J
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Tommib skrev att jag måste ha optisk ut från TVn, till de 2 optiska ingångarna på förstärkaren då?
Eller ska jag göra som du säger med adaptern, som jag förstått är det en sämre lösning.
Det börjar närma sig att köpa kablar nu :)
/W
Yes det jag beskriver ovan är hur du ska kunna titta på dvd.
Helt riktigt behöver du en optisk kabel från optical out, eller vad det heter på din tv till optical in på din förstärkare också, om du vill få bra ljud när du ser på vanlig tv eller streamar.
Adaptern behövs bara för att få bild från din dvd, den används inte annars, så den ersätter inte de andra.
Sedan får du ju även knappa på förstärkaren så den skickar ut ljud från rätt källa också.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Unikt namn
Har du två optiska ingångar borde du väl både kunna koppla TV och DVD till varsin ingång.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J
Unikt namn Unikt namn skrev:
Har du två optiska ingångar borde du väl både kunna koppla TV och DVD till varsin ingång.
Yes, det finns på hans förstärkare flera optiska ingångar, så det går fint.
WCH får se det som ibland skickar man ljudet och bilden åt olika håll. Ibland är TVn källan, ibland är den mottagare. Det är därför det blir mycket kablar när man kör på det gamla goda sättet. Hdmi är rätt bra! Förenklar mycket!
 
Det är nära nu.
Metallram, nyligen målad, sprayburk, verktyg, träbänk, verkstadsinredning, hantverk, DIY, konstruktion, svart färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lackerad upphängning.
Arbetsrum med öppen skrivbordsförvaring och diverse föremål, trätakstöd, fönster med mönstrade gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Monterad.
TV-skärm visar felmeddelande, står på trägolv och inramad i trämöbel, vardagsrumsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu ska det mätas och handlas kablar.
Elgiganten, eller var handlar jag jox till detta?
/W
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det är nära nu.
[bild]
Lackerad upphängning.
[bild]
Monterad.
[bild]
Nu ska det mätas och handlas kablar.
Elgiganten, eller var handlar jag jox till detta?
/W
Finns Kjell och Company hade jag valt dom. Bra kunskap och smidigt att byta.
 
  • Gilla
tommib och 1 till
  • Laddar…
tommib
Och inte löjliga priser som på Elgiganten.

Vill du ha billigare kablar så finns det online men Kjelle är bra och väldigt hjälpsamma. Ta med bilder på prylarna (eller visa den här tråden) så kommer de sannolikt ge dig rätt prylar.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Det är nära nu.
[bild]
Lackerad upphängning.
[bild]
Monterad.
[bild]
Nu ska det mätas och handlas kablar.
Elgiganten, eller var handlar jag jox till detta?
/W
Cool lösning, men det ser ju ut som att du med tvn i infällt läge ser bilden framifrån, perfekt läge. Sitter du och tittar borta vid symaskinen när du fäller ut tvn? :D
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Cool lösning, men det ser ju ut som att du med tvn i infällt läge ser bilden framifrån, perfekt läge. Sitter du och tittar borta vid symaskinen när du fäller ut tvn? :D
Hehehe, näe, utfällningen är dels för att komma åt att dra kablar men framför allt att skärmen alltid passar perfekt i skärmhålet med 25mm passning runtom.
Det var lite bökigare att justera in den, men nu är det gjort.
Ikväll ska jag köpa toslinkkabel så jag kanske får igång ljudet ikväll.

/Workingclasshero
 
J
Ah, då förstår jag! Blir spännande att höra hur det går!
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Wish me luck.
Scart till HDMI konverteringskit, kablar, adapter, förpackning, manual, reflekterande träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/W
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
En annan fråga.... Jag ska köpa ny telefon just nu, finns någon fördel att välja SAMSUNG jämfört med IPHONE nu när jag har en SAMSUNG tv?

/W
 
J
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
En annan fråga.... Jag ska köpa ny telefon just nu, finns någon fördel att välja SAMSUNG jämfört med IPHONE nu när jag har en SAMSUNG tv?

/W
Tror inte det spelar någon större roll, Samsungs egna saker de har för sig i TVn är inte mycket man använder. Jag gillar Android och kör det men är man inte så intresserad är det ingen större skillnad.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Drog optisk kabel med en bit ståltråd, det gick inte, den blev för styv i böjarna.
Hand håller antennkabel med en kabelskarv ansluten mellan två koaxialkablar på slitet yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Knöt björntråd som avlastning och närmare spetsen för styrning.
Sladd med trasig isolering ligger ovanpå instruktionsbok, potentiell strömkälla eller ljudutrustning, reparationsförsök syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/W
 
J
Hur gick det sen då?😅
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Ljudet igång efter en 3 timmar och gjort det omanliga att läsa instruktionsboken OCH använda fjärrkontrollen SAMTIDIGT som jag knappar på förstärkaren......
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.