P pmd skrev:
Ja, det är helt obegripligt. Det finns SMS, Messenger, TikTok och (fortfarande) email. Plus antagligen fler som jag är för gammal för att känna till.
Typ plinga på dörren? 😱
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Roger Fundin och 12 till
  • Laddar…
P
tensiden tensiden skrev:
Men när det gäller själva planket/staketet. Visst är det uppsågat 50% luft, men inte om man räknar allt över den avsedda höjden väl? Själva överliggaren och allt annat gör ju att man kommer över de 50%. Om man nu vill vara petig?
Höjden på "planket" bör väl räknas till cirka 7 cm ovanför överliggaren …?
 
P
Ramnemark Ramnemark skrev:
Typ plinga på dörren? 😱
Det fanns redan när jag var barn, så det känner jag till. (Min dörrklocka fungerar dock inte längre. Batteriet är slut).
 
  • Gilla
Hasse Sandin och 1 till
  • Laddar…
Tänk att man har planerat för ett nytt staket, även måttat ut 20 cm in på den egna tomten så det inte stör grannen. Man åker och köper virke, plintar och färg. Sen bokar man in en vecka semester. Men när dagen väl kommer så visar det sig att grannen är bortrest. Det är bara att ställa in hela kalaset och spendera veckan i soffan.
 
  • Haha
  • Gilla
Roger Fundin och 22 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Typ plinga på dörren? 😱
P pmd skrev:
Det fanns redan när jag var barn, så det känner jag till. (Min dörrklocka fungerar dock inte längre. Batteriet är slut).
Man kan knacka på också. Eller ännu bättre, Gunvald Larsson-bulta på dörren. Då brukar folk vakna till 😃
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Typ plinga på dörren? 😱
Efter vad som framkommit hittills i tråden så kan jag förstå om TS har svårt att få kontakt med grannen.
Jag hade troligen också byggt mig ett högt staket och gjort mig okontaktbar om jag haft en sådan barnslig granne.
 
  • Gilla
Fixarlasse Dalarna och 3 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Ja, det är helt obegripligt. Det finns SMS, Messenger, TikTok och (fortfarande) email. Plus antagligen fler som jag är för gammal för att känna till.
Du får inte glömma den viktigaste, social interaktion mellan grannarna😊
 
  • Gilla
  • Wow
pmd och 1 till
  • Laddar…
P Plank el staket skrev:
Så jag är barnslig för att jag tar strid. Du tycker förmodligen att han gjort allt rätt. Jag vill inte ha planket där det är. Jag kommer överklaga och förlorar jag där så blir det ett eget plank. Du är kanske en sån som bara accepterar allt....
Ni gillar inte varandra va?
 
  • Gilla
  • Haha
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Ni gillar inte varandra va?
Tror inte att TS gillar oss heller vid det här laget…
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
D din granne skrev:
Eller parkslide.
Mjaa, man vill ju bli av med växtligheten när syftet uppnåtts. Att sätta parkslide är ungefär som att slänga in en fosforgranat i källaren istället för myrr för att bli av med myrorna :)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
jag tycker det var riktigt snyggt jag förstår inte folk som vill se in till grannen
Nackdelen med plank eller täta höga häckar är att man får dåligt med sol på sin tomt vilket är lite trist för gräsmattan och vissa andra växter.
 
  • Gilla
  • Wow
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Nackdelen med plank eller täta höga häckar är att man får dåligt med sol på sin tomt vilket är lite trist för gräsmattan och vissa andra växter.
TS asfalterade uppfart skiter nog i solen 😎
 
  • Älska
Sernando
  • Laddar…
D Dilato skrev:
TS asfalterade uppfart skiter nog i solen 😎
Aha, så planket är bara vid uppfarten.
 
P
Keiller Keiller skrev:
Man kan knacka på också. Eller ännu bättre, Gunvald Larsson-bulta på dörren. Då brukar folk vakna till 😃
Folk som kommer på planerat besök ber jag ringa mig när de har parkerat på garageplanen.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
G gbgustaf skrev:
Jag beräknar att det är ungefär 40% luft, inte 50%.
Detta tycker jag bör påpekas, gärna med en liten skylt.
Så att grannen får ta fram hålsågen igen.
Jag har ett förslag på hur man kan lösa den saken🙂
 
  • Del av trädgårdsstaket satt framför hus och garage, klart färgskillnad mot resten, gräsmatta, trottoar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Freiherren och 46 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.