Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Surt att höra! Jag bor också i Stockholm, dock i norrort och AirMee levererar nästintill alltid i tid. Ibland när de har för mycket har de levererat dagen efter istället. Bring är sämst hos oss.
Jo Airmee har funkat utmärkt och de har ju också en lustig funktion där man kan följa paketutdelningen live via en GPS karta som man får SMS om när de kör ut. Postnord funkar också utmärkt, Bring har jag ingen erfarenhet av.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Fint skit som Amazon kränger

 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Cheesen
Tokslut Tokslut skrev:
Fint skit som Amazon kränger

[media]
Jag är rätt säker på att produkterna som han talar om inte finns på Amazon.se.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Jag är rätt säker på att produkterna som han talar om inte finns på Amazon.se.
Möjligt, men att tro problemet inte finns på .se sidan är nog att hoppas för mycket
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
Cheesen
Tokslut Tokslut skrev:
Möjligt, men att tro problemet inte finns på .se sidan är nog att hoppas för mycket
Visst är det så men just säkringar tillverkas till 99% av den billigaste fabriken i Kina. Skulle tro att resultatet är detsamma om du kollar på OKQ8, biltema eller mekonomen.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Visst är det så men just säkringar tillverkas till 99% av den billigaste fabriken i Kina. Skulle tro att resultatet är detsamma om du kollar på OKQ8, biltema eller mekonomen.
Varför var det sådan markant skillnad mellan leverantörerna då om allt kommer från samma ställe? Eller syftar du på ojämn kvalité?
 
Cheesen
Tokslut Tokslut skrev:
Varför var det sådan markant skillnad mellan leverantörerna då om allt kommer från samma ställe? Eller syftar du på ojämn kvalité?
Ja det är ojämn kvalitet. Säkringarna stansas ut ur en plåt med ett verktyg och beroende på om det är första 100 eller sista miljonen säkringar som kommer ut från stansen så skiljer det en hel del mellan dom. Man kan ju inte heller testa alla säkringar för vilken ström dom brinner av på då man inte kan göra det utan att förstöra dom.
 
wildeside
Amazon är ganska långsamma på frakten ibland 🤔
Skärmdump av produkt, pris 18100 kr, leveransalternativ, köp-knappar, Amazon, säker transaktion, Stockholm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
cpalm och 6 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Amazon är ganska långsamma på frakten ibland 🤔
[bild]
Gillar ändå uppriktigheten. Många hade presenterat det där som "i lager"
 
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
engs
Hittade en pryl på Amazon som jag var intresserad av men tyckte det var lite dyrt, sökte och hittade att jag kunde köpa den direkt från tillverkaren. För kanske halva priset.

Det udda var sen när den skickades att det gick med Amazons transporttjänst. "Amazon Swiship UK".

Är detta normalt, dvs att Amazon sköter logistiken även när man inte handlar genom någon av deras deras egna siter?
 
engs engs skrev:
Hittade en pryl på Amazon som jag var intresserad av men tyckte det var lite dyrt, sökte och hittade att jag kunde köpa den direkt från tillverkaren. För kanske halva priset.

Det udda var sen när den skickades att det gick med Amazons transporttjänst. "Amazon Swiship UK".

Är detta normalt, dvs att Amazon sköter logistiken även när man inte handlar genom någon av deras deras egna siter?
Det har hänt mig en gång också.
 
Fått ett paket skickat från UK nu i veckan från Amazon, mellanlandat i Tyskland. En undran är om man åker på Tull Iom Brexit? Väldigt luddigt på amazon gällande detta.
 
P Porsibygg skrev:
Fått ett paket skickat från UK nu i veckan från Amazon, mellanlandat i Tyskland. En undran är om man åker på Tull Iom Brexit? Väldigt luddigt på amazon gällande detta.
Om det såldes på Amazon.se så får du inte tull.
 
  • Gilla
Immobil
  • Laddar…
K
Någon annan än jag som har problem att beställa från Amazon?
Försökt i två dagar nu, med lite olika produkter (egentligen vill jag bara ha nya sågklingor)..

Får detta felmeddelande i kassan varje gång när man trycker på betala
Hoppsan! Tyvärr
Amazon.com-sidan du försökte komma åt kan endast visas vid kassan.
Om du försökte göra ett köp ber vi dig kontrollera ”Mina beställningar” på ditt konto för att bekräfta att beställningen gjordes. Om beställningen innehåller artiklar som ännu inte har påbörjat sändningsprocessen kan du ändra din leverans- och faktureringsinformation, avboka artiklar från beställningen och mycket mer.

För artiklar som beställts från andra säljare än Amazon.com (artiklar från våra handlare och Marketplace-säljare, såsom begagnade artiklar och kläder) måste du kontakta säljaren för att be om eventuella ändringar eller returer. Du hittar dessa artiklar – tillsammans med länkar för att kontakta säljaren – i avsnittet ”Dina beställningar” på ditt konto.


[bild] eller [bild]
 
Beställde i fredags och i måndags, samfraktat och levererat igår onsdag
 
  • Gilla
kniv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.