M MagnusOK skrev:
Snyggt kök, jag gillar dina detaljer det lyfter hela köket.
Var hittade du dessa ledlister i 45° aluminium?
//Magnus
Kan rekommendera Amazon till allt när det gäller LED-lister, dessa har jag (ej 45-gradiga):
https://www.amazon.se/dp/B08JGD7W37?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

Klistras på plats och därefter fäster du valfri LED-list, så får du lite mer diffust ljus.

T TechChad skrev:
Otroligt fint och skönt att titta på!
A andols123 skrev:
Väldigt snyggt kök. Belysningen var pricken över i.
Tack så jättemycket!
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
K
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Snyggt jobbat, på synd grannens ”häststaket” :(
Synd? Jag hade varit nöjd om grannen haft ett sånt staket, istället är ett fult standard förortsstaket.
Dock svårt att veta hur det passar in i kontexten (saknas bilder).

Men, hursomhelst är det verkligen snyggt jobbat med garage och infart/plattläggning!
 
  • Grått staket längs grusgång, träd, röda hus i bakgrunden, daterad bild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt staket, höstlöv på gräsmatta, träd med gula löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Walle85
M MagnusOK skrev:
Snyggt kök, jag gillar dina detaljer det lyfter hela köket.
Var hittade du dessa ledlister i 45° aluminium?
//Magnus
Köpte dessa aluminium kanaler på Amazon.
Sedan tog jag dessa LED lister och klippte till. Krävs dock att man har tillgång till en lödkolv.

Anledningen till detta val av LED lister var pga att de hade kampanj på dem och jag har en del Nedis power plugs sedan tidigare.

Eftersom jag köpte 4st paket med LED lister så kunde jag dela upp styrningen på 4 separata kontroller och då få möjlighet att slå av/på sockel kontra bänkskiva separat.
Modernt kök med vita skåp och LED-belysning i blått, lila och rött under skåpen och på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Walle85 Walle85 skrev:
Köpte dessa aluminium kanaler på Amazon.
Sedan tog jag dessa LED lister och klippte till. Krävs dock att man har tillgång till en lödkolv.

Anledningen till detta val av LED lister var pga att de hade kampanj på dem och jag har en del Nedis power plugs sedan tidigare.

Eftersom jag köpte 4st paket med LED lister så kunde jag dela upp styrningen på 4 separata kontroller och då få möjlighet att slå av/på sockel kontra bänkskiva separat.
[bild]
Ojdå, lite för färgglatt för min smak 😊

Skulle rekommendera den som ska göra detta att ta hem många olika LED-lister, tror jag prövade 5 olika av 2700K och 3000K, alla med mycket varierande färgåtergivning. Så tar ett tag att hitta rätt. Det jag testade var endast enfärgade varmvita.
 
Instämmer, otroligt smakfullt!

Vad är det för luckor och stommar?
Gör de små aku-panelerna något för upplevd ljudnivå eller är det bara estetiskt?
 
M MARTINOV skrev:
Instämmer, otroligt smakfullt!

Vad är det för luckor och stommar?
Gör de små aku-panelerna något för upplevd ljudnivå eller är det bara estetiskt?
Det är IKEA-stommar, tillsammans med luckan Havstorp Beige. Akustikpanelerna tror jag inte gör någon större skillnad akustiskt, möjligen den i takhyllan. Valde att använda det för utseende, och med facit i hand så tycker jag det ser trevligt ut.
 
  • Gilla
MARTINOV
  • Laddar…
J jockebq skrev:
Det är IKEA-stommar, tillsammans med luckan Havstorp Beige. Akustikpanelerna tror jag inte gör någon större skillnad akustiskt, möjligen den i takhyllan. Valde att använda det för utseende, och med facit i hand så tycker jag det ser trevligt ut.
Schysst, ser riktigt exklusivt ut!
Tänkte passa på att fråga hur du sågade granitkeramiken till ditt badrum? Har hört från flera bekanta att det är stört omöjligt med kakelskärare och att det slutade med vinkelslip med diamantklinga på frihand, vilket låter lite trist... Vad körde du för såg?
 
M MARTINOV skrev:
Schysst, ser riktigt exklusivt ut!
Tänkte passa på att fråga hur du sågade granitkeramiken till ditt badrum? Har hört från flera bekanta att det är stört omöjligt med kakelskärare och att det slutade med vinkelslip med diamantklinga på frihand, vilket låter lite trist... Vad körde du för såg?
Hyrde en större kakelsåg, en modell där sågen glider på en överliggande skena. Sen köpte jag en billig enkel kakelsåg av bordsmodell. Då kunde man använda en kombination av båda för att kunna kapa hörn och mer komplicerade kapningar.

Vinkelslip användes ibland när det var extra pilliga kap, men föredrog dom andra maskinerna som drar ner på dammet med vatten.

Denna använde jag mig av vinkelslip för att gera alla hörnen efter kapning.
Brun kubformad låda i ett hörn med en blå locket på toppen, minimalistiskt och enkelt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rekommenderar även att köpa en svamp för att polera kapningar som är synliga:
Paket med slipark, Mirka Diamond, 180 kornstorlek, vit bakgrund. Används för slipning av olika material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Anderscurl och 3 till
  • Laddar…
Walle85
J jockebq skrev:
Ojdå, lite för färgglatt för min smak 😊
Yes, den sista bilden är inte så "fin" sett till färgerna. Ville bara visa på att de går att styra individuellt.
Alla LED lister är av sorten RGBWW så har alla färger och varmvit/kallvit.
 
