A Alicero skrev:
Uppdaterar lite hur det gått med detta.
Jag bad de andra hyresgästerna dra förlängningssladdar till kyl, frys och de viktigaste sakerna. De knäppa hyresgästerna var ute efter att irritera och ställa till det och få en reaktion. Utan reaktion var det ju inte så kul att jävlas. Dagen efter köpte jag proppar och lämnade. Sedan har de låtit bli propparna. (För att de fick annat att tänka på med packande)
Mitt ex har ju försökt få ut dessa dårar sen i somras men han har inte gjort rätt åtgärder. Tillslut hörde han av sig och ville ha hjälp. Jag gjorde så att jag kontaktade knäppgökarna och förklarade att eftersom de inte betalat hyra på sålänge och nu var skyldiga 90000 kr så har lån och fakturor inte kunnat betalas. Elen är inte betald sen november. Inte banklånen heller. Får jag inte in 65000 kr av dem så jag kan betala allt så sägs lånen upp och elen stängs av 1/3. Så de får antingen trolla fram pengar eller så har de ingen el snart.
Det tog inte lång tid förrän de hittat en annan lägenhet och hade börjat packa. Och i förrgår flyttade de. Och lämnade såklart lägenheten i fruktansvärt skick.
Varken det om lånen eller elen var sant. 😁 Och nu väntar jag bara på att de ska flytta sin adress så jag får reda på vart de flyttat. Gissa vem som kommer ringa deras nya hyresvärd.😁 Kommunen är kontaktat om obetalda hyror, orosanmälan är inlämnad till socialen och kronofogden kontaktad. Vad mer kan jag göra för att försvåra för dom att fortsätta förstöra för andra?
Nu när dom är ute bör ni ändå se över elen och få den fixad tids nog för att liknande problem inte ska ske igen även om de nya hyresgästerna sköter sig. Man vill inte vara beroende av en granne när säkringen går. Sen är det väl ingen panik ännu men en plan är bra att börja fundera över. Det är även enklare att åtgärda nu när det står tomt i en av lägenheterna.
 
  • Gilla
Kriss Marc och 4 till
  • Laddar…
Nissens
Se bild
 
  • Elskåp med öppen elinstallation och brända märken på golvet, söker erfaren elektriker.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
Pen och 9 till
  • Laddar…
Z Zekesson skrev:
Kommunen kan väl hyra en svit på Hilton till buset. Eller varför inte en resa till Karibien på skattebetalarnas bekostnad. Det är ju synd om parasiterna.
Om det är kommunen som är hyresgäst så borde väl vräkning kunna verkställas omgående.
Jag föreslår att du börjar din resa till Karibien för att bo på Hilton!
En roddbåt med tröga åror och ett år som diskare och städare på Hilton utan fickpengar så får vi se de positiva ressensionerna på en båtresa till Karibien för att bo på Hilton.

Jag tror att kommunen kan betala både resan och hotell.
Din sarkasm träffade fel hos mig. Resorna som gjordes med "värstingar" var inga lyxresor det var straffarbete men enkel tyckte det var LYX att arbeta hårt på en båt man inte kunde fly från dom bör nu glädjas åt besparingen och att åldern på "värstingarna"sjunker när skjutningen och sprängning sjunker i utförande ålder?
Du kanske plötsligt föreslår 4år sluten ungdomsvård på en stor båt i Karibien som heter Hilton istället för SIS hem?
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
K Kriss Marc skrev:
Jag föreslår att du börjar din resa till Karibien för att bo på Hilton!
En roddbåt med tröga åror och ett år som diskare och städare på Hilton utan fickpengar så får vi se de positiva ressensionerna på en båtresa till Karibien för att bo på Hilton.

Jag tror att kommunen kan betala både resan och hotell.
Din sarkasm träffade fel hos mig. Resorna som gjordes med "värstingar" var inga lyxresor det var straffarbete men enkel tyckte det var LYX att arbeta hårt på en båt man inte kunde fly från dom bör nu glädjas åt besparingen och att åldern på "värstingarna"sjunker när skjutningen och sprängning sjunker i utförande ålder?
Du kanske plötsligt föreslår 4år sluten ungdomsvård på en stor båt i Karibien som heter Hilton istället för SIS hem?
Oj , den träffade rätt i nyllet.
Det verkar som om du talar av egen erfarenhet.
Du får ursäkta men jag har ingen respekt för parasiter eller buset i Sverige som inte kan anpassa sig eller sköta sig. Varför ska hårt arbetande människor som sköter sig drabbas .
Jag har inte den positionen i samhället där jag kan bestämma hur saker och ting ska regleras , men helt klart är att det är åt h-;”@%#vete med allt bus som gör andra människor osäkra.
Sen får du naturligtvis ha din egen åsikt.
Om jag åker till Karibien så gör jag det för pengar jag själv tjänat ihop och inga bidrag från kommunen.
 
  • Gilla
TheSwoopis och 5 till
  • Laddar…
R Rulf.K skrev:
Lite oklar om du är ironisk eller inte.

