richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Gaahh! Jag behöver inte åka Vasaloppet för att få uppleva sommarsoppan i Risberg. Så där ser det ut för mig i utförslöpan på lokala 2,5 km-slingan. Brukar åka på kvällen när ingen annan ser och filmar. 😆

[video]
Brukar se det som en fördel att vara uppväxt intill ett elljusspår med en något otrevlig höjdkurva, men har än idag inga problem med backar med längdskidorna 😂

Men många verkar ju ha problem med backarna, typ min fru, då är hon ändå från knätofseland😂
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
Brukar se det som en fördel att vara uppväxt intill ett elljusspår med en något otrevlig höjdkurva, men har än idag inga problem med backar med längdskidorna 😂

Men många verkar ju ha problem med backarna, typ min fru, då är hon ändå från knätofseland😂

Jag är uppvuxen med hårda pjäxor och bindningar som sitter fast i hälen. 😉

Näe jag bodde i Dals Långed så gick jag en crash course med skidor i elljusspåret där. Sjukt kuperad slinga. Springer man fel håll där när det är barmark får man klättra upp för branten…
Det blir lite skräckblandad förtjusning som har någon lockelse. Är väl därför jag föredrar kuperad skogsåkning än stakträning på något gärde eller golfbana. 😅😉
 
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Jag är uppvuxen med hårda pjäxor och bindningar som sitter fast i hälen. 😉

Näe jag bodde i Dals Långed så gick jag en crash course med skidor i elljusspåret där. Sjukt kuperad slinga. Springer man fel håll där när det är barmark får man klättra upp för branten…
Det blir lite skräckblandad förtjusning som har någon lockelse. Är väl därför jag föredrar kuperad skogsåkning än stakträning på något gärde eller golfbana. 😅😉
Samma här egentligen, men man behöver ju inte vara enkelspårig 😅

Gaaaaahhhh för migrän!
 
  • Ledsen
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Beställde en massa cykeldelar igår, tro fan att jag glömde en del, så jag får lägga en beställning till 😓
 
  • Haha
richardtenggren
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Oj!
Men 120 söka jobb är mycket, hinner du verkligen göra ansökningarna personliga för varje ansökan då, och motivera varför just du är rätt person för just det jobbet? Kan kanske vara olika i olika branscher, men söker man mer än 10 jobb i månaden inom IT anser jag att man inte gjort sitt jobb ordentligt, då har man slarvat. Jag har gått vidare i minst hälften av mina ansökningar, 2-3 intervjuer i månaden, tills jag efter 1,5 år (varav ett halvår utbildning via AF då jag inte sökte något, och 3 månader på en tillfällig tjänst) landade ett jobb på Trafikverket. Har sökt 6-10 jobb per månad.
Ja, det hinner jag, eftersom jag ju inte har så mycket annat att göra på dagarna. Dessutom ska ett personligt brev inte vara mer än en sida, annars är det ingen som läser – fast frågan är om någon ens läser den sidan. Jag vet inte vad jag ska göra mer för att verka intressant, annat än att fejka min ålder, som min far och farfar gjorde före mig när de kom upp i min ålder.

(Onödig extrainfo: Farfar kom undan med det eftersom det här var längesedan och i Storbritannien där man nite har personnummer, men det ledde å andra sidan indirekt till hans död, eftersom läkarna under en canceroperation utgick från att han var tio år yngre än han var. Farsan däremot fick ett samtal från en arbetsgivare som hade kollat upp hans bedrägeri och som frågade hur det kom sig att han hade gjort sin militärtjänstgöring vid sju års ålder. Idag är det nog ingen idé alls.)
 
ricebridge ricebridge skrev:
ett personligt brev /…/ fast frågan är om någon ens läser den sidan.
Jag vet inte vad du söker för jobb, men för min del läser jag absolut personliga brev. Ett dåligt brev stjälper en ok CV. Och ett bra kan ge chans till intervju trots bristande formella meriter.

Ska jag tolka @Anna_H menar nog hon att förberedelserna till ett bra brev tar tid de med, att läsa på om företaget osv. Håller i så fall med om det, även om tiden det tar förstås är individuellt olika.
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
RoTe
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
GAAAAAHHH!

[länk]
Stockholm C är ju dock en brutal skamfläck för vår huvudstad, maken till eftersatt station, 90-talsdesign, skitig, trasig osv.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
RoTe RoTe skrev:
Stockholm C är ju dock en brutal skamfläck för vår huvudstad, maken till eftersatt station, 90-talsdesign, skitig, trasig osv.
Drar luft ut och in i en SJ-soppåse: - det ska nog bli bra...
 
  • Haha
Violina och 1 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Stockholm C är ju dock en brutal skamfläck för vår huvudstad, maken till eftersatt station, 90-talsdesign, skitig, trasig osv.
Att den är skitig och trasig beror ju till störst del på användarna..
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Att den är skitig och trasig beror ju till störst del på användarna..
Så du menar att man ska kunna ha obefintlig städning och underhåll i offentliga byggnader?
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Nej, var fick du det ifrån?
Du tog upp att den är en skamfläck, bland annat för att den är skitig och trasig. Då antar jag att du menar att den är skitigare och trasigare än annan motsvarande plats, annars vore den ju inte en skamfläck, då vore det ju normalt.
Slutsatsen blir alltså att den är skitigare och trasigare än normalt, något som jag alltså hävdar beror på användarna/besökarna.
 
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Nej, var fick du det ifrån?
Du tog upp att den är en skamfläck, bland annat för att den är skitig och trasig. Då antar jag att du menar att den är skitigare och trasigare än annan motsvarande plats, annars vore den ju inte en skamfläck, då vore det ju normalt.
Slutsatsen blir alltså att den är skitigare och trasigare än normalt, något som jag alltså hävdar beror på användarna/besökarna.
Och jag hävdar att det beror på inte tillräckligt städ och underhåll, herre gud...
 
  • Gilla
Bästerortarn och 2 till
  • Laddar…
Unikt namn
Gaaahhhhh för slöa knivar!!!
Men tur att rätt hand var i skottgluggen iaf.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
AXS
Gaaaahhhh, fick ett infall i lätt bakfylla att riva en vägg i lättbetong. Kom nu på att jag inte har någon dammsugare.

Ett fint lager damm i hela lägenheten.

Aja, hålet blev fint. Eller blir med lite(mycket) spackel.
 
  • Haha
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.