Alfredo Alfredo skrev:
Brukar de förstå klokheten i rådet? 😂
Nope :(
 
  • Ledsen
Alfredo
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Jag brukar rekommendera dom att äta mer kött :)

Nice! Har du en på 32 cm är jag intresserad.
Jag skall försöka komma ihåg att se i morgon.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
32cm pannan var tyvärr redan såld men det kommer fler pannor hela tiden.

Annars kan du säkert hitta någonting på loppis

Det var mest plättpannor i lådan nu.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Nu grävde frun fram en liten stekpanna som är keramiskt belagd. Det kanske har varit upp i tråden men är det ett alternativ till teflon och klarar det bättre normal misshandel?
 
BirgitS
Ulltand Ulltand skrev:
Nu grävde frun fram en liten stekpanna som är keramiskt belagd. Det kanske har varit upp i tråden men är det ett alternativ till teflon och klarar det bättre normal misshandel?
Se inlägg 6.
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Se inlägg 6.
Tack! Låter som bästa alternativet för oss :)
 
Någon som har en Scanpan CTX eller Pro IQ? Är de lika nonstick som teflon?

Plockade fram en gammal Tefal för att steka tärnad potatis och märkte att den är klart enklare att flippa med än de andra stekpannorna vi har. (Rostfritt, kolstål och gjutjärn) Tar dock emot att laga mat i en teflonpanna..
 
Mina gjutjärnsstekpannor köpte jag 1980 - när jag flyttade från föräldrahemmet. Håller i evigheter, inga skador eller skavanker. Men så såg jag också till att köpa rejäla kvalitetsgrejor, Made in Sweden, och visserligen dyra, men utslaget på över 40 år är det struntsummor, ja nästan gratis.
 
S
arneri68 arneri68 skrev:
Någon som har en Scanpan CTX eller Pro IQ? Är de lika nonstick som teflon?

Plockade fram en gammal Tefal för att steka tärnad potatis och märkte att den är klart enklare att flippa med än de andra stekpannorna vi har. (Rostfritt, kolstål och gjutjärn) Tar dock emot att laga mat i en teflonpanna..
Scanpan får bäst i test men de mattas av. Efter två år går till de metallåtervinningen. Pannorna ser okej ut men det spelar ingen roll om man kör svinto eller steker salt för det bränner fast ändå. Inte alls som när de är nya.
 
  • Gilla
arneri68
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.