Hmm finns många vackra hus, man blir sugen på att rita nytt :)

Det värsta är ju att man tycker om så många olika stilar så man vet ju inte hur man ska göra :)

Synd att så många länkar är döda bara, antar att det inte går att komma runt det juridiskt.....Fast å andra sidan, hur stor är risken att någon kommer bry sig, i värsta fall hota om att ta bort bilden och det kan man ju göra isf :)
 
Kåken i Skellefteå...undrar om man ska ta o göra som man gör med en massa andra timmerhus i Norrland, plocka ner skiten och flytta den...:)
 
Kåken i Skellefteå...undrar om man ska ta o göra som man gör med en massa andra timmerhus i Norrland, plocka ner skiten och flytta den...

jag tror sådana kåkar gör sig nog bäst i Norrland
 
Vem köper ett hus i Skellefteå för 13 000 000?
Det måste ju vara legendariskt dyrt för att vara där uppe, eller har jag missat något?
 
... den lokala sågverksägare kanske
 
Tyckte att lägenheten var riktigt fräsch, trappen var cool men jag tror inte att man har barn om man bor i en sån lägenhet ;)
Huset i skellefteå var pampigt, men för egen del så anser jag att det blir för mycket timmer... sambon skulle garanterat vilja ha garaget!
 
pinebar skrev:
Vem köper ett hus i Skellefteå för 13 000 000?
Det måste ju vara legendariskt dyrt för att vara där uppe, eller har jag missat något?
Tänk även på följande citat från objektbeskrivningen:
"Samtliga inventarier, båt, bil, släpvagn, jet-ski, två snöskotrar mm ingår i köpet."

Det är ju värt lite pengar i alla fall:p

Fast det är nästan så att man kan plocka bort 1:an i början av priset ändå...
 
Jag hade kunnat tänka mig denna villa på en av de bästa adresserna i Helsingborg
Boarea 518 m². 13 rum, varav 6 sovrum. Biarea 207 m². Tomtarea 1 600 m² (friköpt).

http://hemnet.se/beskrivning/hemnet/74925

Inget utsatt pris men taxeringsvärdet är 8 445 000 kr *Gulp*
 
whohaa!

Zlatans hus som han köpte för 30 millar är ju sunkigt i jämförelse....
 
Snailman
kors! det priset och nybyggt, och så ska man krypa omkring på golvet när man ska skyffla plåtar in och ut i ugnen, det var verkligen ovanligt , jag trodde inte det var någon med vettet i behåll som ville ha det så:eek: (annat än om man har utrymmesbrist/dåligt med pengar)
 
K
Ja, det är ju en konstig placering av ugn, men det var tydligen viktigare att få espressomaskinen i rätt höjd ;)

En annan grej som jag tyckte var märklig var att garaget ligger under mark, alldelles intill huset, men du måste ändå ut i kylan efter att du parkerat bilen. Varför inte sammanfoga dessa två?
 
Fantastiskt! Man måste verkligen lägga sig på knä framför ugnen för att plocka ut plåten. Sen får man fatta plåten och resa sig från knästående till stående utan att ta i med händerna, med en 200° plåt. En gymnastisk övning som garanterat inte alla klarar.
 
W
2HOT4U skrev:
den här är oxå ganska fin
[länk]
Tycker det se riktigt illa ut. Som om man tagit en vanlig enkel onsalavilla och sedan har någon person som inte har någon som helst kunskap i att rita hus fått rita på en utbyggnad och en liten "kajuta" på toppen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.