richardtenggren
tommib tommib skrev:
Vad som skulle göra skillnad är BH-trådar i poddformat. Lyssna och gräva samtidigt!

Men ja, det gör skillnad. BH är bara "slöande" medan grävandet ändå uppvisar progress...
Kanske ett ByggaHus Forever 🥳
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Skriver man A4: or som ett sammanhängande ord blir det såhär A4:surprised:r kanske smileys* borde kräva mellanslag före och efter?

*emojis för folk som vill vara moderna
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
Numera kanske inte stöd för kodade smileys behövs?

Jag undrar om det gå att se den här webbsidan i "rå" form och hur detta tecken i så fall ser ut: 😲
Kollar …
Det ser likadant ut som det presenteras. Ingen specialkodning, så det tycks ha en egen teckenkod i Unicode.

Om min spaning stämmer så finns det väl inte längre någon anledning att tolka :happy: eller liknande som smileys?
 
  • Tyvärr verkar det inte finnas någon bild bifogad till din förfrågan. Kan du var snäll och skicka en bild så jag kan hjälpa dig att beskriva den?
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kan man hitta dem man sparat också, om man säg kör iphoneappen?

Edit: Ah, under Notiser/sparat. Intuitivt! 😉
”Var hittar jag de sparade inläggen?” har varit den vanligaste frågan.

Nu har vi lagt till ”Sparade inlägg” under gubben.

Skärmdump av webbsida, meny vald, röd cirkel markerar "Inställningar". Profilbild synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr funkar detta inte i appen eftersom vi måste uppdatera appen för att den ska börja synas där. Appanvändare får klicka på Deltagit > Sparat så länge.

En annan förbättring vi har gjort är att vi har gjort det enklare att spara samt ta bort det sparade. Nu behöver man bara klicka en gång på Spara-knappen.

De som vill skriva en anteckning eller tagga sina bokmärken får göra det från listan över sparade inlägg.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Det spelar mig inte så stor roll var de sparade ligger, men jag skulle nog tro att det skulle vara mest intuitivt om de låg under Bevakningar.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Den här länken på förstasidan leder till fel tråd:
Webbnyhetsartikel, solpaneler på tak, väg mitt i gröna fält, rubrik om laddstolpe, beskrivande text.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Inatt uppdaterade vi sajten. :sleep: Uppdateringen gick förvånadsvärt bra. :D

Som ni ser så har vi fått ett nytt modernare utseende. Vi hoppas att ni upplever designen enkel, stilren och lätt att förstå och använda.

En nyhet är att vi nu kan göra allt även i mobilen. Detta är nästan ett måste nu när fler än 50% av våra besökare surfar från en mobil enhet.

En annan nyhet är att det nu blivit enklare att ladda upp bilder (och videofilmer). I vår gamla programvara var detta krångligt och förknippat med buggar.

Den nya sajten är byggd på ett modernare ramverk. Det nya ramverket gör att vi framöver kan skapa nya funktioner snabbare än tidigare.

I den här forumtråden tänkte jag att vi skulle skriva feedback på saker som behöver förbättras. Tack på förhand!
Var god se nya tråden ”Hur kan ni tillåta osaklig reklam”
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
@Boilerplate4U, @Klaugust, @civilingenjören, @breakman, @Maria T, @engs, @MultiMan, @sunqan, @tommib, @ClasseClas, @Mikael_L, @ullberg, @richardtenggren, @jac, @BirgitS, @Johnny Viking, @pmd, @fia_mstd, @Emil.P, @pmd, @mexitegel, @useless, @Steffo6804, @Alfredo, @Jensa86, @Bo.Siltberg,
@Keiller, @Snigla, @Nimajneb, @Chrissofsweden, @Demmpa, @cpalm, @yonna

Ja, äntligen går det att spara inlägg. Listan över dina Sparade inlägg finner du enklast under Notiser > Sparat.

Det går även att skriva egna anteckningar för varje bokmärke och det går att tagga bokmärkena (även om själva taggandet buggar eftersom man måste skriva ett kommatecken eller trycka på enter för att taggen ska sparas).
Jag har provat detta ett tag och jag fick precis det jag bad om, "läs senare". Men det jag egentligen ville ha var "läs så fort som möjligt". Men "läs senare" ville jag också ha, eller mer exakt "behandla senare" :) Jag tror det kommer att funka bra för båda syftena. Tack.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jag prenumererar på MSB’s påminnelsetjänst för att testa brandvarnaren. Då får man ett sms en gång i halvåret och då passar jag på att även testa jordfelsbrytarna och vända på brandsläckarna.

Det slog mig nu att en sådan funktion kanske hade tillfört något till medlemmarna här också? En notis två ggr per år. Gärna så att man kan stänga av den om man vill.
 
  • Gilla
  • Älska
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Det ser ut som att två premiumikoner har tappats bort i inställningarna.
Gränssnitt med ikoner för olika verktyg och objekt, inklusive en grön äppelikon och en gul "peace"-handgest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Konstigt. Jag ser alla både i mobilen och på datorn. Hittar inget fel när jag granskar koden heller. Någon annan som upplever samma fel, dvs att blomman och vedkubben inte syns?
 
  • En bild med ikoner av byggverktyg och objekt tillsammans med flervalsalternativ, blomman och vedkubben visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
på PCn i Chrome är säkert 10% av smilisarna rutor
 
  • Skärmdump av en emoji-tangentbord på en diskussionsforumssida med vissa emojis som visas som rutor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Per Eskilsson
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Konstigt. Jag ser alla både i mobilen och på datorn. Hittar inget fel när jag granskar koden heller. Någon annan som upplever samma fel, dvs att blomman och vedkubben inte syns?
Båda visas hos mig
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Konstigt. Jag ser alla både i mobilen och på datorn. Hittar inget fel när jag granskar koden heller. Någon annan som upplever samma fel, dvs att blomman och vedkubben inte syns?
Det löste sig när jag högerklickade på rutorna och valde hämta om bild så det var väl något cache-problem kanske?
Firefox på Windows
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Fury
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.