TeroM TeroM skrev:
Det skall tydligen börja källsorteras efter nyår så detta faktumskåp med dörrar behöver hottas upp.

[bild]

Rör och grejer bak men en 45 djup Maximera låda går precis fri för avloppet.

[bild]

Dörr till lådfront konvertering

[bild]

Mäta och mäta så hamnade beslagen på på luckan på rätt ställen. Blev även en utputtare bakom lådan.

[video]
Snyggt, har tänkt göra likadant i vårt faktumkök. En dag blir det nog gjort..
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det skall tydligen börja källsorteras efter nyår så detta faktumskåp med dörrar behöver hottas upp.

[bild]

Rör och grejer bak men en 45 djup Maximera låda går precis fri för avloppet.

[bild]

Dörr till lådfront konvertering

[bild]

Mäta och mäta så hamnade beslagen på på luckan på rätt ställen. Blev även en utputtare bakom lådan.

[video]
Nästa steg blir att bygga en tillsats så locken automatiskt öppnas när skåpet öppnas då. 🤓
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Nästa steg blir att bygga en tillsats så locken automatiskt öppnas när skåpet öppnas då. 🤓
Redan börjat leka med den tanken 😎
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Igår skickade jag in bygganmälan för att installera kamin. Blev något paff när jag fick startbesked från kommunen 21,5 timme senare… 😀
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
  • Haha
AndersPS och 19 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Igår skickade jag in bygganmälan för att installera kamin. Blev något paff när jag fick startbesked från kommunen 21,5 timme senare… 😀
Var det mycket du behövde skicka in? Ska göra samma procedur men det blir nog nästa vinter då det finns mycket att göra fortfarande :)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Igår skickade jag in bygganmälan för att installera kamin. Blev något paff när jag fick startbesked från kommunen 21,5 timme senare… 😀


Precis som i Monopol.

Ta ett Chanskort.

Gå vidare till Energiverket.

Om du passerar ”Gå” inkassera bygganmälan! 👍
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Var det mycket du behövde skicka in? Ska göra samma procedur men det blir nog nästa vinter då det finns mycket att göra fortfarande :)
Nej, ringde till dem först för att se så jag fick allt rätt från början. Behöver ärendet kompletteras så är risken stor att det drar ut på tiden.

Eftersom kaminen i mitt fall ska installeras mot befintlig skorsten så räckte det med planritning med placeringen och prestandadeklaration på kaminen samt att jag kunde använda deras exempel på kontrollplan rakt av. Ska man installera ny skorsten så behövs även fasadritningar som jag förstod det.

Nu hade vi banat vägen rätt bra då vi hade ute en sotartekniker ute först för att bedöma skorstenens kondition innan vi bestämde oss för att gå vidare. Passade på att tanka av honom på hur allt skulle utföras och skrev i ansökan typ att "Installation avses utföras i enlighet med rekommendationer från sakkunnig på XYZ-sotarfirma."
 
  • Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
Efter lite pill så sitter duschdörrar på plats i nya badrummet.

Levt utan dusch i snart ett halvår så det ska bli riktigt skönt med en dusch hemma när silikonet torkat 😀

Modernt badrum, duschhörna, toalett, handfat, stor spegel, grå klinker, brunt badrumsskåp, inbyggda hyllor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Roger Fundin och 19 till
  • Laddar…
Rivit hyllbärare och gammal urkopplad el i de gamla garderoberna, satt kravallstaket så ettåringen och fyraåringen inte kommer in och skadar sig på all möjlig skit som jag själv kommer att skada mig på.
Sagt farväl till mina gamla hembyggda hyllskåp som funkade som lönndörr framför de gamla garderoderna.
 
  • Tom, orenoverad garderob med hyllor, borttagna dörrar, omgiven av spjälskydd, på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Två vita tomma bokhyllor med skåp nedtill, trägolv, inomhus, neutralt inredd rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Räfsat ihopa 99% av alla löv hemma och slängt på tippen😎
 
  • En släpvagn med blå presenning parkerad bakom en svart bil på en grusplan, kala träd i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Hängt upp fruns Lars Winnerbäck lp skivor
 
  • Inomhusrum med julgran, tavelvägg med skivomslag, taklampa och fönster med stjärnformad belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Rivit hyllbärare och gammal urkopplad el i de gamla garderoberna, satt kravallstaket så ettåringen och fyraåringen inte kommer in och skadar sig på all möjlig skit som jag själv kommer att skada mig på.
Sagt farväl till mina gamla hembyggda hyllskåp som funkade som lönndörr framför de gamla garderoderna.
Tom inbyggd garderob med öppna dörrar och vit säkerhetsgrind framför på trägolv i hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ska jag vara ärlig är inte det där världens mest lönniga lönndörr..... :D
 
  • Gilla
Nilstyko och 1 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
[bild]


Ska jag vara ärlig är inte det där världens mest lönniga lönndörr..... :D
Nej håller med, såg bättre ut med hyllorna på plats.
Ett hemtrevligt rum med kristallkrona, inbyggda hyllor, böcker, dekorativa föremål och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Började lite fint med sittbänken som är mellan 2 garderober. 15gr lutning på sätet gjorde det hela lite roligt. [bild]
gjorde en mall som passade fint.
[bild]fram med fräsen.
[bild]
bakstycket ville jag att det också skulle gå upp och ansluta med väggen som också blir täckt i trä. Ingen butik som var öppen på söndag hade stålet och var ärligt inte speciellt sugen på att köpa ett för 1300kr heller. Då får man bygga jigg!

[bild] [bild]
Behövdes bara lite finslipning med mjuk kudde för att få det perfekt. [bild] [bild]


Skall jag bara slipa till mellanbitarna och behandla dessa med vit osmo så slipper man tänka att man får stickor i rumpan. [bild]

Har efter "lite" uppehåll tagit upp och börjat med bänken i hallen. Kapar alla bitar lagom. Passar dit allt med 3mm bricka och drar sedan ett 3mm sträck för att få en bra passning. Träkonstruktion, hörnskåp eller sittplats under uppbyggnad, obehandlad furu, spånskivor, synliga gipsväggar, pågående arbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fasar dom sedan med en r3 kantfräs och slipas med 180 och 320 papper. Hörnen går jag över för hand. Slipmaskin, träplankor, verktygslåda, slipdamm på arbetsbänk i verkstadsutrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu är det inte så många bitar kvar 😅 men mysigt är det att hålla på med kärnfuru. Inte bestämt mig ännu att betsa in allt så det matchar teakdörrarna eller hålla naturell.
Träpaneler i hörn av rum under konstruktion, ljus, skuggor, byggmaterial på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Inväntar rörkilllen imorgon.
Nya bergvärmepumpen är i vilket fall på plats.
Varit lite kyligt hemma idag 😅
 
  • Värmepump i källare med rörverk, betongväggar, och slitna golvplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.