A
R Radar58 skrev:
På denna modell hur kommer man åt växlaren lättast, från baksidan eller under ifrån?
Underifrån då botten går att ta bort
 
electroluxaren skrev:
Underifrån då botten går att ta bort
Då får man lägga den på fronten och måste man försöka tömma saltbehållaren på vatten först, för det rinner väl ut?
 
A
R Radar58 skrev:
Då får man lägga den på fronten och måste man försöka tömma saltbehållaren på vatten först, för det rinner väl ut?
Jag lägger den pårygg eller sidan
Saltbehållaren are håller nog tätt men det finns en tank på vänster sida som tömmer sig, och då måste man vara noga så att inte kretskortet som sitter i botten bli blött
 
electroluxaren skrev:
Jag lägger den pårygg eller sidan
Saltbehållaren are håller nog tätt men det finns en tank på vänster sida som tömmer sig, och då måste man vara noga så att inte kretskortet som sitter i botten bli blött
Kan det vara bäst att lägga den på västra sidan då som blir lägsta punkten för att rädda kretskortet från eventuellt vatten, har gjort en snabb fix genom att borra hål i plast skivan via utloppshålet till spridaren, detta för att kunna använda maskinen tills jag beställt en ny växlare.
 
J J.Nilsson skrev:
Hallå.
Hade samma på min cylinda... efter lite spaning på att köpa ny.. 8 år gammal maskin.
Blev en quickfix tog skruvmejsel kännde på "disken" inifrån där spolarmen sitter o tryckte bort den delen av "disken" jo det blev ett hål i den men nu kommer det vatten i båda armarna.
Löste det tillslut på samma sätt. Tog loss bakre plåten, men kom fram till att den 11 år gamla maskinen inte var värd varken jobbet eller några reservdelar. Att peta hål i plastdisken funkade och nu kanske jag kan vänta några år till med nyinköp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.