P pmd skrev:
Det var en liten anspelning på hans användarnamn. :)
Nu förstår jag varför säkringen gick snabbt för kommunisten….
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
P
A Alexn72 skrev:
Men om man säger vad som hänt och nämner hudfärg så är inte historien faktabaserad utan rasistisk?
Varför nämna hudfärg överhuvudtaget om det inte har med saken att göra?
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
P
R Rejäl skrev:
Jag är ganska säker på att det höjer säkerheten bra med att stängsla in och ha en grind.
Vad baserar du denna övertygelse på?
 
P
RoTe RoTe skrev:
Vilket jäkla genidrag att ändra lagen ändå, för all framtid kan vi bara skylla allt på den istället för hur det faktiskt kanske ser ut i samhället.
Hur menar du? Bör rättsvårdande myndigheter inte lagföra personer som polisanmäls för våldtäkt?
 
RoTe
P pmd skrev:
Hur menar du? Bör rättsvårdande myndigheter inte lagföra personer som polisanmäls för våldtäkt?
Huuuuur kan du dra den slutsatsen av det jag skrev. Alltså jag blir mållös!
 
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Huuuuur kan du dra den slutsatsen av det jag skrev. Alltså jag blir mållös!
Jag drog ingen slutsats. Jag ställde en spekulativ fråga. Bli inte mållös! Förklara hellre vad du menade!
 
RoTe
P pmd skrev:
Jag drog ingen slutsats. Jag ställde en spekulativ fråga. Bli inte mållös! Förklara hellre vad du menade!
Det jag skrev kanske? Oavsett hur verkligheten ser ut kan vi alltid skylla på lagstiftningen.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
H HenrikHuslöse skrev:
Det är sannolikt att de intressenterna på ett gated community inte främst är personer med en lång familjehistorik i Sverige utan personer som löper störst risk att drabbas av brott. De allra flesta som kommit till Sverige är hederliga och hårt arbetande men är mer brottsutsatta än de vars släkt bott länge här.

Arbetsläger i norrland skulle fungera på alla, oavsett etnicitet, religion eller sexuell läggning. Alla blöder i rött.
Du kan ha dina arbetsläger inne på din bakgård!
 
P
RoTe RoTe skrev:
Det jag skrev kanske? Oavsett hur verkligheten ser ut kan vi alltid skylla på lagstiftningen.
Varför kan vi alltid skylla på lagstiftningen? Vad är det vi kan skylla på lagstiftningen?

Varför kan "vi" bara skylla "allt på den" istället för "hur det faktiskt ser ut i samhället"?

Vilka är "vi?
Var är det för "allt" vi kan skylla på "den"? (Syftar "den" på ändringen av definitionen av våldtäkt? Något annat?)
Vad syftar du på med "hur det faktiskt ser ut i samhället"?

Jag är faktiskt intresserad av du menade.
 
M
BirgitS BirgitS skrev:
Men det är viktigt att komma ihåg att vem som helst kunde drabbas då också och inte gå omkring och tro att det bara var mellan olika gäng på den tiden. Fyllebråken utanför krogarna kunde också drabba vem som helst. Stureplansmorden med fyra slumpmässiga dödsoffer och mer än 20 skadade hände då också.
Så din relativisering går alltså ut på att bara för att det fanns diverse galningar förr så är det ok med gängskjutningar nu? Anser du att galningarna har försvunnet och ersatts med gäng så att summan av vansinnet är konstant och därför inget att bry sig om?
BirgitS BirgitS skrev:
I dagens skjutningar verkar man i alla fall vara ute efter att skada någon som har med gängen att göra, även om det bara är släktskap, men de jag har tagit upp har gällt helt slumpmässiga offer, det handlade bara om att vara på fel plats vid fel tidpunkt för att bli mördad eller skadad.
Tyvärr är ju kvaliteten på dagens gängkriminella så dålig att de inte ens klarar av att sätta sina bomber i rätt hus eller att skjuta mot rätt fönster eller person vilket gör att det är många oskyldiga som drabbas.
 
  • Gilla
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
M mnils skrev:
Så din relativisering går alltså ut på att bara för att det fanns diverse galningar förr så är det ok med gängskjutningar nu?
Varför skulle jag tycka det?
Vad i mina två inlägg om den saken får dig att tro det?

Jag svarade på #310 som i mina ögon förminskade det våld som förekom för 30 år sen. Det är aldrig bra om man tror att saker för 30 år sen var så mycket bättre än de verkligen var. Då är man ett lätt offer för historieförfalskning.

M mnils skrev:
Tyvärr är ju kvaliteten på dagens gängkriminella så dålig att de inte ens klarar av att sätta sina bomber i rätt hus eller att skjuta mot rätt fönster eller person vilket gör att det är många oskyldiga som drabbas.
Hur många oskyldiga drabbas under ett år nu och hur många var det för 30 år sen?
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför skulle jag tycka det?
Vad i mina två inlägg om den saken får dig att tro det?

Jag svarade på #310 som i mina ögon förminskade det våld som förekom för 30 år sen. Det är aldrig bra om man tror att saker för 30 år sen var så mycket bättre än de verkligen var. Då är man ett lätt offer för historieförfalskning.


Hur många oskyldiga drabbas under ett år nu och hur många var det för 30 år sen?
Jag ställer frågan igen i tråden, oskyldiga? Vilka förtjänar att dödas?
 
BirgitS
P Pin skrev:
Jag ställer frågan igen i tråden, oskyldiga? Vilka förtjänar att dödas?
Du får fråga mnils i stället som skrev det först eller så får vi hoppas att hans svar på min fråga förklarar det.
 
F
Nej jag vill inte ha det som i utlandet där de med pengar ska få leva säkert. Vi bor ju i sverige för tusan.
 
P
Om nu inte de med pengar ska få leva säkert, vilka ska få det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.