Hmm, var har jag lagt hjulhusen till skjutdörren?? Kan inte hitta dem nånstans!

Metallklämmor och bultar fäster konstruktion mot betongtak. Monteringsdetaljer och trä syns i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just det, jag satte dem ju i karmen för att snabbt hitta dem … just det.

🤯
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 9 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Hmm, var har jag lagt hjulhusen till skjutdörren?? Kan inte hitta dem nånstans!

[bild]

Just det, jag satte dem ju i karmen för att snabbt hitta dem … just det.

🤯
"Vi förstår Hans vägar bättre ovan där............."! 🙌
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
Hmm, var har jag lagt hjulhusen till skjutdörren?? Kan inte hitta dem nånstans!

[bild]

Just det, jag satte dem ju i karmen för att snabbt hitta dem … just det.

🤯
Med hjulhusen hittade var ju resten av barnlek… eller ja, inte riktigt. Dörren var för hög och jag fick såga av några centimeter, blir så med golvvärme och lite lägre takhöjd.

Vit skjutdörr framför garage, hexagonala klinkerplattor, oavslutad inredning, obrukad förpackning nederst till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stort steg framåt!
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
Snabbt går det inte, men jag är väldigt pedantisk och har inte bråttom, men nu börjar den nya tvättstugan ta form med ett IKEA-kök som inredning, får väl kalla det grovkök också.
Fick resten av prylarna hemlevererade igår och de behövdes för att kunna fortsätta, täcksidor och luckor där täcksidorna är nödvändiga för att göra passbitar av.

Kök under renovering, osammanbyggda skåp, verktyg, rörigt, snö utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rum med pågående montering av möbler, verktyg och kartonger på golvet, vinterlandskap synligt utanför fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
R
Kan ju inte bli bra med en gul skruvdragare, trodde alla hemmapulare hade blå Bosch🤓😂
 
Fick just hem ett varuprov från Mosafil.
Glasmosaik modell Large 😅
Hamnar i köket så småningom
 
  • Glasmosaikbitar i pusselbitform på ett trägolv bredvid en hopfällbar tumstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Nykaklat mönstrat svart och vitt golv med kakelfog, mot en vägg av tegel och betong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kaklat och fogat.
Eventuellt att sambon gör en tråd och frågar om tidsåtgången verkligen är rimlig, och om man inte kan förvänta sig bättre resultat!
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
FredrikR och 13 till
  • Laddar…
Allt är målat och så pass torrt att nu kunde kattlådan och skohyllan mm. ställas på plats.
Nöjd med resultatet men vill helst inte måla på ett tag nu.
Nyrenoverad hall med målade väggar och golv, skohylla och en kattlåda under ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad hall med målade väggar och tak, en jackhängare och en träskohylla med skor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 16 till
  • Laddar…
Inte mycket skillnad på bild men den vänstra sidan är betydligt jämnare än innan. Nu ska det bara finputsas och göras färdigt uppe vi taket på nischen.

Renoveringsarbete pågår, avskalade väggar, byggmaterial och arbetsstege, otillräckt belysning, ser obebott ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 11 till
  • Laddar…
Började riva i garaget. En del av garaget går direkt mot husväggen och det läcker på något sätt från taket och har gjort så länge. En hel del virke är väldigt murket. Jag ska riva så mycket jag vågar, men börjar tro att bärande delar kan vara påverkade.
 
  • Träbjälkar, tegelgolv, isolering synlig, tecken på förfall och skador, dammigt och spindelnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadat hörn av byggnad, trasig panel, exponerade tegelstenar, frilagd elkabel, tecken på förfall och vattenskador.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Person i arbetskläder står framför rörig hög av skräp och byggmaterial vid en öppen dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Fortsatte efter lunch...
Vattenskadade och ruttnande träbjälkar bredvid tegelvägg i en byggkonstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Walle85
B bjorsi skrev:
Jag och jag, rörläggaren har installerat vattenfelsbrytare
[bild]
Nyfiken på modell samt vart man får tag på denna? Sedan undrar jag även hur lätt det är att integrera med smarta hemmet, har den ett öppet API eller stöd för tex. Home Assistant eller Homey out of the box?
 
Walle85 Walle85 skrev:
Nyfiken på modell samt vart man får tag på denna? Sedan undrar jag även hur lätt det är att integrera med smarta hemmet, har den ett öppet API eller stöd för tex. Home Assistant eller Homey out of the box?
Ser ut att vara LK CubicSecure, https://www.lksystems.se/sv/produkt...ng/vattenfelsbrytare/lk-cubicsecure-77792594/. Kikade på den när jag stod inför valet av vattenfelsbrytare. Men när LK inte svarade på mail och jag endast fick goddag yxskaft svar i telefonsupporten så antog jag att de endast hade cloud koppling med stängda APIer. Så jag övergav det alternativet.
 
J JSten skrev:
Ser ut att vara LK CubicSecure, [länk]. Kikade på den när jag stod inför valet av vattenfelsbrytare. Men när LK inte svarade på mail och jag endast fick goddag yxskaft svar i telefonsupporten så antog jag att de endast hade cloud koppling med stängda APIer. Så jag övergav det alternativet.
Jag har pratat med dem om detta och det kommer öppna API:er, det ligger i backlogen men är inte planerat vidare ännu. Högst sannolikt kommer API:erna gå mot cloud, dvs du är beroende av fungerande internet och molntjänst. Tyvärr har man också valt att förlita sig på husets Wi-Fi för kommunikationen mellan fuktsensorerna och brytaren.

Jag valde vatettes vattenfelsbrytare istället som förvisso inte går att integrera mot HA eller annat men opererar helt autonomt. Men jag vill heller inte outa vår vattenförbrukning till en molntjänst och riskera att det kommer i orätta händer. Det går att läsa ut mycket ur ett hushålls vattenförbrukning…
 
  • Gilla
djanlov
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.