Men förutsatt att du inte är ironisk så har du uppenbarligen bristande erfarenhet av den här typen av människor. Oavsett hur mycket man hjälper vissa så tar de alla tillfällen att sabotera, stjäla och misshandla. Har man ingen inkomst är man immun mot dagsböter, åker man in i kurran kommer man ut omgående.

Som sällskapet som tog en springnota för 80,000:-, "ledaren" var dömd för bedrägeri 83 gånger tidigare men var uppenbarligen inte det minsta avskräckt från att göra det igen.
Oh du hemska värld, med dessa hemska människor. Dom ”andra” altså..
Låter som andemeningen i gamla teologiska skrifter..

Rädsla, generaliseringar och rena hopkok.
Cynism, in a nutshell.

Spärra in dem o slå ihjäl dem e väl din rekomendation antar jag?
(eller föredrar du bunta ihop?)
 
R Rulf.K skrev:
Lite oklar om du är ironisk eller inte.

Men förutsatt att du inte är ironisk så har du uppenbarligen bristande erfarenhet av den här typen av människor. Oavsett hur mycket man hjälper vissa så tar de alla tillfällen att sabotera, stjäla och misshandla. Har man ingen inkomst är man immun mot dagsböter, åker man in i kurran kommer man ut omgående.

Som sällskapet som tog en springnota för 80,000:-, "ledaren" var dömd för bedrägeri 83 gånger tidigare men var uppenbarligen inte det minsta avskräckt från att göra det igen.
Oh du hemska värld, med dessa hemska människor. Dom ”andra” altså..
Låter som andemeningen i gamla teologiska skrifter..

Rädsla, generaliseringar och rena hopkok.
Cynism, in a nutshell.

Spärra in dem o slå ihjäl dem e väl din rekomendation antar jag?
(eller föredrar du bunta ihop?)


Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kommer få se hur myndigheterna fungerar om du försöker ta den långa vägen, ibland kan man behöva gena lite…
Det e ju gena, de gör de du förbannar för deras utnyttjande av reglerna kring vräkning..
Och det tycker du är fel..

Men du får gena?
 
K Kriss Marc skrev:
Jag föreslår att du börjar din resa till Karibien för att bo på Hilton!
En roddbåt med tröga åror och ett år som diskare och städare på Hilton utan fickpengar så får vi se de positiva ressensionerna på en båtresa till Karibien för att bo på Hilton.

Jag tror att kommunen kan betala både resan och hotell.
Din sarkasm träffade fel hos mig. Resorna som gjordes med "värstingar" var inga lyxresor det var straffarbete men enkel tyckte det var LYX att arbeta hårt på en båt man inte kunde fly från dom bör nu glädjas åt besparingen och att åldern på "värstingarna"sjunker när skjutningen och sprängning sjunker i utförande ålder?
Du kanske plötsligt föreslår 4år sluten ungdomsvård på en stor båt i Karibien som heter Hilton istället för SIS hem?
Nä det är självklart ingen lyx att vara ombord på en segelbåt. Alla vet vi att kojerna är ganska små. Och att ligga på däck och inte göra någonting kan vara nog så jobbigt.
Det finns inte så mycket att göra. Sen kliva av i Västindien och festa det måste vara riktigt jobbigt. Har man sett en segelbåt förstår man att det finns inte så mycket att göra.tingar

Om vi pratar om värstingar idag så gråter jag inte en ändå tår över någon av dessa oavsett ålder. skicka dom till indien kör ut dom långt ifrån närmaste by eller hem. Om de överlever får du chansen att visa att du lärt dig. annars lås in packet och kasta bort nyckeln.
Jag bryr mig inte heller att de springer och skjuter på varandra, bara bra sparar lite pengar åt samhället och några färre som slapp bli utsatta för brott.
Tyvärr har det visat sig att dessa ungdomar tyvärr har stora problem med synen. Det hänger öven bra ihop med att de har svårt att googla.
Det innebär att massa helt oskyldiga människor har drabbats.

Jag skäms inte någonting om jag skulle sticka iväg till något varmt land. Det är mina pengar.
Jag bryr mig inte någonting om hur de rikaste lever. De gör va de vill för sina pengar. Om de vill borsta tänderna i champagne så är det deras tänder inte mina.

Folk får göra va de vill med sina liv så gör jag vad jag vill med mitt liv.
 
  • Gilla
Zekesson och 2 till
  • Laddar…
J Janne Solvik skrev:
Oh du hemska värld, med dessa hemska människor. Dom ”andra” altså..
Låter som andemeningen i gamla teologiska skrifter..

Rädsla, generaliseringar och rena hopkok.
Cynism, in a nutshell.

Spärra in dem o slå ihjäl dem e väl din rekomendation antar jag?
(eller föredrar du bunta ihop?)



Det e ju gena, de gör de du förbannar för deras utnyttjande av reglerna kring vräkning..
Och det tycker du är fel..

Men du får gena?
I fallet med personer som medvetet utsätter andra hyresgäster för obehag, bekymmer och orsakar kostnader för hyresvärden anser jag att en påskyndad vräkning är en högst lämplig åtgärd.

