Jag öppnar aldrig dörren.
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
3 307an skrev:
Jag öppnar aldrig dörren.
Blir det inte jobbigt att gå in eller ut ur huset då?
 
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 6 till
  • Laddar…
Har inte läst hela tråden, så vet inte om någon redan har föreslagit det, men...
Boka en tid vid ca19 och se till att ingen är hemma då.

/ Hälsningar Fredrik
 
  • Haha
  • Gilla
EllinorLag och 3 till
  • Laddar…
Om man är 11 år kanske det är skojigt. Igonerera är det enklaste.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Du har hittat Bonnier och HM, det finns många fler företag som åklagarna inte bryr sig om.
Ja det var två exempel i närtid i bonniers fall var det 13miljoner i möter vilket är ganska kännbart. Sen hänger det på att det anmäls. Ville bara visa på att det faktiskt sker och att det inte är poänglöst att anmäla.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Om man är 11 år kanske det är skojigt. Igonerera är det enklaste.
Jag vet inte om det är så skojigt, det får stå för dig, men jag hoppas att de, i sämsta fall, inte ska komma tillbaka och,I bästa fall, att ett antal möten som inte blir av ska få bedragarna att lägga ner.

/ Hälsningar Fredrik
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C
G g.kraft skrev:
Ville bara visa på att det faktiskt sker och att det inte är poänglöst att anmäla.
Konsumentverket verkar driva några väl valda fall om året.
Marknadens självkontrollfunktion, DM-nämnden, känns däremot värdelöst att anmäla till. Många företag har drösvis med fällande avgöranden mot sig och kör på som vanligt ändå. Verkar inte vara många som oroar sig för att det skall leda till några konsekvenser.
 
  • Gilla
ibkcad och 1 till
  • Laddar…
B
T Tornhill 2 skrev:
Har inte läst hela tråden, så vet inte om någon redan har föreslagit det, men...
Boka en tid vid ca19 och se till att ingen är hemma då.

/ Hälsningar Fredrik
Så då sitter du under bordet med familjen från 19:00 till ?
Enklare att skicka ut sotis (hunden) som skrämmer livet av det mesta ;-)
 
B
Är väl älgen som hon inte har lyckas jaga bort men alt från försäljare till rådjur/grävlingar även vildsvin jagades bort :)
 
Häromsistens ringde ”Microsoft” till svärmor när jag var där på besök. Hon hör illa så ljudet var på max så jag förstod direkt vad det handlade om. Jag slet till mig luren innan hon hann säga något och tog över samtalet. Jag speglade idioten i luren med allt från repliker till att prata på indisk engelska.
Blev en variant av detta
Vi höll på en stund innan han kallade mig fula ord.
 
  • Haha
  • Gilla
pmd och 6 till
  • Laddar…
B
P Pin skrev:
Häromsistens ringde ”Microsoft” till svärmor när jag var där på besök. Hon hör illa så ljudet var på max så jag förstod direkt vad det handlade om. Jag slet till mig luren innan hon hann säga något och tog över samtalet. Jag speglade idioten i luren med allt från repliker till att prata på indisk engelska.
Blev en variant av detta
[media]Vi höll på en stund innan han kallade mig fula ord.
Var väl en del års sen man fick dessa samtal. Håller dessa på än?
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Ja ett par veckor sedan
 
Kommer de förbi så kan du ju passa på att fråga dem om varför inte deras firma är registrerade på Elsäkerhetsverket om de pysslar med solceller 😁👍
 
  • Gilla
Sjöstad och 2 till
  • Laddar…
J
Alla är ju olika och det har jag respekt för, men jag har svårt att förstå mig på att man tycker det är särskilt jobbigt.
En larmsäljare som ringer på knoppar man av på 10 sekunder efter dennes inledning. ”Nej tack men jag har inte det behovet/är ej intresserad”. Stänger sedan dörren efter ett hej då.
… och som i detta fall får man ju till och med chansen att tacka nej genom ett sms. Det är väl om möjligt ännu enklare. Eller bara inte svara alls?!

Jag kan inte riktigt se det olagliga i det. De undrar om du har tid. Indirekt undrar om du är intresserad. Reklam? Sälj? Något mitt emellan? En intressekoll känns det mer som. De har väl kanske hittat en gråzon möjligen, om de öht bryr sig.

I övrigt mycket överflöd och tangentbordsryttare här.
Hundar, boka möten när man ej är hemma, osv. Låter mer än lovligt korkat gentemot att bara tacka nej. Säljare i olika former kommer alltid att finnas vilka register man än anmäler sig till.
 
  • Gilla
  • Arg
Erikanilss och 7 till
  • Laddar…
Om man inte är intresserad, varför ska man svar på deras SMS?
Det är väl bättre att bara ignorera.
 
  • Gilla
maxmsm och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.