galento galento skrev:
Skulle nog vara sugen på en sådan här om det blir tillfälle :

[länk]

Var nöjd med den man hade tidigare som daily driver i ett decennium.
Förstår inte att man som handlare inte sliter bort stolsöverdraget som ser förjävligt ut, nästan så ett hål i soffan skulle vara snyggare. + Fel kofångare på den va? ska väl vara kylhål i kofångaren.

Vet inte riktigt om jag skulle vilja ha en trött 6.5TD igen, FSD/PMD får man ju ha en extra i handskfacket och jag hade tom en extra dieselpump liggandes för de sas att den gick vid 20.000mil. Det stämde gaska precis, tror min stod på 20.200mil när jag till slut gav upp den pumpen efter byte av optiskt öga mm. utan vidare framgång. Sen att jag köpte en Caprice ist. för att byta pump på ett år behöver vi inte prata högt om ;) Såldes efter pumpbytet och jag hade börjat åka Avalanche, så 2 bildköp före jag vågade byta dieselpumpen :D

Hur kofångaren ska se ut
Två svarta Chevrolet SUV-modeller parkerade bredvid varandra på en grusuppfart omgivna av gröna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
galento
Jo såg att de va fel stötfångare och är ju också vanligt med hål i stolen när ägaren har klena ben. Sen är ju också vanligt att man skriver av vägmätaren på imp bilar som visar miles och tror att detta är km.
Men det skulle nog vara en 350tbi som vore intressant isåfall , och gärna skattebefriad också 🙂.
 
Är det nån som vet om alla US pickuper var parallellimporterade?
 
RoTe
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det nån som vet om alla US pickuper var parallellimporterade?
Nej då Ram har tagits in officiellt av många handlare, därför du ser dom så ofta på vägarna.
 
Tänkte mer på förr, dvs mitten på 90-talet som den länkade ovan, och tidigare.... 😀
 
Som jag förstått det så började Klintberg & Way med bilförsälning på 80-talet och deras bilar klassades som Svensksålda om mitt minne inte kontaminerats av porr alldeles förmycket.

Har haft en 88ans Corvette som även den var svensksåld, grymt fula backspeglar hade dom satt på inkl. H4 insatser och strålkastarspolning är vad jag kommer på nu. Kollade aldrig upp vem som var importören på den tyvärr

Silverfärgad sportbil parkerad på grus nära grönt fält med person inuti.
 
Redigerat:
Klintberg & Way har växt endel

Svart bakgrund, vit text, information om KW Auto, bilimport och distribution, Dodge och RAM, statistik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tokslut Tokslut skrev:
Som jag förstått det så började Klintberg & Way med bilförsälning på 80-talet och deras bilar klassades som Svensksålda om mitt minne inte kontaminerats av porr alldeles förmycket.

Har haft en 88ans Corvette som även den var svensksåld, grymt fula backspeglar hade dom satt på inkl. H4 insatser och strålkastarspolning är vad jag kommer på nu. Kollade aldrig upp vem som var importören på den tyvärr

[bild]
Dom var väl ganska kända för sina mindre snyggt utförda ombygnationer för att kunna registrera bilarna i Sverige
 
N Niq skrev:
Dom var väl ganska kända för sina mindre snyggt utförda ombygnationer för att kunna registrera bilarna i Sverige
Jag kommer osökt att tänka på denna gummikloss med Golf II blinkersglas i, vem som tog fram den vet jag dock ej

Edit: Bilen på bild togs in av Företagsbilar.se

Bild av en Chevrolet bilens bakdel med emblem och bakljus, lite suddig och överexponerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon byggde en Opelbakljushållare som var vanliga att se förr

En pickup i tvåtonsfärg parkerad vid en vägkant, bakhjulet dolt av en stolpe, optisk illusion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Unikt namn
  • Laddar…
galento galento skrev:
Jo såg att de va fel stötfångare och är ju också vanligt med hål i stolen när ägaren har klena ben. Sen är ju också vanligt att man skriver av vägmätaren på imp bilar som visar miles och tror att detta är km.
Men det skulle nog vara en 350tbi som vore intressant isåfall , och gärna skattebefriad också 🙂.
Denna får nog ses som riktigt billig, i staterna kostar den nog nära det dubbla

https://www.blocket.se/annons/1400380356
 
  • Gilla
Kuslake
  • Laddar…
Ja, men man undrar ju vad man ska med 500 kusar till... Jag åkte runt med en "chippad" 454SS i slutet av 90-talet, början av 00-talet, kommer inte ihåg vad det kan betytt i effekt, men jag tror ju inte det var över 270-280 hästar.. den var ju hemsk att köra i allt annat än sommarväg rakt fram...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, men man undrar ju vad man ska med 500 kusar till... Jag åkte runt med en "chippad" 454SS i slutet av 90-talet, början av 00-talet, kommer inte ihåg vad det kan betytt i effekt, men jag tror ju inte det var över 270-280 hästar.. den var ju hemsk att köra i allt annat än sommarväg rakt fram...
Man kan aldrig ha för mycket hk :p

Dubbla priset ser ut att stämma på höften

https://www.autotempest.com/results...4ss&zip=90210&localization=any&domesticonly=0
 
Tja, 280 hästar räckte för att elda upp bakdäcken, eller rasta M5-or från 50-200 kmh på motorvägen... Tror inte man haft roligare med 500 faktiskt..

Men å andra sidan ser det ju ut som en förgasare och alutoppar därunder, och ska man ändå kosta på det hamnar man väl på de effekterna i vilket fall som helst....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.