nikasp
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Själv kopplat upp gamla 300L nibe mot nordpool så att den kan värma när det är som billigast.

Förhoppningsvis blir jag nu av med förhöjda elförbrukningen runt 19-22...
Lite detaljer tack!
 
Rev bort mögligt gips från en gammal vattenskada orsakat av glapp i avluftningsröret upp till taket.
Någon gång i tiden ändrades planlösningen och det murades upp med lättbetong eller vad det är. Verkar som den planlösningen också ändrats.

Reglarna och isoleringen är nog satt 2004 när det var en stor vattenläcka i huset.
 
  • Skadad vägg med fransig tapet och synligt svart mögel; person pekar på skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badrum under renovering med öppna väggar som visar rör och isolering, oavslutad konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Snart dags för provtryckning och flytspackling.
 
  • Golv med pågående installation av värmeslingor, verktyg, under uppbyggnad, inomhuskonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Snart dags för provtryckning och flytspackling.
Osportsligt att provtrycka innan! 😂🤓
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Osportsligt att provtrycka innan! 😂🤓
Förvisso, men jag vill ha användning för pumpen min fru tycker ligger i vägen överallt! 😬
 
  • Gilla
  • Haha
Kretikos och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
F Fluxor skrev:
Förvisso, men jag vill ha användning för pumpen min fru tycker ligger i vägen överallt! 😬
Haha här var det viktigaste att få spacklat, inte provtryckt, trots vi också har en pump stående 🫢
 
  • Haha
Fluxor
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Rev bort mögligt gips från en gammal vattenskada orsakat av glapp i avluftningsröret upp till taket.
Någon gång i tiden ändrades planlösningen och det murades upp med lättbetong eller vad det är. Verkar som den planlösningen också ändrats.

Reglarna och isoleringen är nog satt 2004 när det var en stor vattenläcka i huset.
Planlösningen kan ändrats 71 eller så gjordes något annat då.
Tidningspappret hittade jag i ett hål i taket.
 
  • Närbild på skrynklig, sliten tidning med texten "BERNS", datum "den 9 juni 1971" och annan otydlig text.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skadad byggnadsstruktur, rörledningar, synlig isolering, nedbrytning, behov av reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fixade iordning en toa i källaren, slipat golvet ner till betongen. Målat, bytt ut handfat å dass, nya vatten ledningar etc.
Dassłocket var restat. Då toan inte har fungerat sen vi flyttade in så klarar vi oss utan den i ngn vecka till.
Äldre badrum, toalett, handfat, kakel, spegel, slitna ytor, gulnat, behov av renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oren, tom utrymmesbild med rör, skadat golv och skylt som säger "WASH YOUR HANDS".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En liten vitmålad toalett med handfat, toalettpapper och handduk. Dekorerad med en hygieninstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Williamnr1 och 14 till
  • Laddar…
TinyDestroyer TinyDestroyer skrev:
Fixade iordning en toa i källaren, slipat golvet ner till betongen. Målat, bytt ut handfat å dass, nya vatten ledningar etc.
Dassłocket var restat. Då toan inte har fungerat sen vi flyttade in så klarar vi oss utan den i ngn vecka till.
[bild][bild][bild]
Spännande lutning på taket, är det en bunker?
 
A ajn82 skrev:
Spännande lutning på taket, är det en bunker?
I wish, ne bara trappen till övervåningen som går där 😅👍
 
Gick äntligen tummen ur och fixade tröskel mellan kök och grovkök
 
  • Tröskel mellan två golvtyper. Gråa klinker och ljusa laminat. Tom flaska och handduk på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
vcx och 14 till
  • Laddar…
Provtryckning.
 
  • En verkstadsbild med kläder upphängda, verktyg och en gul tryckpress eller maskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kretikos och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Fick ju låna pressverktyget en vecka till så tänkte passa på att koppla in den vattenburna värmen till badrummet, tyvärr hade jag råkat fått ett 10 mm rör istället för 12 mm när jag kompletterade med ett rör igår, så saknade typ 15 cm på de jag hade hemma 😅
Ett tekniskt utrymme med rör, en värmepanna, elledningar och en vattenmätare på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sidoförskjutningen beror på att det är olämpligt att dra skruv i elrören som går där bakom, samt linjerar lite bättre med golvvärmeslangen 🤓
Röris hade bara tur när han drog rören till vänster i bild 🤭

I förra veckan fixade jag denna dragning och satt upp skåpet i lördags, ska komplettera med en ny rack ovanpå skåpet :)
Kök under renovering med synliga rör, diskbänk, verktyg och röranordningar på bänkskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite mer av förra veckans dragning, synd att t-rören satt i olika höjd, den andra änden återfinns i bild 1.
VVS-installation, kopparledningar, vattenmätare, rör, skugga, vägg, betonggolv, teknisk infrastruktur i byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även upp några garderober :)
Vit garderob i ett rum med grå väggar, marmorgolv och en kabel på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minimalistiskt rum med vit skåp, betonggolv, dörr och rör i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vit garderob med öppna dörrar och en vit skåpdörr, i ett minimalistiskt, ljust rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ska väl dit lite täcksidor och knoppar nu bara 😊
 
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 13 till
  • Laddar…
Omgång två med primern i nya entren. Hoppas på flytspackling på lördag.
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.