  • Gilla
jockebq
  • Laddar…
"En lampabord upp och ned! Hänger glas i taket tokigt!" - En smygtittare över axeln

Det är lustigt att oavsett hur fint hus är, så är det det rediga garaget som jag blir riktigt avundsjuk på. Vilket lyft att ersätta carporten med det där.

Snyggt i övrigt också. Utförandet ser proffsigt ut.
 
Redigerat:
Ruskigt läckert! Du är otroligt duktig!
 
J jockebq skrev:
Slutfört hela golvet, lite pill att få till duschhörnan. Men mycket nöjd med resultatet.
Nu är det dags för väggarna!
[bild] [bild] [bild]
Väldigt snyggt!

Vad har du använt för svart list/kant på den vertikala delen mellan dusch och övrigt golv?
Har du något fall på golvet där 60x60 klinkers ligger?
 
K Kvackatore skrev:
Väldigt snyggt!

Vad har du använt för svart list/kant på den vertikala delen mellan dusch och övrigt golv?
Har du något fall på golvet där 60x60 klinkers ligger?
Tack! Vanlig kakellist liknande denna:
https://www.bauhaus.se/kakellist-genesis-l-profil-svartlackad-aluminium-12mm-2-5m

Ja det är svagt fall mot brunnen i hela rummet. Däremot går det inte att göra för kraftigt fall, utan fogsprång.
 
  • Älska
Kvackatore
  • Laddar…
J jockebq skrev:
Sen påbörjades projektet av en egendesignad takhylla. Konstruerad av ett hyllplan i ek med akustikpanel monterad undertill. Infrästa downlights och eluttag med spår för kablar som går upp i stålrören till vinden helt osynligt. Avslutat med en kantlist i samma material.
[bild]
[bild]

Under montage, det var lite kablar att hålla reda på samtidigt som den skulle skruvas på plats
[bild]

På plats (saknas endast hängare för vinglas)
[bild]


Och här kommer bilder på resultatet av köket i sin helhet.
[bild]

Samma akustikpanel monterades istället för täckskivor bakom köksstommarna
[bild]

[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Den planlimmade hällen på plats och kaffehörnan i bakgrunden
[bild]

Belysning i sockeln överallt samt belysning i alla lådor.
[bild]
[bild]

Till sist en bild på köket i mer naturligt dagsljus.
[bild]


Nu i efterhand när jag tittar på den datorgjorda modellen jämfört med verkligheten så känner jag att vi har lyckats bygga det vi ritade upp

Sketchup till vänster och verkligheten till höger
[bild]
Riktigt snyggt! Bra designat och snyggt genomfört. Bänkskivan med sidor samt belysningen lyfter verkligen! Så nice!
 
  • Gilla
Revhiet1
  • Laddar…
Senaste tidens projekt har varit att öppna upp mellan vardagsrum och altan. Tidigare satt det 3 fasta fönster:
Vardagsrum med tre stora fönster mot en snötäckt altan, soffgrupp med kuddar, två bordslampor och en hundbädd på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Funderade länge på att slå till på något skjut/vikparti och ersätta alla fönster med detta. Men prislappen, och jobbet för att bära av gjorde att vi valde att gå en något annorlunda väg.

Målet är att få så mycket öppning som möjligt, och då kom vi på att sätta två 120cm breda dörrar bredvid varandra och behålla regeln mellan gav oss mer öppning än vad en skjutdörr skulle ge, till en mycket mer rimlig prislapp:

Planen:
Vardagsrum med tre stora, mörkfärgade fönster med spröjs och placeringen av en ljusgrön soffa samt ett runt soffbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ombyggt vardagsrum med två vita, breda glasdörrar bredvid varandra mot altanen, beige soffor, runt soffbord, stor TV på väggen och ett matbord med stolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rejäla dörrar:
Fönster inplastade och placerade på en lastpall inomhus, redo för installation i ett byggprojekt. Verktyg och förvaring syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På plats:
Två 120 cm breda dörrar med glaspartier installerade bredvid varandra, set från altanen mot vardagsrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick testa på att vara plåtslagare, nöjd med resultatet (ignorera altanens skick, den ska bytas nästa år):
Två 120 cm breda vita dörrar med spröjsade fönsterrutor installerade på en vit fasad, med en träaltan framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Saknas bara smyg och en snygg lösning med fönsterbrädan på insidan:
Närbild på två dörrar bredvid varandra mellan vardagsrum och altan med en träram i mitten. Dekorativa torkade växter i glasvas på fönsterbrädan till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nyligen installerad vit dörr med glasrutor sedd från insidan av vardagsrummet, öppning mot en träaltan och ett vitt hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hann även med att få upp slangvinda för högtryckstvätt och centraldammsugaren i garaget:
Garage med centraldammsugare, högtryckstvätt med slangvinda på väggen, förvaringsskåp, ho samt en dammsugare på golvet nära en garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
minitoy och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.