Claes Sörmland
Nåja, det är inte över ännu. Nu flyttas problemet till den svenska regeringen. Och som stjärnorna står nu kan det mycket väl sitta en regering med stöd av MP i Rosenbad om ett par år. Vi får se.
 
  • Gilla
  • Ledsen
OramaC och 4 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nåja, det är inte över ännu. Nu flyttas problemet till den svenska regeringen. Och som stjärnorna står nu kan det mycket väl sitta en regering med stöd av MP i Rosenbad om ett par år. Vi får se.
Jo när man inte riktigt kan enas politiskt så kan det leda till att en myndighet som Boverket skriver ihop något som är en "extrem" tolkning av det som bestämts. MP befolkade varje myndighet med miljöreligösa under sin tid. Man skriver redan om "hidden gems".
https://www.euractiv.com/section/bu...n-gems-in-the-eus-recast-buildings-directive/
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
N
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Nåja, det är inte över ännu. Nu flyttas problemet till den svenska regeringen. Och som stjärnorna står nu kan det mycket väl sitta en regering med stöd av MP i Rosenbad om ett par år. Vi får se.
Jag sparar artikeln där Fritzon (S) gör en stor sak av att "faran är över nu" tack vare just S så kan jag påminna den dag man eventuellt sviker detta löfte (har ju hänt förr).
 
  • Gilla
  • Haha
Lutte och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
N Nalleman64 skrev:
Jag sparar artikeln där Fritzon (S) gör en stor sak av att "faran är över nu" tack vare just S så kan jag påminna den dag man eventuellt sviker detta löfte (har ju hänt förr).
Jag tänker att det partiet är en bred kyrka men också ett idéparti med två idéer. För att parafrasera Moberg.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Jag sparar artikeln där Fritzon (S) gör en stor sak av att "faran är över nu" tack vare just S så kan jag påminna den dag man eventuellt sviker detta löfte (har ju hänt förr).
Jo men faran är väl mer Boverket som ska skriva ner konkret vad som gäller, själv har jag ingen inblick i denna myndighet och politisk styrning, har sittande regering bytt ut folk i Boverkets styrelse?
Jag är sedan ganska säker på att vi bör snegla på Finland och hur de utformar regelverket så blir det bra!
 
N
P paralun skrev:
Jo men faran är väl mer Boverket som ska skriva ner konkret vad som gäller, själv har jag ingen inblick i denna myndighet och politisk styrning, har sittande regering bytt ut folk i Boverkets styrelse?
Jag är sedan ganska säker på att vi bör snegla på Finland och hur de utformar regelverket så blir det bra!
Den som lever får se (som vanligt). För min egen del är jag inte alls orolig.
Bara spännande att se vad "de som vet" hittar på.
 
N Nalleman64 skrev:
Den som lever får se (som vanligt). För min egen del är jag inte alls orolig.
Bara spännande att se vad "de som vet" hittar på.
Om man ser till frågan om återvinning av förpackningar som kostar Sverige miljardbelopp helt i onödan så kan det bli vilket tok som helst. Nu hoppas jag att våra politiker noggrant kollar vad som Boverket ger ut som föreskrifter innan beslut tas i riksdagen.
 
  • Gilla
Peter787 och 1 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Om man ser till frågan om återvinning av förpackningar som kostar Sverige miljardbelopp helt i onödan så kan det bli vilket tok som helst. Nu hoppas jag att våra politiker noggrant kollar vad som Boverket ger ut som föreskrifter innan beslut tas i riksdagen.
Boverket, precis som många andra instanser i samhället behöver verkligen städas upp från tidigare politiskt tillsatta religösa individer. Länsstyrelser inkluderat. Drain the swamp borde tillämpas här också.
 
  • Gilla
Peter787 och 4 till
  • Laddar…
D Dayangel skrev:
Boverket, precis som många andra instanser i samhället behöver verkligen städas upp från tidigare politiskt tillsatta religösa individer. Länsstyrelser inkluderat. Drain the swamp borde tillämpas här också.
Jo, Åsa Romson, MP är ju mycket smart och såg till att fylla allt som gick med miljöreligösa.
Det ingick ju i MP's agenda. Sen är det oklart hur mycket sittande regering hunnit städa i de viktiga verken?
SvK verkar köra på med sitt skit, Naturvårdsverket-Boverket?
 
  • Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo, Åsa Romson, MP är ju mycket smart och såg till att fylla allt som gick med miljöreligösa.
Det ingick ju i MP's agenda. Sen är det oklart hur mycket sittande regering hunnit städa i de viktiga verken?
SvK verkar köra på med sitt skit, Naturvårdsverket-Boverket?
Länsstyrelser med diverse underdivisioner är nog fortfarande fulla med troende som har snillrika titlar med makt att fortsatt påverka landskapet.
 
  • Gilla
  • Wow
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo och sedan har vi ett parti som uppenbarligen ljuger om hur de röstade i EU-Bryssel!?
[länk]
Knappast förvånande. Makthungern trumfar alltid sanningen för S.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Lita aldrig på en sosse..
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Knappast förvånande. Makthungern trumfar alltid sanningen för S.
Jo och det här är ju en "pudel" av en större kaliber.

Sen vet jag inte hur man i EU-Bryssel ställer omröstningsfrågor så att det kan uppstå missförstånd och en parlamentariker trycker på fel knapp? Men S hävdar att de röstade för mer förhandlingar dvs "långbänk" vilket tydligt borde ha framgått när talmannen ställde frågan.

Eller är S helt solidarisk med andra röd-gröna i Europa och att Sverige ska vara med och dela på fossilgasfiaskot och tyska Energiewende?
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
P paralun skrev:
Jo och det här är ju en "pudel" av en större kaliber.

Sen vet jag inte hur man i EU-Bryssel ställer omröstningsfrågor så att det kan uppstå missförstånd och en parlamentariker trycker på fel knapp? Men S hävdar att de röstade för mer förhandlingar dvs "långbänk" vilket tydligt borde ha framgått när talmannen ställde frågan.

Eller är S helt solidarisk med andra röd-gröna i Europa och att Sverige ska vara med och dela på fossilgasfiaskot och tyska Energiewende?
Det är väl precis som här hemma i Sverige, partipiskan viner fast på EU-nivå. Självklart böjer de sig för partigruppen, finns inget alternativ.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.