namnbyte
Två personer, sängen diagonalt lutandes med mjuka sidan mot väggen/fönstret och sen justera vinkeln allt eftersom. I svängen kan det behövas att sängen lyfts upprätt uppåt en bit, lyfter upp den mitt taket alltså innan ni vrider den vidare uppåt.

Ser inte alls hur det där skulle vara omöjligt att lösa, har lyckats få både upp och ner en 140-säng i spiraltrappa som var mycket knöligare än den hörnan
 
  • Gilla
FreQa och 6 till
  • Laddar…
Unikt namn
Ingea fönster på övervåningen?

Fira upp sängen mha ett rep bundet i en ribba, sedan vinkla in den på högkant.
 
1. Köp en ny säng med inbärning och ett par öl.
2. Lägg ölen i kylen tills budfirman kommer.
3. Öppna ölen, sätt dig bekvämt tillrätta och se dem lösa ditt problem.
 
  • Haha
  • Gilla
Thomas_Blekinge och 7 till
  • Laddar…
Köp två 80-sängar och lite skruv?

Om du lossar något så se till att det går att upprepa, annars blir det som när de byter hiss och alla möbler som gick in vid inflytt inte går in vid utflytt.
 
  • Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
Tre personer försöker bära en soffa uppför en trappa. Texten "PIVOT" är framträdande. Komisk situation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
anders07 och 18 till
  • Laddar…
H Hhallden skrev:
Får inte upp 120/200 sängen uppför trappen, stolpen som är i vägen är bärande och går ner till golvet. Min tanke är att såga av stolpen snett för att sen skruva ihop skiten. Hitta någon fin såg bara
Vad tycker ni?
Har du provat att skruva loss stolpen? Du kan palla upp trappen provisoriskt under tiden med reglar under stegen.
 
Kan du lämna tillbaka den och be om en 200x120 istället för en 120x200?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Mikael_L och 20 till
  • Laddar…
Är helt omöjligt att den inte går att få upp där.

Ställ den med liggytan mot ytterväggen, tippa den mot hörnet i trappan med liggytan fortfarande mot ytterväggen. Lyft den rakt upp när ni är förbi kanten i taket. Rotera och bär upp.
 
  • Gilla
Grönamarie och 2 till
  • Laddar…
Jag röstar för att montera ner trappräcket. För att lyckas med det måste du såklart köpa nya fina verktyg
 
  • Gilla
  • Haha
Urban R och 5 till
  • Laddar…
Lätt att tycka på distans, men det borde gå! Kolla vår smala trappa. Där du håller tumstocken på din bild, dvs andra steget, har vi bara 180 cm till taket (217 takhöjd nedervåning). Vid parketten där uppe närmast trappans översta steg har vi bara 170 cm till snedtaket vid fönstret. Dvs man får verkligen ducka huvudet i vår trappa där uppe och där nere.

Vi fick upp exakt en sådan 120 säng i denna trappa, men det går bara på ett håll och den måste vridas på ett visst sätt.
 
  • Modernt vardagsrum, vita trappor, beige fåtölj, filt, trägolv, lampa, mysigt, inredningsdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trappa, vit, trägolv, ledstång, vägglampa, inomhus, skor, säkerhetsgrind för barn, taklucka, väggvas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit trätrappa inomhus som leder uppåt, med vitmålade väggar och en taklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
OPP123 och 7 till
  • Laddar…
B BAv11 skrev:
Lätt att tycka på distans, men det borde gå! Kolla vår smala trappa. Där du håller tumstocken på din bild, dvs andra steget, har vi bara 180 cm till taket (217 takhöjd nedervåning). Vid parketten där uppe närmast trappans översta steg har vi bara 170 cm till snedtaket vid fönstret. Dvs man får verkligen ducka huvudet i vår trappa där uppe och där nere.

Vi fick upp exakt en sådan 120 säng i denna trappa, men det går bara på ett håll och den måste vridas på ett visst sätt.
Jo men din trappa har större hål i bjälklaget än TS.
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Har likande trappa och hade samma poblem med sängen, ett vanligt 100 cm brett fönster på ovanvånigen funkade fint. Samma med soffan försäkte inte ens, bli bara massa att spackla :D helt värdelös trappa!
 
  • Gilla
Mörner
  • Laddar…
T
TS, på fullaste allvar. Du måste återkomma med hur du löste det här när du väl fått till det!
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Även jag är redo att sätta en slant på att sängen får plats.
En gång var jag dock med om en smalare trapp och en bredare säng. Då kapade jag reglarna under sängen, och tog bort fjädrarna där. Sen vek jag helt enkelt ihop sängen, så den bara blev 1m lång men dubbelt så tjock. Sen skruvade jag ihop den reglarna med plattjärn.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Äh, de går aldri... 😒

Bor i Göteborg. Nästan beredd att åka ner och titta när ett par stadiga byggahusare tar sig an projektet. 😄 Jag kan bidra med några öl. 😄
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.