6 887 läst · 89 svar
7k läst
89 svar
Byta bromsskivor, dags?
Japp. Och när du byter bromsbackar så får du justera tillbaka. Ett riktigt stenålderssystem. Vi har samma på en Toyota Yaris men den har även en justering man kan göra vid kryckan. Alternativet är som sagt självjusterande kolvar på skivbromsen och där måste man då istället skruva tillbaka kolven vid byte av belägg. Nåt som kan vara nog så omöjligt om man fisbromsar och det kan gå 5-6 år mellan byte av belägg.D Dilato skrev:
Det är inget utmattat material..D Dortmunder DAB skrev:
Det är lite ytkorrosion som försvinner om man bromsar lite mer än normalt en enda gång från 100.
Snälla...
Bara de yttersta 10 mm eller vad det är man ser. Bata att knacka bort det som inte lossnat redan och köra vidare.Fotografen skrev:
Var och en blir salig på sin tro.
Min släde fick nya skivor fram i somras, bak blir det i vår.
Lev väl, åk säkert.
Eder
Fotografen
Garagemek i 35 år
Min släde fick nya skivor fram i somras, bak blir det i vår.
Lev väl, åk säkert.
Eder
Fotografen
Garagemek i 35 år
Är genuint imponerad över att det finns personer som svarvar gamla slitna bromsskivor med tanke på vad nya kostar.
Då är man verkligen dedikerad till att minska konsumtionen. Hatten av till er miljövänner.
Då är man verkligen dedikerad till att minska konsumtionen. Hatten av till er miljövänner.
Tja, själv sparar massor av tid på att fixa grejor utan att demontera ens.Farstatjej90 skrev:
Hatten av till er som hjälper handeln och staten med mer inkomster!
Är det bakaxeln? Kolla så att du inte har anliggande bromsar. Har haft problem med det på min Seat. Har likt fsn smort mig less... Den har haft dessa problem sedan den var ny (2010). Fick förklarat att bilen kan ha en funktion som gör att bromsarna läggs ann vid dåligt väder för att torkas upp. Och det är rimligt i mina öron då jag mest har märkt av anliggande bromsar när det regnar.M Mjolnir skrev: