Begreppet "infinitypool" är nytt för undertecknad men ja kan tänka mig att trappstegen är till för att få ner räcket så att utsikten simmandes i poolen blir ostörd.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, väldigt konstigt att inte ha någon trappa, fast det är klart, det sänker väl taxeringsvärdet rejält?

Sedan är tomten oerhört tråkigt utnyttjad, med dessa höga betongmurar. Klippan i trädgården är det jag uppskattar mest med min trädgård, här verkar de hata det?

Men huset och altanen är härliga. Och solstolarna bedrövliga, men jag tror inte att möblerna ingår 😉

På Maps Street View är huset inte byggt ännu föresten.
[bild]
tror inte den ägaren har problem att gå upp för en backe efter en snabb google
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
D Dublin skrev:
Behöva gå utomhus upp för en backe för att komma från garaget till huset?? Skulle spy på det när det är snålblåst och snöblandat regn.
Ja, det var konstigt.
 
useless useless skrev:
Vad är syftet med den här trappan?


[bild]
Min gissning är att pengarna tog slut och att man inte hade råd att färdigställa tomten… rimmar också rätt väl med det faktum att det verkar helt nybyggt. Man har påbörjat ett skrytbygge men sen har pengarna sinat…
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
L lillanutten skrev:
Min gissning är att pengarna tog slut och att man inte hade råd att färdigställa tomten… rimmar också rätt väl med det faktum att det verkar helt nybyggt. Man har påbörjat ett skrytbygge men sen har pengarna sinat…
inte direkt ett skrytbygge i det området och Byggnadsår 2015 skulle inte jag klassa som nytt
 
L lillanutten skrev:
Min gissning är att pengarna tog slut och att man inte hade råd att färdigställa tomten… rimmar också rätt väl med det faktum att det verkar helt nybyggt. Man har påbörjat ett skrytbygge men sen har pengarna sinat…
Snarare ett genomtänkt sätt att få fri utsikt samtidigt som reglerna kring räcken följs.

/Krille
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Vitt modern hus med oregelbundna fönster, terrass, klippor och skogsbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor fönstervy av skog, naturligt ljus, trästol, bok, inomhus möter utomhus, lugn, skandinavisk interiördesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt kök med vita skåp, träparkett, staplade stolar och ett fönster med utsikt över grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av entréplan för ett hus med garage, kök, vardagsrum, sovrum, badrum och bastu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Arkitektonisk ritning, övre plan, innehåller sovrum, bibliotek, arbetsrum, trappa markerad "öppet ner".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svartvit källarplansritning; tre sovrum, allrum, WC, trappa och garderober. Text "KÄLLARPLAN", principritning nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.esny.se/objekt/tessinvagen-29
Läckert! 🥰 Kummelnäs, Nacka kommun.
 
Redigerat:
det där är inte Kummelnäs
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
M maria01 skrev:
det där är inte Kummelnäs
Men väldigt nära, Rensättra.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Men väldigt nära, Rensättra.
ddå får dom väll skriva det
 
K
M maria01 skrev:
ddå får dom väll skriva det
Kummelnäs låter finare? 😇

Jag hade en chef, för många år sen, som sa att han bodde på Värmdö. Visade sig att han bodde på Värmdön, men ville inte säga att han bodde i Orminge 😂
 
  • Haha
maria01 och 1 till
  • Laddar…
K ktm250 skrev:
Jag hade en chef, för många år sen, som sa att han bodde på Värmdö. Visade sig att han bodde på Värmdön,
För en som hemmahör norr om Stockholm... Var är skillnaden mellan värmdö och värmdön?
 
J JohanLun skrev:
För en som hemmahör norr om Stockholm... Var är skillnaden mellan värmdö och värmdön?
Värmdön är en ö i Stockholm, där flera orter i Nacka och Värmdö kommun ligger. Större orter på ön är t ex Orminge (Nacka kommun) och Gustavsberg (Värmdö kommun).

Det finns också en antal andra kommundelar/orter t ex Saltsjö-Boo (där jag bor) i Nacka, på västra delen av ön och Hemmesta som ligger i Värmdö kommun.

Det inlägget ovan syftar på är troligen att Orminge kanske inte har jättebra rykte medan vissa andra kommundelar anses ”finare”.
Om man säger att man bor på/i Värmdö så tolkar nog de flesta det som att man bor i Värmdö kommun snarare än på Värmdön (där Orminge faktiskt ligger).

Det är väl lite som att säga att man bor ”utåt Saltsjöbaden” när man i själva verket bor i det utsatta området Fisksätra. 🙂

Därmed inte sagt att alla delar av Värmdö kommun är jätteglamorösa precis…

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Värmdö
 
  • Gilla
maria01 och 2 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Värmdön är en ö i Stockholm, där flera orter i Nacka och Värmdö kommun ligger. Större orter på ön är t ex Orminge (Nacka kommun) och Gustavsberg (Värmdö kommun).

Det finns också en antal andra kommundelar/orter t ex Saltsjö-Boo (där jag bor) i Nacka, på västra delen av ön och Hemmesta som ligger i Värmdö kommun.

Det inlägget ovan syftar på är troligen att Orminge kanske inte har jättebra rykte medan vissa andra kommundelar anses ”finare”.
Om man säger att man bor på/i Värmdö så tolkar nog de flesta det som att man bor i Värmdö kommun snarare än på Värmdön (där Orminge faktiskt ligger).

Det är väl lite som att säga att man bor ”utåt Saltsjöbaden” när man i själva verket bor i det utsatta området Fisksätra. 🙂

Därmed inte sagt att alla delar av Värmdö kommun är jätteglamorösa precis…

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Värmdö
Tack för förklaringen. Har kollegor samt släktingar som bor eller haft sommarställe på "värmdön", så det är tacksamt att förstå detta... :D Själv har jag åkt runt med bil där och konstaterat att vissa ställen är rena bonnvishan och skitlångt från stockholm, andra miljonprogram och några otroligt dyrt och fint. Men inte tillräcklig koll för att veta var det ena eller andra är. Vi tittade en gång på ett hus i "lillängen", husen där var inte så märkvärdiga, men ett stenkast bort låg otroliga villor. Konstaterade att om man inte jobbar på söder, så verkade det väldigt krångligt att ta sig vidare om man inte älskar bussar eller köer. Men jag förstår absolut att man vill bo i de faggorna, det verkar finnas otroligt fina vattennära miljöer både som man kan bo vid eller i andra hand naturområden nära. Har dessutom för mig att huset var lite för dyrt OCH för litet för oss.

Men det är lite roligt med stockholm. Om man åker utanför där man själv bor slås man nästan överallt av att även attraktiva ställen som många tycker llgger hyfsat "nära" känns långt bort, iom att det finns en massa industrier, döda ytor, motorvägar, trafikapparater osv man passerar för att komma dit. Det är väl nästan bara ut mot bromma där det är bebyggelse hela vägen... Bor man i ett ytterområde så är man ju nära sitt eget hem, så det känns "nära och hemma" - åker man till nån som bor "lika långt bort" känns det som man har åkt till världens ände eftersom man åker igenom nåt slags wasteland varje gång...
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Herre gud, jag får lite panik när jag ser sådana här hus... Vet inte om jag vill kalla det coolt. Snarare iskallt?

Han som ritade volvo 740 kanske ritade detta hus och sen cybertrucken? Fyra nyanser av vita fyrkanter?
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.