Globetrot Byggis1976 skrev:
Men…. Det är inte jag som skriver det utan det står i Bkr branschregler 😂😂😂😂
Men det är du som hakar upp dig på detta illa valda sätt att formulera en tanke som var god, men inte i praktiken är det.
 
  • Älska
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Nu har vi fått in 5st offerter. Alla större företag förutom en. Pris varierar från 110kkr till 150kkr så inte jättemycket variation. Jag gissade 180kkr, så billigare än budgeterat.

Vi har två st favoriter som vi diskuterat detaljer med. Såsom ämnen som denna formulering i BKR.

Vi kommer starta innan sommaren och jag startar en ny tråd med bilder!

Vi kör alltid:
Hantverksformuläret
Förseningen vite
Besiktningsman


De mest seriösa har detaljläst underlag och rekommenderar ändringar som vi gjort. De säger att det går bra att bygga rätt OCH få det besiktning bart. Så, jag litar på det! Jag räknar med att flera av er i denna tråd kommer dömma ut dem som idioter. Det är okej. Det är ändå mitt hus och badrum 😂
 
De säger att man lämnar en liten del som man inte smetar med fix o fog. Då får man det hållbart och sätter inte kunden i klistret med framtida besiktningsmän.
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Nu har vi fått in 5st offerter. Alla större företag förutom en. Pris varierar från 110kkr till 150kkr så inte jättemycket variation. Jag gissade 180kkr, så billigare än budgeterat.

Vi har två st favoriter som vi diskuterat detaljer med. Såsom ämnen som denna formulering i BKR.

Vi kommer starta innan sommaren och jag startar en ny tråd med bilder!

Vi kör alltid:
Hantverksformuläret
Förseningen vite
Besiktningsman


De mest seriösa har detaljläst underlag och rekommenderar ändringar som vi gjort. De säger att det går bra att bygga rätt OCH få det besiktning bart. Så, jag litar på det! Jag räknar med att flera av er i denna tråd kommer dömma ut dem som idioter. Det är okej. Det är ändå mitt hus och badrum 😂
Ingen har sagt att det inte går och bygga så man kan se fuktskyddet vid klämringen som du hakat upp dig på utan det är bara och välja ett fuktskydd som inte kräver att täckas samt en ful gammal vanlig rist för 79kr så är det problemet överstökat och du sover gott. 🤣

Men skit i om de sätter ett rörutsläpp för nära golv/väggvinkeln för det händer ju inget ändå. 🤣

5 offerter in idag och redan lyckats jämföra, tyda och tolka offerterna korrekt för att gå vidare med två av dem och redan planerat in att det ska påbörjas innan sommaren.

Grattis och lycka till... proffsigt jobbat... 😜👍

Ska bli intressant att följa projektet. 🙏🏼
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
De säger att man lämnar en liten del som man inte smetar med fix o fog. Då får man det hållbart och sätter inte kunden i klistret med framtida besiktningsmän.
I den mån det går JA !!
Men oavsett blir inte badrummet underkänt om man inte skulle se fuktskyddet !!
 
  • Gilla
davvelito
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Ingen har sagt att det inte går och bygga så man kan se fuktskyddet vid klämringen som du hakat upp dig på utan det är bara och välja ett fuktskydd som inte kräver att täckas samt en ful gammal vanlig rist för 79kr så är det problemet överstökat och du sover gott. 🤣

Men skit i om de sätter ett rörutsläpp för nära golv/väggvinkeln för det händer ju inget ändå. 🤣

5 offerter in idag och redan lyckats jämföra, tyda och tolka offerterna korrekt för att gå vidare med två av dem och redan planerat in att det ska påbörjas innan sommaren.

Grattis och lycka till... proffsigt jobbat... 😜👍

Ska bli intressant att följa projektet. 🙏🏼
Nu är du lite provokativ igen. 🙄 Klart att jag inte skiter i avsteg, tvärtom. Jag tror dock inte risk för skada påverkas nämnbart av en halv cm.

Och såklart, jag var otydlig. Flera offerter har kommit innan. Men nu har jag fem. De har inte lämnat detaljer. Allt finns i Hantverksformuläret och mitt underbara underlag 😂 som har ritningar och vad som ingår och vad jag köper in.

Projektet görs mot avtal och underlag inte deras offert. Mer än pris i princip.
 
  • Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Nu är du lite provokativ igen. 🙄 Klart att jag inte skiter i avsteg, tvärtom. Jag tror dock inte risk för skada påverkas nämnbart av en halv cm.

Och såklart, jag var otydlig. Flera offerter har kommit innan. Men nu har jag fem. De har inte lämnat detaljer. Allt finns i Hantverksformuläret och mitt underbara underlag 😂 som har ritningar och vad som ingår och vad jag köper in.

Projektet görs mot avtal och underlag inte deras offert. Mer än pris i princip.
Absolut inte... det är din egen misstolkning. 😱

Jag är bara sjukt imponerad av hur snabbt allt föll på plats och att där står så många proffs redo att kunna hugga tag i ert projekt så snabbt och dessutom jättebilligt i mitt tycke. 😉👍
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hahaha…nej men du verkar otroligt nedlåtande som att jag är dum i huvudet?
Det är knappast @Paul-Staffanstorp som får dig att framstå som dum i huvudet. Du löser det så fint själv.
 
  • Gilla
  • Haha
andthe och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
De säger att man lämnar en liten del som man inte smetar med fix o fog. Då får man det hållbart och sätter inte kunden i klistret med framtida besiktningsmän.
Ja, om man valt ett tätskickt som tillåter att man inte täcker, annars har man fortsatt gjort ett avsteg då man inte följt tillverkarens anvisning.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
andthe och 2 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Absolut inte... det är din egen misstolkning. 😱

Jag är bara sjukt imponerad av hur snabbt allt föll på plats och att där står så många proffs redo att kunna hugga tag i ert projekt så snabbt och dessutom jättebilligt i mitt tycke. 😉👍
Ja, offerter ser väldigt bra ut. Det kanske är lite uppdrag?
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Absolut inte... det är din egen misstolkning. 😱

Jag är bara sjukt imponerad av hur snabbt allt föll på plats och att där står så många proffs redo att kunna hugga tag i ert projekt så snabbt och dessutom jättebilligt i mitt tycke. 😉👍
Snabbt vet jag inte. Det är ju ett par dagar sedan jag startade. Det har gått 2 veckor från Offerta förfrågan. Tänker att det är normalt 😁
 
C Cerb skrev:
Ja, om man valt ett tätskickt som tillåter att man inte täcker, annars har man fortsatt gjort ett avsteg då man inte följt tillverkarens anvisning.
Kan du ge mig en referens? Jag vill gärna läsa det. Bra info
 
Tänker det är betydligt bättre att du innan start frågar firman du valt vilket tätskickt som avses användas och sedan läser du installationsanvisningarna för denna för att säkerställa vad som gäller just ditt fall.
 
  • Älska
  • Gilla
Kurtivan och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Snabbt vet jag inte. Det är ju ett par dagar sedan jag startade. Det har gått 2 veckor från Offerta förfrågan. Tänker att det är normalt 😁
Med snabbt menade jag framförallt att det är imponerande att det står så många BKR-behöriga företag på kö för att kunna hjälpa er redan i början av sommaren. 😉
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.