Ord och inga visor.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
HTC Shift UMPC
Vi har saknat dig. Har du strejkat?
 
  • Haha
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Jag antar att Anders har ett litet datormuseum i ett vindsförråd, som putsas på o kör igång något spel eller programmerar kastparabel på.
 
I helgen installerade jag windows 98 2nd edition på PCem. Oj va trevligt med en 'riktig' startmeny, en riktig kontrollpanel, allt känns som det är på rätt ställe olikt de senare windows där startmenyn är oanvändbar för det mesta och man söker allt man letar efter. Men OK jag uppskattar att man kan söka direkt i startmenyn nuförtiden också. Men det slår mig att utvecklingen har inte varit så radikal under dessa 20+ år, mest bakom kulisserna det har skett.

Sen spelade jag Simcity 2000 ett tag. Synd bara att PCem på min dator inte verkar orka simulera ljudkortet utan att orka så musiken hackar, men annars känns allting rappt och snabbt. Men så är det då min PC är från 2011.

Kanske ska prova Windows 2000 också.
 
  • Gilla
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
En utfällbar mugghållare. 😁

Stämmer historien ringde nån till en support och sa att mugghållare var trasig.
Har för mig att de nämnde den historien när jag jobbade IT-support vid millenieskiftet. Då nämndes också historien om datorn de hade fått felanmält där "slot-in driven" inte fungerade. De var ju lite nya där i slutet av 90-talet. Datorn (en mid-tower) skulle enligt spec inte ha en slot-in, så de valde att hämta in datorn till kontoret för att kolla närmare. Det visade sig då att personen i fråga hade slot-in i nån dator hemma, och trodde det var lika på jobbet och matat in skiva efter skiva mellan täckplattorna för 5.25"-platserna. Skivorna låg i en hög i botten av chassiet.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Ellern klassikern när man bad dem starta om datorn och det tog fem sekunder. De hade stängt av och satt på bildskärmen...
 
  • Haha
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ellern klassikern när man bad dem starta om datorn och det tog fem sekunder. De hade stängt av och satt på bildskärmen...
Ja, prylen under skrivbordet var ju "hårddisken".
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
T
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Ellern klassikern när man bad dem starta om datorn och det tog fem sekunder. De hade stängt av och satt på bildskärmen...
Ja men du glömde ju säga åt dem att starta om "hårddisken" - dvs den stora lådan...

Det påminner om en gång när jag var hos en kompis och grannen knackade på och ville ha hjälp med att installera/koppla sin nya dator till TV:n.
De hade tidigare erfarenhet av C64... så när vi kom in till grannen så såg vi ingen dator - bara ett tangentbord...

(Kan tillägga att "datorn" inte hade köpts i affär och att grannen inte hörde till begåvningsreserven...)
 
  • Wow
  • Haha
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
useless useless skrev:
Ja, prylen under skrivbordet var ju "hårddisken".
Som hålls fast under bordet av CPU-hållaren...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Som hålls fast under bordet av CPU-hållaren...
Fast det viktigaste av allt är ju modermodemet.
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
H hhallen skrev:
Fast det viktigaste av allt är ju modermodemet.
Är det själva hjärtat i hårddisken?
 
  • Haha
  • Älska
TRJBerg och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det själva hjärtat i hårddisken?
Alternativ benämning på moderkakan.

/Höghus
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Telefon med snurrad sladd, markerad med blå cirkel, på ett kontor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Arg
Nyfniken och 17 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
[bild]
Det där var väl ändå en av livets gåtor...
Hur fasen kunde det bli så?

/Höghus
 
  • Gilla
TRJBerg och 4 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Alternativ benämning på moderkakan.

/Höghus
Du menar mammabrädan?
 
  • Haha
Höghus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.