electroluxaren skrev:
ofan stöder miljöförstöringen med PFAS och rekreationsmöjligheter
För att förtydliga är det är luft vatten jag installerar, alltså vatten mellan inne och utedel.
jag befattar mig inte med gas delen...
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
de bör hålla mellan 7-år och 20
Ja absolut bör de hålla ett antal år iaf... oftast är det kanske en sensor som går efter ett antal år, men man vet ju aldrig när det sker...
 
Ringde Polarpumpen idag (30min kö).
De säger att 15 Januari är bokat men installatören har inte hört av sig.
Polarpumpen har bara en installatör i hela Göteborg.
 
R Rolle85 skrev:
Ringde Polarpumpen idag (30min kö).
De säger att 15 Januari är bokat men installatören har inte hört av sig.
Polarpumpen har bara en installatör i hela Göteborg.
Är över en månad till installaton så dom hör väl av sig efter nyår och helgerna och bekräftar antar jag om det redan gått någon månad.
Mer förvånad att dom endast har en enda installatör i hela Göteborg som är deras hemmaplan !
Man undrar varför inte fler på byn ansluter sig till dom
 
Polarpumpen har väl pressat ner installtionsproset såpass att de få lokala som finns vill hoppa på det utan de kör i egen regi och tar dubbelt så mycket för installationen antar jag.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Polarpumpen har väl pressat ner installtionsproset såpass att de få lokala som finns vill hoppa på det utan de kör i egen regi och tar dubbelt så mycket för installationen antar jag.
Ja vem vill jobba gratis
slaveriet upphörde för ganska många år sedan
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Fast rörmokare tar ju ockerpriser pga dålig konkurrens…?!
 
R Rolle85 skrev:
Fast rörmokare tar ju ockerpriser pga dålig konkurrens…?!
Finns nog dom som tar vettigt betalt också.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Jag ringde runt för att få någon annan att installera min nya pump men ingen vill göra det eftersom de inte fått sälja mig pumpen…
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
Jag ringde runt för att få någon annan att installera min nya pump men ingen vill göra det eftersom de inte fått sälja mig pumpen…
Nä det är nog ingen annan som vill installera för det finns risk att dom blir inblandade i garantistrul då dom kanske skyller eventuellt driftstopp på installatören och så måste dom dit för att konstatera hur det ligger till.
Du hade möjligen kunnat avboka allt och anlita någon annan med hela paketet.
 
Ibland gör man även en tankevurpa som köpare.
Man tror det blir mer ekonomiskt att köpa på billigaste stället men man får vänta länge länge på installation och betalar dyrt för hög förbrukning under tiden.
Om man istället slipper vänta 2-3 månader och betalar ”ockerpriser” så kan man under dom 2-3 månaderna ha gjort en besparing som gör det dyrare alternativet hux flux blev en bättre affär och man kanske även får en mer lättillgänglig återförsäljar/installatör om man behöver hjälp.

Finns det en enda installatör som både ska hinna installera och ta hand om eventuella garantiärenden så låter den ekvationen inget vidare.

I mina krokar gällande luft/luft så kan vissa hellre vänta både 8 och 14 veckor för att ”spara” en tusenlapp via någon postorderfirma och man märker då att det inte är någon idé att försöka förklara hur fel dom tänker eller inte tänker 😉
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
A
C Comfort Thomas skrev:
Ibland gör man även en tankevurpa som köpare.
Man tror det blir mer ekonomiskt att köpa på billigaste stället men man får vänta länge länge på installation och betalar dyrt för hög förbrukning under tiden.
Om man istället slipper vänta 2-3 månader och betalar ”ockerpriser” så kan man under dom 2-3 månaderna ha gjort en besparing som gör det dyrare alternativet hux flux blev en bättre affär och man kanske även får en mer lättillgänglig återförsäljar/installatör om man behöver hjälp.

Finns det en enda installatör som både ska hinna installera och ta hand om eventuella garantiärenden så låter den ekvationen inget vidare.

I mina krokar gällande luft/luft så kan vissa hellre vänta både 8 och 14 veckor för att ”spara” en tusenlapp via någon postorderfirma och man märker då att det inte är någon idé att försöka förklara hur fel dom tänker eller inte tänker 😉
ja köpa billigt brukar bli dyrt
 
  • Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
Mjo som tur är funkar min nuvarande pump men den sätter felkoder några gånger per dag som måste nollas…
 
R Rolle85 skrev:
Mjo som tur är funkar min nuvarande pump men den sätter felkoder några gånger per dag som måste nollas…
Ja då är det bara att välja att vänta på den ensamma montören i Göteborg eller byta återförsäljare
 
Tråden var för att informera andra att inte gå i mina fotspår med Polarpumpen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.