24 995 läst · 144 svar
25k läst
144 svar
Riva oljetank av modell gigantisk
Påstår du att Stena Metall inte är seriösa?S Sigge1960 skrev:
På den kommunala återvinningen i Linköping får kommuninvånarna om de så önskar gratis lämna sina rivna oljetankar, inte heller där sker nån rengöring. Man missar dock försäljningsbiten och hundralapparna in på kontot om man skänker järnskrotet till kommunen.
Nej det finns ju inte mycket farligt i skrotet från en oljetank, på sin höjd att metallen fortfarande är "fuktad" av olja. Sen när det åker till något järnverks skrotugn spelar det ingen roll.F fribygg skrev:Påstår du att Stena Metall inte är seriösa?
På den kommunala återvinningen i Linköping får kommuninvånarna om de så önskar gratis lämna sina rivna oljetankar, inte heller där sker nån rengöring. Man missar dock försäljningsbiten och hundralapparna in på kontot om man skänker järnskrotet till kommunen.
Plåten är inte oljig. Jag har sparat plåt som jag använder till diverse projekt. Det jag inte sparade sålde jag till skroten. Samma sak med pannan när den åkte ut.
Jo nu hade min med bestämdhet en fuktig beläggning av olja.D Daniel 109 skrev:
Men det spelar ju ingen roll när allt sedan hamnar i en skrotugn (en klart sevärd syn när skrot smälts)
Produkter som diskuteras i tråden