En dusch i tvättstugan/grovköket verkar praktiskt. Bra jobbat 👏🏻
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Efter tre veckors väntan på kopplingar hos ”min”röris gick jag in på VVS-butik och kom ut med övergång 12-15 G. Kopplade in duschen med strilande resultat.
 
  • Kromade vattenrör och övergångskoppling vid en dusch i ett kaklat badrum med svartvita golvplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
fredand44 och 14 till
  • Laddar…
Packat ihop tvättstugan, badrum och bastu 😀.

Lastbilssläp fyllt med staplade brädor och byggavfall efter renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 17 till
  • Laddar…
IKEA-transport!
Platta paket! 👍
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 3 till
  • Laddar…
S
I kväll satte jag några skivor osb på väggen.
En vägg täckt med OSB-skivor med flyttade eldosor och en dörr till ett rum med tätskikt på golvet. LED-lampor hänger från taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Flyttade innan dess eldosorna eftersom elektrikern satte dem nära dörrhålet.
OSB-skivor monterade på vägg med framdragning av elektriska rör och flyttade eldosor i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
OSB-skivor på vägg med eldosor och kabelrör, trästomme och synligt tätskikt på betonggolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plattsättaren la tätskikt på toagolvet när jag var på jobbet.
Renoverat badrum med nytt tätskikt på golvet och osb-skivor installerade på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 12 till
  • Laddar…
Påbörjat fönsterrenovering...
Pågående fönsterrenovering med ett delvis demonterat fönster och verktyg på en verktygsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Brotorpet och 14 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Påbörjat fönsterrenovering...
[bild]
Nice, jag ska prova göra samma sak för första gången snart. Är det inte lättare att plocka bort kittet och ta ur rutan innan man skrapar och målar ramen? Eller hur brukar man göra?
 
N naikon skrev:
Nice, jag ska prova göra samma sak för första gången snart. Är det inte lättare att plocka bort kittet och ta ur rutan innan man skrapar och målar ramen? Eller hur brukar man göra?
Det beror säkert på. Jag kommer inte plocka ur glaset utan nöjer mig med att skrapa bort färgen och kittet på ytterkarmen. Sen får den nytt kitt, målas med grundolja, grundfärg och täckfärg. Resten av fönstret är i gott skick så där nöjer jag mig mig slipning och nytt lager täckfärg.
 
  • Gilla
Brotorpet och 1 till
  • Laddar…
Jag brukar olja innan kitt så att även falsen blir oljad.
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Om man inte oljar kittfalsen före man kittar så suger träet oljan ur kittet som spricker loss och faller bort.
 
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
I kväll satte jag några skivor osb på väggen.
[bild]

Flyttade innan dess eldosorna eftersom elektrikern satte dem nära dörrhålet.
[bild][bild]

Plattsättaren la tätskikt på toagolvet när jag var på jobbet.
[bild]
Vad ska dessa dosor användas till? Jag får inte ihop någon rimlig användning för sex slangar. Två st dubbeltrapp kostar en slang vardera.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
S
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Vad ska dessa dosor användas till? Jag får inte ihop någon rimlig användning för sex slangar. Två st dubbeltrapp kostar en slang vardera.
Strömbrytare (trapp) och vägguttag åt ena håller och strömbrytare och vägguttag åt andra hållet.

Sen går väl allt vidare till andra dosor utan någon kopplingsdosa.
 
I helgen blir jag med golv så dagen har ägnats åt att slipa det gamla golvet och primat allt en vända. Imorgon täta, sätta lister för nedsänkt entrematta och matta i trappen. Person använder slipmaskin på ett betonggolv i ofärdigt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av renoveringsprojekt med slipat betonggolv och diverse verktyg och material utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slipat betonggolv i rum under renovering med kök i bakgrunden och modern öppen spis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nyrenoverat rum med slipat betonggolv, klart för läggning av nytt golv, med installationsuttag i väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även till det sista på spegeln i ena badrummet så det är inte mycket kvar i det rummet nu.
Badrum under renovering med nyinstallerad spegel och handfat på en kommod omgiven av arbetsmaterial och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 10 till
  • Laddar…
Avloppet fick smaka på sågen. Det var hög tid verkar det som.
 
  • Avloppsrör i träkonstruktion med synlig igensättning och sågspån runtomkring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 11 till
  • Laddar…
Bytt elcentral hos föräldrarna tillsammans med en galet snabb elektriker. 2,5 timme, inklusive att fälla in den nya i väggen, bråka med matningen i ett gammalt pansarrör och tråda om två grupper.

Tyvärr inga bilder för han var snabbare än ljuset 😂.
 
  • Gilla
  • Älska
Mikael_L och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.