Göött!
Ser fram emot nya inlägg och bilder!
 
Fick några timmar ledigt från jobbet idag så jag åkte ut o satte upp några apparatdosor. Nu har vi ett 1-fas uttag på varje sida om bägge portarna. Sedan har vi ett 1-fas vid ytterdörren. 1st 1-fas plus 1st 3-fas bakom varje bilplats. Sedan två dosor vid varje kortsida över de tänkta arbetsbänkarna. Kommer även förbereda för eventuell billyft med 3-fas-dosa på egen grupp. Även värmepump ska få egen dosa.
Måste åka o handla fler dosor nu, ska upp med 12st i taket till alla lysrör som ska styras med 2st strömbrytare vid ytterdörren, därav tre dosor. Man vill ju inte att hela garaget slocknar samtidigt om proppen går, samtidigt som man kanske inte vill tända hela bygget om man bara ska in o hämta något.

Mamma, jag sitter här vid din dator nu o skriver detta. Hoppas de inte gjorde nåt att jag bröt mig in och snodde kameran och låna Internet en sväng :)
 
  • Bild 004 -50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 007 -50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild 009 -50.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina söner är alltid välkomna in att låna både hus, dator och kamera! :)
Mamma
 
ta till ordentligt med uttag! framförallt vid arbetsbänk! det är surt att behöva flytta runt prylar!!!
 
Spoon195 skrev:
ta till ordentligt med uttag! framförallt vid arbetsbänk! det är surt att behöva flytta runt prylar!!!
Tänkte såhär angående uttag vid bänkarna, att man ska kunna koppla in alla tänkbara vertyg, borrmaskin, vinkelslip, värmepistol osv, och kunna ha alla samtidigt överallt på hela bänken. Är du me? :)
 
Tänkte som dig när jag fixade mitt garage för några år sedan. Håller dock med Spoon195 om att ta i ordentligt...

Särskilt alla dessa laddare snor plats titt som tätt - sladdlösa lampor, skruvdragare, jaktradio, mobil...m m.

Gillar för övrigt ert bygge skarpt !

//P
 
Pellets_Paddington skrev:
Tänkte som dig när jag fixade mitt garage för några år sedan. Håller dock med Spoon195 om att ta i ordentligt...

Särskilt alla dessa laddare snor plats titt som tätt - sladdlösa lampor, skruvdragare, jaktradio, mobil...m m.

Gillar för övrigt ert bygge skarpt !

//P
det blir lätt att uttagen blir upptagna, laddare, extra lampa, stereo m.m.
 
Va o köpte nya aparatdosor i fredags, dock har jag tagit en ledig helg. Men i veckorna ska jag ta tag i det på allvar så man kan börja klä väggarna till julhelgen. räknade ut att änsålänge har vi 12dosor till 1fas-uttag, och varje är dubbelt så det blir ju enkel matte 24st uttag. På framsidan har jag 2st uttag på var sida om varje port, sedan 2st vid yttersdörren. På baksidan är det lite snålare, totalt 3 dosor, en bakom varje bilplats, med dubbeluttag, så 6st. Sedan har jag 2 dosor över varje kortsida, där vi ska ha arbetsbänkar. Där kommer det antagligen bli x4-uttag på varje dosa.

Vad tror ni?
 
Kör med 4-vägs uttag bakom varge plats. Man får aldrig för lite vägguttag.

För övrigt mycket fint bygge.
Skulle okså vilja ha plats o ekonomi för att göra nått sådant.
 
Jag har ungefär lika många uttag i mitt garage på 40kvm som jag inte använder för att mecka i... Det räcker för mig.
 
Vad trött man blir på eldragningen. Man står mest som ett fån o vet inte riktigt vart man ska börja... får inget ur händerna men tiden går...

Imorgon tänkte vi åka o köpa lite spån till loft-golvet. De jag undrar är bara vad skillnaden är mellan golvspån och vanlig spånskiva? Är det "bara" delningen emellan som gör att man kan foga ihop dem utanför reglar som skiljer? Så i princip om man har rätt C-C så kan man köra med vanligt spån?
 
eftersom du förskjuter skaverna på längden med golvspån så blir ju de betydligt stabilare. och läger du vanligt spån så sviktar dom ju vid varje skarv som inte är på en regel om du förstår va jag menar...? sen går de åt mer skruv med vanligt spån. så vet inte om man sparar så mycket pengar på att lägga vanligt spån iställeför golvspån..

jäkligt interessant tråd du har. ska själv börja med mitt garage till våren..
 
mattias_V skrev:
eftersom du förskjuter skaverna på längden med golvspån så blir ju de betydligt stabilare. och läger du vanligt spån så sviktar dom ju vid varje skarv som inte är på en regel om du förstår va jag menar...? sen går de åt mer skruv med vanligt spån. så vet inte om man sparar så mycket pengar på att lägga vanligt spån iställeför golvspån..

jäkligt interessant tråd du har. ska själv börja med mitt garage till våren..
Okej, då blir det golvspån! Ska försöka få med mig kameran ut en sväng imorgon o visa min eminenta kabeldragning :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.