F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Med din logik så hade ju sossarna fört bra politik

Ser inte riktigt kopplingen till Sossarnas totala tillkortakommande och det faktum att du inte kan köra bil. Men vill du jämföra dig med en sosse så är det DIN rättighet och DITT val.

Ditt lite platta och mesiga svar indikerar även att jag i stort hade helt rätt i mitt första antagande. Rätt bra start på helgen ändå.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Ser inte riktigt kopplingen till Sossarnas totala tillkortakommande och det faktum att du inte kan köra bil. Men vill du jämföra dig med en sosse så är det DIN rättighet och DITT val.

Ditt lite platta och mesiga svar indikerar även att jag i stort hade helt rätt i mitt första antagande. Rätt bra start på helgen ändå.
Att massornas åsikt är ofta fel. Jag har kört bil i princip hela Sverige och slås alltid av hur mycket sämre förarna är. Speciellt i att planera i tid och trafikrytm.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
I Göteborg byter vi fil så ofta det går. Inte för att det ger någon fördel utan för att det går. Hela stan är planerad för vänstertrafik så det är lika bra att ha alla filer i beredskap. Byter du inte fil hela tiden hamnar du på Hisingen, d.v.s. hemma hos mig. 🏁

😉
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
erikjakan och 16 till
  • Laddar…
F
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
I Göteborg byter vi fil så ofta det går. Inte för att det ger någon fördel utan för att det går. Hela stan är planerad för vänstertrafik så det är lika bra att ha alla filer i beredskap. Byter du inte fil hela tiden hamnar du på Hisingen, d.v.s. hemma hos mig. 🏁
Sanning med modifikation. Tingstadtunneln är projekterad och byggd vänstertrafik.

Oavsett vilket så är det bättre att kunna byta fil än att ha en halv miljon mongo-Stockholmare campande i vänster, eller mittfilen.
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Att massornas åsikt är ofta fel. Jag har kört bil i princip hela Sverige och slås alltid av hur mycket sämre förarna är. Speciellt i att planera i tid och trafikrytm.
Kan ju vara så att du är så hjärntvättad av ett felaktigt och kasst beteende att du inte kan dra korrekta slutsatser heller. Det faktum att du inte äger en bil och är en generellt svag bilförare talar ju för att jag har rätt.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F fsn skrev:
Sanning med modifikation. …
Jag underbygger bara förutfattade meningar om bilister i olika landsdelar. 😉

Annars är det väl hela Olskroken och runt Älvsborgsbron som är vänsterplanerat.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
I Göteborg byter vi fil så ofta det går. Inte för att det ger någon fördel utan för att det går. Hela stan är planerad för vänstertrafik så det är lika bra att ha alla filer i beredskap. Byter du inte fil hela tiden hamnar du på Hisingen, d.v.s. hemma hos mig. 🏁
Göteborg är riktig konstigt uppbyggt för bilkörning. Tänker på det varje gång jag kör bil där.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Göteborg är riktig konstigt uppbyggt för bilkörning. Tänker på det varje gång jag kör bil där.
Japp. Men efter tag lär man sig faktiskt.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Japp. Men efter tag lär man sig faktiskt.
Man får tänka på att både Göteborg och Stockholm är gamla städer och bilarna kom till i stor del efter staden
 
F
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Göteborg är riktig konstigt uppbyggt för bilkörning. Tänker på det varje gång jag kör bil där.
Utveckla?
 
Nästan alla städer i Sverige kom till långt innan bilen uppfanns, så det där är ett ytterst klent argument
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
F fsn skrev:
Utveckla?
I Stockholm har vi motorvägar där man kör av på höger sida. I Göteborg är det mindre vägar kors och tvärs.
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Nästan alla städer i Sverige kom till långt innan bilen uppfanns, så det där är ett ytterst klent argument
De flesta samhällen har en motortrafikled rakt genom samhället. Som man kör rakt genom utan att stanna vid sunkpizzerian
 
F
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Jag underbygger bara förutfattade meningar om bilister i olika landsdelar. 😉

Annars är det väl hela Olskroken och runt Älvsborgsbron som är vänsterplanerat.
Oldskroken vet jag inte, kör aldrig där numera. Älvsborgsbron och Tingstadstunneln projades parallellt och byggdes ju under vänstertrafik så visst, det är ju uppenbart men det har man till skillnad från Tingstads i väldigt stor omfattning kunnat bygga bort.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
De flesta samhällen har en motortrafikled rakt genom samhället. Som man kör rakt genom utan att stanna vid sunkpizzerian
Samhällen kanske, men inte städer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.