BirgitS
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Som ni märkt så har vi flyttat ”Svara med citat” till under knappen ”…”. Anledningen är att vi vill minska antalet:
  • dubblerade citat
  • trasiga citat
  • onödiga citat
  • svar i citat
  • manipulerade citat
  • citat med länkar till skumma sidor
  • citat med länkar till raderat innehåll
samt att vi vill göra det enklare att läsa svaren.

Varje dag så har vi lagt mycket tid på att manuellt rätta framförallt dubblerade citat och trasiga citat.
Nu är det i stället problem med att folk inte hittar Svara med citat och då svarar utan citat, fast det som de svarade på är flera inlägg upp, så det går inte längre att förstå vad som menas. Jag har sett några sådana trådar idag. För att inte tala om den stackaren som tyckte forumet var buggigt eftersom det inte gick att skriva svar till en viss person.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Som ni märkt så har vi flyttat ”Svara med citat” till under knappen ”…”.
Varför inte ha en direkt synlig "knapp" med "Svara" och en med "Citera"? Jag tror få hittar menyn under "... ".

Alltså "Gilla Svara Citera Dela"
 
  • Gilla
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
En annan sak är att om man citerar någon får denne en markering (notis,bell) när någon svarat på vad denna sagt.
 
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 3 till
  • Laddar…
j.f.s
Dela har jag aldrig använt mig vad jag kan komma ihåg så hellre flytta bort Dela och sätt dit citera som föreslaget ovan. 👍
 
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
En annan sak är att om man citerar någon får denne en markering (notis,bell) när någon svarat på vad denna sagt.
Ja att detta "försvinner" är faktiskt nog det sämsta och dumt på riktigt!
 
  • Gilla
Ulltand och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
j.f.s j.f.s skrev:
Dela har jag aldrig använt mig vad jag kan komma ihåg
Dela använder jag mig av ibland när jag vill skicka mai till mig själv på grund av något inlägg. Kan vara ett inlägg jag vill svara på senare eller komma ihåg av någon anledning.
 
E
Behöver inte försvinna helt utan kan bo under … som någon föreslog?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Behöver inte försvinna helt utan kan bo under ...
Vad menar du inte behöver försvinna helt? 🤔 Svårt att veta då du inte citerar. 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
Kanske citatet som försvann helt? Men till skillnad från dig förstod jag exakt vad Emil menade genom att läsa inläggen före i turordning. 😉
 
j.f.s
Alfredo Alfredo skrev:
Dela använder jag mig av ibland när jag vill skicka mai till mig själv på grund av något inlägg. Kan vara ett inlägg jag vill svara på senare eller komma ihåg av någon anledning.
Menade inte ta bort den helt utan lägga Dela där Citera ligger nu. 🙂
 
useless useless skrev:
Men till skillnad från dig förstod jag exakt vad Emil menade genom att läsa inläggen före i turordning. 😉
Fast är det inte bra om även vi utan asperger och som kanske i bästa fall bara är någorlunda normalbegåvade kan hänga med?
 
  • Haha
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
E
useless useless skrev:
Kanske citatet som försvann helt? Men till skillnad från dig förstod jag exakt vad Emil menade genom att läsa inläggen före i turordning. 😉
Fast det är ju fusk när det inte hunnit komma något emellan 😉
Hade detta svaret varit utan citat med (när jag började skriva) två inlägg mellan hade det varit lite knepigare, och då är det ändå en relativt låg-frekvens-tråd. 😀
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Med den förändring som gjorts så fyller ju svara-knappen ingen funktion längre mer än att komma till svarsrutan och utan citat så ökar risken för förvirring. Särskilt med generation Z som ofta är helt tålamodsbefriade och inte läser hela tråden.

Egentligen skulle det vara så att man inte kan svara innan man kommit till sista inlägget så slipper vi alla förvirrade inlägg som tar ett par sidor att reda ut.
 
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Egentligen skulle det vara så att man inte kan svara innan man kommit till sista inlägget så slipper vi alla förvirrade inlägg som tar ett par sidor att reda ut.
Man borde kunna AI-generera några kontrollfrågor för att säkerställa att man har läst och förstått tråden innan man får svara?
 
  • Haha
  • Gilla
mexitegel och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.