R
P pmd skrev:
Obeväpnad militär med sakkunskap som polisen saknar kan kanske vara behjälplig.

Kanske det, men det är ju sånt vi inte vill se på våra gator och torg.
Vad skrev jag??

Vi företräder du någon grupp?
 
R
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det skulle nog avskräcka en del hembrännare, tjuvjägare och hustrumisshandlare med stridsvagnskompanier i deras hemmiljö också.
Ja så tänker jurister kanske…
Dessa grupper du talar om är inte samhälls hotande jäkla skillnad… men det kan man inte läsa sig till vad jag vet utan det kräver sunt förnuft…
 
P
R Rejäl skrev:
Vad skrev jag??
Det står vad du skrev i inlägg #388. Läs det om du har glömt vad du skrev.
R Rejäl skrev:
Vi företräder du någon grupp?
Va?
 
Düsseldorff
R Rejäl skrev:
Ja så tänker jurister kanske…
Dessa grupper du talar om är inte samhälls hotande jäkla skillnad… men det kan man inte läsa sig till vad jag vet utan det kräver sunt förnuft…
"Jäkla skillnad" mot vad? Jag påpekade bara att det nog skulle vara avskräckande med militära insatser mot fler än bara ungdomar. Men läsförståelse måste man läsa sig till.
 
R
P pmd skrev:
Det står vad du skrev i inlägg #388. Läs det om du har glömt vad du skrev.

Va?
Ja att:
Utan att militären kan vara behjälplig med tex. Bevakning, sprängämneskunskap mm. För att möjliggöra att fler poliser kan lägga fokus på avskummen…

Du skrev:
Vi vill inte se…
Då undra jag vilka vi?
 
R
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
"Jäkla skillnad" mot vad? Jag påpekade bara att det nog skulle vara avskräckande med militära insatser mot fler än bara ungdomar. Men läsförståelse måste man läsa sig till.
Så du jämför tex. Hembrännare med sprängningar i privata hem?
 
Düsseldorff
R Rejäl skrev:
Så du jämför tex. Hembrännare med sprängningar i privata hem?
Som sagt, läsförståelse är inte alla förunnat.

Jag jämför ingenting alls. Jag påpekar bara att militära insatser kan antas ha en avskräckande effekt mot de flesta kriminella.
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
R
P pmd skrev:
Militären i Sverige har fullt upp med att bygga upp en försvarsmakt som kan avskräcka Ryssland från att anfalla oss, och i värsta fall sänka en rysk landstigningsflotta full med ryska våldtäktsmän innan den når den svenska kusten. Vi har inte råd att minska det arbetet för att polisen inte klarar av att haffa snorungar med automatvapen. Vad vi behöver är en bättre och starkare poliskår. Inte militärer som utreder brott.
Hur stor skillnad tror du att det skulle göra om vi har ca 30 000 aktiva militärer om Ryssland anfaller? Om man avsätter några hundra av dessa tex, militärpoliser till att bevaka polisiära bevakningar samt använder militärens kunskap om sprängningar så kommer det inte att göra någon som helst skillnad i att försvara landet…
Att vi behöver en större och även hårdare poliskår är vi eniga om…
 
R
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Som sagt, läsförståelse är inte alla förunnat.

Jag jämför ingenting alls. Jag påpekar bara att militära insatser kan antas ha en avskräckande effekt mot de flesta kriminella.
Ja du är duktig på det😮
 
Düsseldorff
R Rejäl skrev:
Ja du är duktig på det😮
Tack.
 
Den här tråden handlar om Gated communities i Staffanstorp. Jag ber er att återgå till ämnet, tack.

/Moderator
 
  • Gilla
Erik Salhammar
  • Laddar…
P
R Rejäl skrev:
Dessa grupper du talar om är inte samhälls hotande
Va?!? Menar du att hembrännare inte är samhällshotande?
Är du anarkist? :)
 
P
R Rejäl skrev:
Ja att:
Utan att militären kan vara behjälplig med tex. Bevakning, sprängämneskunskap mm. För att möjliggöra att fler poliser kan lägga fokus på avskummen…

Du skrev:
Vi vill inte se…
Då undra jag vilka vi?
Med "vi" menar jag mig och alla andra vettiga människor i det här landet. Sådana som inte tänker med enbart förlängda ryggmärgen och som förstår hur illa det skulle bli att använda militär i brottsbekämpande syfte.
 
R
Då har inte du förstått vad jag har skrivit🙃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.