Finns väldigt många, exempelvis mannen som var en "ledare" i en uppmärksammad springnota nyligen som hade dömts för 80+ bedrägerier tidigare, bland annat hyrde han ut en lägenhet som han inte hade till ett 20-tal personer som upptäckte det när inflyttningen närmade sig. I dessa fall är ett fängelsestraff och framförallt noggrant utredningsarbete av polisen inte bara ett önskemål utan ett krav för att de ska uppfylla sin del av samhällskontraktet.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
A Alicero skrev:
Äger en villa med 2 lägenheter som vi hyr ut. Proppskåpet är placerat i en av lägenheterna. Och i den lägenheten bor en problemfamilj som inte betalt hyra sen juni och som vi inte lyckats få ut ännu. Nu har dom börjar skruva ur propparna för den andra familjen som också bor i huset. Så de inte har el. Vad sjutton kan man göra?
Detta är en familj helt utan samvete som systematiskt flyttar runt och inte betalat hyra och bara ställer till det.
Kör jag dit och sätter i propparna tar de ur dom igen. Jag kan inte riktigt bosätta mig i deras hall och vakta skåpet.
Behöver rådgivning om vad man kan göra.😵‍💫
Polisanmälan av att de bryter strömmen för grannen.
Inkasso och kronofogden för hyran
meddela socialtjänsten att du avser vräka familjen på grund av brottslig verksamhet
 
A Alicero skrev:
Uppdaterar lite hur det gått med detta.
Jag bad de andra hyresgästerna dra förlängningssladdar till kyl, frys och de viktigaste sakerna. De knäppa hyresgästerna var ute efter att irritera och ställa till det och få en reaktion. Utan reaktion var det ju inte så kul att jävlas. Dagen efter köpte jag proppar och lämnade. Sedan har de låtit bli propparna. (För att de fick annat att tänka på med packande)
Mitt ex har ju försökt få ut dessa dårar sen i somras men han har inte gjort rätt åtgärder. Tillslut hörde han av sig och ville ha hjälp. Jag gjorde så att jag kontaktade knäppgökarna och förklarade att eftersom de inte betalat hyra på sålänge och nu var skyldiga 90000 kr så har lån och fakturor inte kunnat betalas. Elen är inte betald sen november. Inte banklånen heller. Får jag inte in 65000 kr av dem så jag kan betala allt så sägs lånen upp och elen stängs av 1/3. Så de får antingen trolla fram pengar eller så har de ingen el snart.
Det tog inte lång tid förrän de hittat en annan lägenhet och hade börjat packa. Och i förrgår flyttade de. Och lämnade såklart lägenheten i fruktansvärt skick.
Varken det om lånen eller elen var sant. 😁 Och nu väntar jag bara på att de ska flytta sin adress så jag får reda på vart de flyttat. Gissa vem som kommer ringa deras nya hyresvärd.😁 Kommunen är kontaktat om obetalda hyror, orosanmälan är inlämnad till socialen och kronofogden kontaktad. Vad mer kan jag göra för att försvåra för dom att fortsätta förstöra för andra?
Toppen, läste inte detta innan mitt inlägg nyss. Men skicka ändå hyresfakturan på inkasso (inkl städning samt renovering av lägenheten) och sedan kronofogden. Ju fler register de hamnar i dessto svårare att få bostad, lån och kronofogden kan utmäta den lilla tillgång de har. Viktigt att markera
 
H Hocke68 skrev:
Toppen, läste inte detta innan mitt inlägg nyss. Men skicka ändå hyresfakturan på inkasso (inkl städning samt renovering av lägenheten) och sedan kronofogden. Ju fler register de hamnar i dessto svårare att få bostad, lån och kronofogden kan utmäta den lilla tillgång de har. Viktigt att markera
Dessa människor har skulder för flera hundra tusen redan. Förra hyresvärden har stämt dom på 200 papp. Och han är nr 10 på fogdens lista.😳
 
  • Wow
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
P
Han är nog stolt över att vara på topp-tio-listan. 😶
 
A Alicero skrev:
Dessa människor har skulder för flera hundra tusen redan. Förra hyresvärden har stämt dom på 200 papp. Och han är nr 10 på fogdens lista.😳
då hade man ju kunnat ta kreditupplysning innan man skrev hyresavtal med detta skumrask
 
Purre Purre skrev:
Nu när dom är ute bör ni ändå se över elen och få den fixad tids nog för att liknande problem inte ska ske igen även om de nya hyresgästerna sköter sig. Man vill inte vara beroende av en granne när säkringen går. Sen är det väl ingen panik ännu men en plan är bra att börja fundera över. Det är även enklare att åtgärda nu när det står tomt i en av lägenheterna.
Kolla fordon och skatt/försäkring, körkort p-böter. Kan anmälastill polis och kommun. Rullar fordon med stora skulder skrotas dom, avskylltas och oskattade fordon får inte parkeras på gator och kommunal mark. Besiktning måste göras före bruk. Tipsa polisen....
 
  • Gilla
Alicero
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.