S sinuslinus skrev:
Kör man full fräs på fläkten så låter det ju av all luft som ska förflyttas.
Japp, full fart så låter det en hel del .
större innerdelar låter mindre men blir en helt annan prisbild på tex en SUMO och inte alla gillar stora grejer 😎
 
Alla som varit på denna tråd, sök på youtube (CondenceDrainer installationsfilm)
när ni sett denna film så kommer ni att se vad kondensvatten kan ställa till med.
 
M Förstagångsköparen skrev:
Bor i ett hus med elradiatorer och den förra luftvärmepumpen behöve bytas ut eftersom den blåste ut mögel (den var gammal). Men jävlar vad varmt det blev i huset med den.
Har köpt en Mitsubishi Hero 2.0 LN25. Kylteknikern installerade den för några veckor sedan. Värmer upp huset med endast pumpen. Men denna pumpen värmer ingenting. Huset är svinkallt även om jag har den inställd på 30 grader. Kylteknikern har varit här och tittat, men han säger att allt är som det ska vara. Vad kan vara fel egentligen?
Jag har samma problem med min.
Om du har en wifi-modul så är det garaneterat den som ställer till det.
Av nån anledning skickas 16C ut med jämna mellanrum ifrån cloud.
Detta syns ej på fjärrkontrollen.

Tag bort wifi-modulen innan du gör nåt annat.
 
surfbird surfbird skrev:
Jag har samma problem med min.
Om du har en wifi-modul så är det garaneterat den som ställer till det.
Av nån anledning skickas 16C ut med jämna mellanrum ifrån cloud.
Detta syns ej på fjärrkontrollen.

Tag bort wifi-modulen innan du gör nåt annat.
Har inte hört något om att det via appen skickas signal om att ändra till 16 grader med jämna mellanrum!
Du har inte råkat aktivera någon timerfunktion med 16 grader inställt ?
Ger man kommando via appen så syns det mycket riktigt inte på fjärren då den bara kan sända och inte ta emot signaler.
 
C Comfort Thomas skrev:
Har inte hört något om att det via appen skickas signal om att ändra till 16 grader med jämna mellanrum!
Du har inte råkat aktivera någon timerfunktion med 16 grader inställt ?
Ger man kommando via appen så syns det mycket riktigt inte på fjärren då den bara kan sända och inte ta emot signaler.
Nix,
Jag har 2 st, den ena funkar perfekt, den andra håller på såhär.
Appen visar helt galna inomhus temperaturer (8-9C) och defaultar till 16 grader varje gång jag gör refresh i appen.

Ändrar jag temp med fjärren dröjer det inte länge innan den får 16C igen.

Iaf värt ett försök att testa. Jag trodde min var trasig först, men det är den inte om jag kör utan wifi-delen.
 
surfbird surfbird skrev:
Nix,
Jag har 2 st, den ena funkar perfekt, den andra håller på såhär.
Appen visar helt galna inomhus temperaturer (8-9C) och defaultar till 16 grader varje gång jag gör refresh i appen.

Ändrar jag temp med fjärren dröjer det inte länge innan den får 16C igen.

Iaf värt ett försök att testa. Jag trodde min var trasig först, men det är den inte om jag kör utan wifi-delen.
Skumt fel !
Är det den för gammal för att göra en felanmälan och ta det på garantin
 
C Comfort Thomas skrev:
Skumt fel !
Är det den för gammal för att göra en felanmälan och ta det på garantin
Mindre än 1år. Men nu kör jag utan wifi ett tag först.
 
S sinuslinus skrev:
Okej, jag blev i alla fall impad. Innedelen låter ju betydligt värre. 😉

Alternativet var att göra en ful installation i marknivå. Nu sitter den en våning upp ovanför altantaket.
Rätt elegant på sitt sätt men det kommer skvätta när den defrostar. Jag har samma problem mot trävägg och ställer en platt "plastbalja" snett mot väggen som skydd.
 
surfbird surfbird skrev:
Mindre än 1år. Men nu kör jag utan wifi ett tag först.
Är väl lika bra att göra en felanmälan direkt !
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.