Ja det kommer att bli en låååååååång väntan nu. Vi kan inte göra så mycket nu, känns lite konstigt. Nästa steg blir väl med el, kakel och färger tror jag och det är först när huset kommit ut............ Nå väl det är bara att vänta och samla krafter inför vad som komma skall med flytt och trädgård, allt vad det nu innebär.
Men vi är där nästan varje dag och tittar och fotograferar, kul.
:)
 
Efter att vi själv har byggt i Kävlinge kummun kan vi än sålänge bara varmt rekomendera detta. Vi flyttade in i vårt nya hus i november. Vi byggde i Kävlinge .... alltså inte långt till Hofterup härifrån :)

Titta gärna in på vårt husbygge här http://familjenklinger.blogspot.com/
 
herrpersson skrev:
God jul och gott nytt år!!

Vi hoppas att vi också kan fira jul i vårt nya hus nästa år. Vi har fått våra sista köksritningar nu så ett avrop är nu nästa för oss.

Vad kul att ni fått prel inflyttning.... vad händer nu för er? blir det en lång väntan innan det börjar hända saker... :)

Rufsiga: har ni gjort avrop?


Ja vi har gjort avrop, äntligen klara med alla ändringar! :) Har ni gjort avrop familjen Persson?
 
drarmi skrev:
Efter att vi själv har byggt i Kävlinge kummun kan vi än sålänge bara varmt rekomendera detta. Vi flyttade in i vårt nya hus i november. Vi byggde i Kävlinge .... alltså inte långt till Hofterup härifrån :)

Titta gärna in på vårt husbygge här [länk]


Jätte fin blogg, :) vi har också gjort en bygg blogg, men den känns bara löjligt tom! vi har ju bara en tomt att vissa upp :D
 
Vi har inte gjort avrop ännu, men vi står nu i startgroparna för det. Vi har fått alla ritningar och är nu nöjda... inga mer ändringar.
 
Fin blogg, många bra tips som vi kommer att ha nytta av.

Till Rufsiga: vilken vecka har ni fått då huset kommer ut?

Till er alla: Gott slut och ett Gott Nytt Byggår!! :)
 
Hallåååå!!!

God fortsättning på Er!!

Hur går det för er???? Har ni fortfarande jul ledigt?:) Det var länge sedan ni skrev ngt på tråden här.

Till Rufsig; Har ni fått ng prel v på när huset kommer?? Hur går det för dina föräldrar???

Till Herr Persson: Har ni gjort avrop ännu?

Hur tänker ni göra med sten läggningen? Skall ni göra den diret eller väntar ni till våren?

Skall ni starta upp ng blogg så småning om??

:confused:
 
Jaa nu var det ett tag sedan det var aktivitet på tråden......

Jag satt faktiskt i går och la upp en blogg... jag är helt ny som bloggare om man kan säga så... vi får väl se hur det går... De enda bilder man har nu är ju på tomten så jag tänkte att jag skulle försöka lägga upp dessa. Adressen till bloggen är: www.perssonshus.blogg.se.:)

Jag hoppas att vi också snart kan göra avrop så att vi får veta ungefär när vi kan vänta oss huset:rolleyes:.

Angående stenläggning så tror jag att vi kommer att vänta till våren.... det beror lite på vädret... är det fruset så är det ju ingen höjdare. Hur hade ni tänkt att göra. Vi har även funderat över om vi skall ta rullgräs eller så själva... hur ska ni göra med det? Staket vill v dock gärna få upp så fort som möjligt eftersom vi har en hund.

Ja, det var väl det hela sålänge......
 
Förresten!!! Har ni andra någon blogg??
 
Vi kommer nog att rulla ut färdigt gräs, eftersom vi har två barn som gillar att leka ute, en 8-årig flicka och en 2-årig pojke, det är skönt om de kan leka i gräset och inte i leran när man pysslar med staket och trädgård. Har kollat lite priser på färdigt gräs och det är inte så dyrt längre, sedan är det ju så skönt att ha en färdig gräsmatta.....:)

Vi kommer att lägga upp en blogg senare.
 
Hej
Oj va aktiva ni är här!! God fortsättning!!

Vi har inte fått någon preliminär lev. vecka. Vi har varit i Thailand och sen har Eksjöhus haft stängt fram tills idag så vi har inte hört så mycket de senaste veckorna., vi får nog preliminär leverans vecka nu i dagarna tror jag. :)
För mina föräldrar går det bra, deras hus är ju helt kundanpassat och omgjort vilket drar ut lite på tiden.
Vi väntar med stenläggning till våren, vi är också inne på rullgräs.
Vad har ni för hund? Vi har också hund, Papillon :)

Vi har redan startat en ”byggblogg” mest för att nära och kära som bor långt bort ska kunna se vad som händer med bygget. http://dromhem.blogspot.com/

Jag ser veklingen fram emot de här året, jag tror att området kommer att bli riktigt bra!
 
Ni kan länka era Eksjöhus bygg bloggar på Eksjöhus hemsida under rubriken pågående byggen :cool:
 
Ja det skall vekligen bli spännande detta året... känns bara som en evighet tills det händer något .

Vi har en jack russell tik (selma).

Vad har ni gjort för änringar i ert hus?
 
herrpersson skrev:
Ja det skall vekligen bli spännande detta året... känns bara som en evighet tills det händer något .

Vi har en jack russell tik (selma).

Vad har ni gjort för änringar i ert hus?
Vi har också en tik Gina, hon är 9 månader hur gammal är er hund?

Vi har bland annat flyttat en vägg, tagit bort ett rum, isolerat förrådet, sten i hall, kök, matsal, planerat tvättstugan, valt lite skjutdörrar, fasadändring, lagt till fler fönster (här krånglade Eksjöhus lite först men det har som tur var löst sig men det drog ut på tiden) sen har vi gjort en massa små detaljer, den ena ändringen föder den andra hela tiden. :rolleyes:

Man får verkligen lusläsa så att de gör rätt, men de vet ju ni som byggt tidigare. :) De hade bland annat ritat in ett råglasfönster i vårt kök!? :D *haha* fel antal handtag i köket. Som tur är så har vi en duktig och effektiv säljare.

Vad har ni gjort för ändringar förutom fasadändringen och garaget?
 
Vi har faktiskt inte gjort några stora ändringar i planlösningen... i köket har vi valt att ha en helt plan ö istället för en med upphöjd bardisk, sen har vi bytt alla skåp till lådor och gjort liggande överskåp. vi har flyttat ett fönster vid matplatsen och satt in en altandörr i arbetsrummet i stället för fönster. sen har vi minskat tvättstugan och ökat arbetsrummet (vi har flyttat hela väggen in mot tvättstugan 60 cm för att kunna göra en skjutdörrsgarderob där och ändå få plats med en dubbelsäng där om det skulle behövas i framtiden.) Vi har även gjort lite små förändringar tvättstugan... som att vi skall ha tvättmaskin och torktumlare bredvid lite upphöjt och vi har valt bort eksjöhus vask där. Vi löser detta själv med inredning från ikea (bänkskriva och skåp).

Just nu håller vi på att diskutera badrumsinredningen.......Vi vll ine ha standard skåpen, men jag kan inte riktigt betsämma mig för om jag gillar vasken i tillvalsserien.....Vad har n valt?

Selma är snart 3 år..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.