På lördag kommer elektrikern för att planera uttag, trefas och dylikt, samt ge mig massa PVC-rör så jag kan börja dra själv. Ska även lägga fram matarkabel. Börjar med 16A till en början. Borde hålla för nån svets o lite annat så länge inte morsan kör spis o tvättmaskin samtidigt i huset bredvid.
Har oxå börjat planera inför garageportar.
 
Försöker få upp intresset med lite fler bilder. Såhär ser det ut i dagsläget. Håller på att räkna på hur mycke råspont vi behöver för att klä insidan osv...
 
  • Garage 071014-1-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage 071014-2-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage 071014-3-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garage 071014-4-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här ser man lite av loft-lösningen. 59kvm blev det visst där uppe! :)
 
  • Garage 071014-5-30.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den här tråden hör bättre hemma i "Socialt & Projekt", jag flyttar den dit.
 
Snabba svar! Vi ska klä väggarna snart. Vad skulle ni valt för material innaför gipsen? Vi har ju stående reglar C-C 60. Råspont är ju väldigt bra o stabilt, men skulle gå p nära 17000:- för alla väggarna o innetak. Nöjer man sig med spånskiva kommer man undan med 5-6000:- ungefär. Då räknat på 12mm. Sedan OSB får jag genom en handlare här för 55:-/kvm.

Grundtanken är väl bara att ha något o skruva i. Hyllor och så vidare. Tyngre hyllor kan man ju leta efter reglar. Men vertygstavlor osv.

Råspont 22x120: 82.20:-/kvm
Spånskiva 12mm: 28:-/kvm
OSB-skiva: 55:-/kvm

Vad skulle ni valt?!
 
Såna här trådar är guld värda! Bra jobbat å hoppas ni får det skönt nu i vinter... Själv orkar ja inte göra klart mitt iår så jag får frysa.
 
Ser jättebra ut, önskar att jag hade ett likafint garage hemma, får nöja mig med att skruva på jobbet:(
 
ser bra ut, följer med spänning. Håller själv på och bygger garage. fast bara på 56 kvm.
Helt i lösvirke.

Har du bestämt klädsel på innerväggar?

Jag skall ha en vägg klädd med råspont 17mm (byggmax ca 55-60 kr/kvm) resten så nöjer jag mig med gips. Vill man sätta upp något på dessa väggar så får jag göra de i reglarna. (cc60 stående 95or).
 
Spoon195 skrev:
ser bra ut, följer med spänning. Håller själv på och bygger garage. fast bara på 56 kvm.
Helt i lösvirke.

Har du bestämt klädsel på innerväggar?

Jag skall ha en vägg klädd med råspont 17mm (byggmax ca 55-60 kr/kvm) resten så nöjer jag mig med gips. Vill man sätta upp något på dessa väggar så får jag göra de i reglarna. (cc60 stående 95or).
Vi kommer klä insidan med 12mm spånskiva överallt. kostar ca 32kr/kvm sedan 12-13mm gips utanför det. Då kan man lätt skruva upp lättare saker överallt, men tyngre med hjälp o reglarna. Har beställt 75 skivor av varje sort nu, samt 200kvm 145mm isolering.
 
ser riktigt kul ut de här..
kollat lite på bilderna o de ser ut som du har laggt plats mellan läkten o plåtaket.
eller du har ingenting ?

/ Linus
 
Linus_E skrev:
ser riktigt kul ut de här..
kollat lite på bilderna o de ser ut som du har laggt plats mellan läkten o plåtaket.
eller du har ingenting ?

/ Linus
Jo de är spännande! Vi har lagt kondens/säkerthets-väv under plåten enbart. Ska inte isolera så långt upp, loftet blir kallförråd...
 
Igår kom massa byggmaterial. 75skivor spån, 75skivor gips och 25 paket 145mm isolering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.