Peppes_Bodega skrev:
Vi gör det när vi tröttnat på tapeten!
Vi hade 1 kväll på oss att bestämma hela husets invändiga färgval och tapetval pga snickarfirmans slarv med tapetprover osv..Därför får man göra om.Man måste ju trivas i sitt hus och det är väl en av de billigaste/enklaste sakerna att göra för att förändra ett helt rums karaktär.Tycker du inte det?
Hoppas inte du tog illa upp. Självklart måste man trivas! Jag har funderat på tapeter till vårt nya hus i snart 1 år och har fortfarande inte bestämt mig! Så när jag väl gjort det så lär de få sitta.
Jag tyckte föresten att den gamla tapeten i ert sovrum var väldigt fin, den nya också...
 
Det är OK.
Det är lite synd att behöva tapetsera om pga entreprenörens slarv med tapetböckerna.Men nu trivs vi utmärkt i vårt Sandhem.
Har faktiskt inga stora projekt just nu.Ska ev. bygga en prinsessäng till stora dottern(när jag får tid/lust).
Har fått order om att den ska vara ROSA!......
 
Så här blev sängen när den var klar.Färgen kommer från Alcro och heter "Barbie":
 
  • Prinsessäng 3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Behöver tips:
Vill göra om i matrummet och tänkte sätta liggande panel (lantligt/New England) på väggen bakom skänken.Funderade på att sätta panel till där snedtaket börjar.Ser det konstigt ut när träväggen bara blir ca 2.40 hög?
Ska vi köpa en 2-sits soffa,ett par fåtöljer (båda alternativen med vitt soffbord och vitt sidebord)eller en vit matgrupp tycker ni.
Vi använder bara matgruppen vi har nu ca 4-6 gånger /år vid födelsedagar mm.Får väl sälja möblerna som bara är 2 år gamla,men vad ska vi ha istället?
Snälla hjälp oss...
 
  • Matrum.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr kom det inga tips men jag har i alla fall arbetat lite under mina lediga dagar i jul.
Blev att måla skänken vit ,byta från alu-handtag till knoppar och köpa lite nya möbler i marin stil.Matbordet kommer bli mörkbrunt och förhoppningsvis kommer stolsöverdragen bli blå/vitrandiga.Brädväggen kommer bli ända upp till nock.
Taklampan kommer att ersättas med 2 st. lampor i marin look också.
Men nu har man kommit en bit på väg i alla fall...
 
  • New England 2007 004.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • New England 2007 009.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • New England 2007 012.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu ser det ut så här.Nya "marina" lampor och brädvägg ända upp.Samt mörkbrunt bord.
Ge gärna förslag på något annat som skulle kunna passa i rummet!
 
  • Nya 024.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Vet inte riktigt va du bor eller om du redan varit där, men jag såg att det har öppnat en butik i Sthlm på Birger Jarlsgatan. Jarla home heter den och ska visst ha mkt New England inspirerat.
 
Tack för svaret.Jag bor ca 30 mil därifrån,men någon gång kommer man nog till Stockholm.
 
Två frågor:
Var får man tag på den otroligt läckra golvlampan i form av stativ, och finns den som bordslampa också?
Den vägghängda tv-bänken? Är det Ikea?
Det blev visst tre frågor, men men...
Jättefint hus som ni lyckats inreda helt fantastiskt!
 
Tack för berömet!Jättekul att få bra betyg!

Jag köpte lampan från "Aneta Belysning" genom min lokala lampaffär(dock var den ljusare men jag har betsat den i mörk ek).Lamplagret.se har liknande i 3 sorlekar.

Bänken är IKEA ,Bestå heter den.Ser nätt ut och är lätt att städa under.

Hör av dig om du undrar över något annat.

MVH
Peppe
 
Peppes_Bodega skrev:
Tyvärr kom det inga tips men jag har i alla fall arbetat lite under mina lediga dagar i jul.
Blev att måla skänken vit ,byta från alu-handtag till knoppar och köpa lite nya möbler i marin stil.Matbordet kommer bli mörkbrunt och förhoppningsvis kommer stolsöverdragen bli blå/vitrandiga.Brädväggen kommer bli ända upp till nock.
Taklampan kommer att ersättas med 2 st. lampor i marin look också.
Men nu har man kommit en bit på väg i alla fall...
Hejsan! får jag fråga vad det är för mått på era plankor på väggen? detta är så jäkla snyggt så vill jag ha i vårat sovrum i nyahuset men vi har snetak dessvärre men jag tror de kan bli bra ändå!

matilda
 
Kul att du gillar det.Vi är faktiskt också jättenöjda med väggen.Brädorna är 22*120 och vi har målatdom 2 ggr.Vi valde att ha den hyvlade sidan utåt.Tycker den ohyvlade blir lite väl "ruff" yta att ha på väggen.
 
hej där , ser riktigt fint ut :) vi ska bygga Eksjöhus "Sandhem" , såg att du hade byggt till , riktigt snyggt !!! , vi ska bygga rum i garaget istället , funderat lite på det. Kommer nog bli bra till slut.. :)
 
A
Shit vad fint. Så vill jag bo!
 
Tack för alla positiva kommentarer.Har snart bott 3 år i huset och STORTRIVS!!!!
Men det kommer alltid nya projekt.Jag skulle gärna byta till ett vitt kök (har aldrig kommit överens med ekköket)men det kostar ju en slant!När vi flyttade in skulle allt vara i ek,tyckte vi.Nu är man mer åt det vita,enkla hållet.Får se vad som händer härnäst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.