F
H HenrikHuslöse skrev:
Varför så stressad? Vill man tävla finns Kinnekulle och Mantorp.

Att köra fort är i sig inte farligt och på en glest trafikerad motorväg är jag inte bekymrad om hastighetsgränserna. Att stressa i tät trafik är helt fel och farligt. Omkörningar är för det mesta helt onödigt. De riktiga idioterna åker slalom i rusningstrafiken. Förr åkte de BMW och numera åker de Tesla.
Det handlar inte om att åka snabbt, det handlar om att inte blockera andra och vara effektiv. Och om eller varför jag kör fort skall du skita i. Är din definition av att man vill fram att man tävlar så är du mer än lovligt obegåvad.

Låt andra göra sin egen bedömning om en omkörning behöver göras eller inte.
 
  • Gilla
Eriond och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Det handlar inte om att åka snabbt, det handlar om att inte blockera andra och vara effektiv. Och om eller varför jag kör fort skall du skita i. Är din definition av att man vill fram att man tävlar så är du mer än lovligt obegåvad.

Låt andra göra sin egen bedömning om en omkörning behöver göras eller inte.
Varför så stressad?
 
  • Gilla
Bhp863
  • Laddar…
F
H HenrikHuslöse skrev:
Varför så stressad?
Varför så obegåvad och nonchalant med andra människors tid och liv? Jag tror du är en sån irriterande jävel som medvetet blockerar trafik för att DU skall bestämma hur fort det skall gå på vägen. Det är det mest trafikfarliga beteendet man kan ha.
 
  • Gilla
  • Wow
Nidhogg och 7 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Varför så obegåvad och nonchalant med andra människors tid och liv? Jag tror du är en sån irriterande jävel som medvetet blockerar trafik för att DU skall bestämma hur fort det skall gå på vägen. Det är det mest trafikfarliga beteendet man kan ha.
Jag tvekar inte att preja idioter, nej.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Bhp863 och 6 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Pilgrimstad? (Utanför Östersund)
Ingen stad, bara tätort
 
Violina Violina skrev:
Ingen stad, bara tätort
Säg det till den som döpte den…
 
F fsn skrev:
Varför så obegåvad och nonchalant med andra människors tid och liv? Jag tror du är en sån irriterande jävel som medvetet blockerar trafik för att DU skall bestämma hur fort det skall gå på vägen. Det är det mest trafikfarliga beteendet man kan ha.
Den rödgula skylten bestämmer hastigheten, om man gör en omkörning som är hyffsad snabb och 100% säker med skyltens hastighet och folk bakom börjar bete sig illa så är det de som är IDIOTEN.
Jag ligger till 98% på adaptiv farthållare till arbetet, och till 110% av de som kör om på landsvägen jag kommer ner på är brutala jubelidioter =) För de vet hur lång tid de tar till deras arbete men de kör aldrig i tid nånsin för att de är just det, idioter. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Bhp863 och 5 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Nej, helt fel. Södertälje och in och norr mor Arlanda så är det konstant åkande i mittfil trots att det är fritt i högerfilen. Det är fan så man tror att det är ett litet kromosomfel på hälften av förarna. Det finn ingen annan stans jag kör om på högersidan än runt Stockholm.
Finns ingen annanstans det är trefiligt heller förutom i storstadsregionerna. Men visst jag håller med i sak. Men att blockera vänsterfil vid tvåfiligt som sker utanför Storstockholm är mycket värre.
 
86% av alla bilister kör bättre än genomsnittet...
 
  • Haha
  • Gilla
Bästerortarn och 8 till
  • Laddar…
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Finns ingen annanstans det är trefiligt heller förutom i storstadsregionerna. Men visst jag håller med i sak. Men att blockera vänsterfil vid tvåfiligt som sker utanför Storstockholm är mycket värre.
Vi har trefiligt i Göteborg och jag upplever inte att det sitter mängder av småbarnsföräldrar och campar i mitten i lika stor omfattning som i Stockholm. Men visst det förekommer här med. jag har tvåfilig 80 till jobbet och jag råkar ut vör vänsterfilscampare där med som skall vänster 12km senare så kromosomfelen är inte uteslutande ett Stockholmsfenomen. .
 
  • Gilla
Katrin Lundstedt-Enkel och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag tycker Göteborg har oförtjänt dåligt rykte som bilstad.
Det är inget rykte, det är fakta. 😉 Eller i alla fall min erfarenhet. Jag har utnämnt Göteborg till den sämsta staden att köra bil i worldwide - om man inte känner till stan. Och då har jag kört en del utomlands på landsbygd och i miljonstäder i USA och Europa.

För några år sedan skulle jag till Göteborgsoperan. Det tog mig nog en timme från E6an att cirkulera mellan spårvagnar, vägbyggen, rondeller osv. GPSen gick inte att följa, den tog mig bara runt, runt, runt,...

Lund är inte heller rolig att köra i om man inte känner stan p.g.a. mycket enkelriktning och bussgator i centrum. Stockholm fungerar hyfsat bra, om man bortser från trafikinfarkter och det märkliga fenomenet att ligga i vänsterfil vid två+-filigt. Malmö börjar bli jobbigare, då infrastrukturen inte har hängt med nybyggena i centrum/Västra hamnen.
 
useless useless skrev:
86% av alla bilister kör bättre än genomsnittet...
Haha, den var rolig! Märks att det är lördag!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tycker så fort man lämnar Stockholm är det lite si och så med körkunskaperna
Tvärtom. Kommer man norrifrån, så är det tydligt hur mycket sämre folk kör ju närmare Stockholm man kommer. Civilisationen på E4:an slutar i höjd med påfarterna från Arlanda och Märsta.

Bäst kör folk i och runt Sundsvall är min helt subjektiva uppfattning. Till skillnad från i Stockholm verkar man t.ex. sälja både Audi och BMW med blinkers norr om Dalälven.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Enkelt tycker jag, sämst kör folk där det är mest trafik. Om en tomte kör dåligt följer resten efter…
 
  • Haha
Rejäl
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Enkelt tycker jag, sämst kör folk där det är mest trafik. Om en tomte kör dåligt följer resten efter…
Stämmer inte. Med den mängd bilar vi har i Stockholm skulle det inte fungera om man kör lika kasst som resten av landet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.