Jag tycker det är skrattretande när ICA höjer priset och samtidigt sätter upp lappar med "Lågt pris" på hyllkanten.
ICA:s kvartalsrapport säger allt. :)
 
  • Gilla
  • Ledsen
cpalm och 3 till
  • Laddar…
M mumiemonstret skrev:
Kollar du verkligen alltid kilopriset på en förpackning som ser identisk ut som den du har köpt "i en herrans massa år"? Där den nya, något lägre vikten står med pyttesmå siffror på undersidan?

Och är det inte lite bestickande att förpackningarna alltid ser identiska ut när de krymper, men om de någon gång blir större så basuneras det ut med jättebokstäver?
I det stora hela har jag koll på det jag köper ja. Är inte av den typen som slentrianhandlar det jag alltid köpt och nästan går med solglasögon. En del verkar göra så........
 
A Anders243 skrev:
Vänta bara tills de skruvar ner fetthalten till 70%. "Nytt förbättrat recept!"
Nu heter det inte längre recept utan det är ett evigt tjafs om formula, i alla fall i reklamen. 😠
 
  • Gilla
mumiemonstret och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Hård eller flytande tvål är en ren generationsfråga. Svårt att hitta någon under 50 som använder hård tvål. De hårda tvålarna kommer att dö ut ungefär samtidigt som SVT.

Samtidigt är hårdtvål tekniskt överlägset, bättre dosering och inte en massa vatten som ska förpackas och transporteras runt. Inget behov av konserveringsmedel.
Jag är ju 42 så under 50 och föredrar hård tvål. Men i minoritet är jag.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Grejen med hård vs flytande är ju den där bakteriehysterin som råder. Alla har ju fått för sig att en hård tvål lagrar på en massa bakterier..........Allt inom städ och bakterier ska vara på sterilnivå i klass med värsta operationssalarna. Annars är det äckligt........
 
  • Ledsen
Claes Sörmland
  • Laddar…
Inte undra på att allergierna frodas
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Annars är det äckligt........
Kanske skulle tvålen / rengöringsprodukten kunna bytas mot västerbottensåpa, den är gjord på återvunnet restaurangfett;)
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Grejen med hård vs flytande är ju den där bakteriehysterin som råder. Alla har ju fått för sig att en hård tvål lagrar på en massa bakterier..........Allt inom städ och bakterier ska vara på sterilnivå i klass med värsta operationssalarna. Annars är det äckligt........
Största problemet med hård tvål är att den är så uttorkande.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Största problemet med hård tvål är att den är så uttorkande.
Finns sådana som inte alls är det.
 
jarlh jarlh skrev:
Finns sådana som inte alls är det.
Jag känner inte till någon. Exempelvis Barnängen och Dove som påstår sig vara icke uttorkande är bland de värsta. Oavsett förpackningsstorlek.
 
F fribygg skrev:
Kanske skulle tvålen / rengöringsprodukten kunna bytas mot västerbottensåpa, den är gjord på återvunnet restaurangfett;)
Vad tror du tvålen är gjord av?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vad tror du tvålen är gjord av?
Inte restaurangfett iaf.
Självklart skulle du själv kunna lära dig att tillverka tvål av fettet från din fritös men du skulle inte kunna få tillstånd att sälja den.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag känner inte till någon. Exempelvis Barnängen och Dove som påstår sig vara icke uttorkande är bland de värsta. Oavsett förpackningsstorlek.
Aleppotvål ✌️
 
  • Gilla
Mnbvcxz
  • Laddar…
Jag måste säga det jag tvättar mina händer mest med är inte tvål, utan Yes flytande diskmedel.
 
Claes Sörmland
F fribygg skrev:
Kanske skulle tvålen / rengöringsprodukten kunna bytas mot västerbottensåpa, den är gjord på återvunnet restaurangfett;)
Kommer i dofterna: "Pommes", "Lökring", "Fish & chips" och "Falafel".
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.