Varför prima 2 gånger redan nu om du skall spackla på lördag?
 
Det ska vara rejält!
 
F Fluxor skrev:
Det ska vara rejält!
Tror han menar att primern inte ska torka innan spacklingen. Åtminstone på Finjas primer står det att spackling ska ska när den är klibbig - inom 1-5 timmar. Men det kanske finns andra primers?
 
D Dublin skrev:
Tror han menar att primern inte ska torka innan spacklingen. Åtminstone på Finjas primer står det att spackling ska ska när den är klibbig - inom 1-5 timmar. Men det kanske finns andra primers?
Primern jag använde höll i 48h.
På jobbet brukar de prima dagen innan vi ska dit….
 
Ja så brukar de vara 48 timmar, då hinner elektrikerna dit å lägga kabel , men jag brukar bara prima 2 gånger när det skall ligga industri , där av min fundering varför 2 gånger 😁
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Puh, nu är det bara att vänta.
 
  • Nyligen hälld betonggolv i konstruktion, torkar med hjälp av ett svart värmeaggregat, oslipade träväggar, röd dörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 18 till
  • Laddar…
Istället för att byta krankäglan föreslog flera här på BH att byta kranen så nu är det gjort!
Vattenkran med påkopplad slang och duschmunstycke i ett kaklat utrymme, eventuellt ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gängorna gick inte min väg så den får sitta så här. Funktionen finns där i varje fall och är tät.
Gängorna tar i botten så jag kan dra HÅRT en 1/8-dels varv men känner att jag drar sönder något då.
 
  • Gilla
  • Wow
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Lina upp gängorna, lin och locherpasta och stanna rakt 5/6 varv innan det stoppar. 😉
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 5 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Istället för att byta krankäglan föreslog flera här på BH att byta kranen så nu är det gjort!
[bild]
Gängorna gick inte min väg så den får sitta så här. Funktionen finns där i varje fall och är tät.
Gängorna tar i botten så jag kan dra HÅRT en 1/8-dels varv men känner att jag drar sönder något då.
Är det en kran man inte är på så ofta så känns det väl som att det kan funka bra det där också, jag skulle dock vara lite nojig över slangen. Känns som att den ska ta lite stryk av att hänga sådär. Men det kanske bara är jag som inte vet bättre?
 
Slangen håller nog, ingen skillnad på den kröken och kröken bakom maskinen?
(Sen kommer det ju med en ny med nästa tvättmaskin...🙄 )
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Lina upp gängorna, lin och locherpasta och stanna rakt 5/6 varv innan det stoppar. 😉
Jag har använt mig av lin och pasta. Vågar inte stanna i rätt läge varvet innan...
 
Eftersom du har lin i kopplingen så kan du utan problem backa drygt ett halvt varv.
Om den sitter för löst så är det lite lite med lin.

Edit: rättstavning
 
Redigerat:
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
U
Jag har haft kopplingar med lin och pasta som varit täta fast de bara har varit dragna med handkraft (hade tur).
 
Det behövs bara lite lin för att det ska bli tätt, å med den lilla mängden lin så drar man det lätt med handen, däremot så riskerar kopplingen att "vridas" främst om det är en kran liknande FreQa's.
 
F Fluxor skrev:
Puh, nu är det bara att vänta.
Värmefläkten gör mer illa än nytta. Spacklet torkar inte jämt.
 
  • Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.