S Stefan_R skrev:
Varför heter det "insektshotell" och inte "kryp in"?
Enkelt hotell har högre standard än kryp in
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
yonna och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Enkelt hotell har högre standard än kryp in
Fly in - fly out är det väl som gäller nu.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
amatörsmurf och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Fly in - fly out är det väl som gäller nu.
Eller fly in fly eats
Ett problem har varit att de gärna åts på rummen
 
Här är även gated community väldigt värde höjande. Det surras mycket om att det kommer bli standard.
 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.

Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
 
  • Trävedbod med chevronmönstrad dörr, metalltak, vedstaplar inuti, på en träplattform i skogsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Charmigt litet timmerhus i skog med metalltak, fönster och trädgårdsdekorationer. Naturskönt och fridfullt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett trägolv med chevronmönster ligger ute, bredvid verktyg och material på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träplankor arrangerade i fiskbensmönster på marken, byggmaterial, soligt, blå presenning, gräs, skugga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
mickeforsberg och 101 till
  • Laddar…
Nilstyko Nilstyko skrev:
I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.

Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
Det är ju som ett konstverk whoow
 
  • Gilla
kattlucka och 2 till
  • Laddar…
M Marguita Weckner skrev:
Det är ju som ett konstverk whoow
Nilstyko Nilstyko skrev:
I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.

Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
Vilken inspiration du ger, härlig känsla för form och färg, imponerande👍
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
Det var originellt, men du beskrev aldrig hur brädlapparna är hopfästade i det som ser ut som en järnram. Är de bara överhängda på skenor, lyckades inte se hur du gjort.
 
S Ställmästarn skrev:
Det var originellt, men du beskrev aldrig hur brädlapparna är hopfästade i det som ser ut som en järnram. Är de bara överhängda på skenor, lyckades inte se hur du gjort.
Tack😀

Brädorna är limmade på en plywoodskiva för att öka formstabiliteten lite grann. Ramen är också gjord av trä.

Dörrarna hänger på den här skenan:

https://www.byggmax.se/skjutdörrsbeslag-retro-homefixer-p72402?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiApOyqBhDlARIsAGfnyMqqrikm7YCWwRQSqGl05sj1_awgaZUDLO7-G9kjWKYWlj3bC6h9Sm4aAgJrEALw_wcB#913=80036
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Långbord klart. Linoljevaxad skiva på toppen och underredet är målat i en rödbrun äggoljetempera som är svår att fånga på bild.
Trämöblerat rum, matsalsbord, vita stolar, fruktskål, ljusstake, matta, trägolv, målning, fönster, tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bästerortarn och 11 till
  • Laddar…
Nilstyko Nilstyko skrev:
I jämförelse med vad många andra lyckas få ihop så känns mitt bidrag till den här tråden inte speciellt avancerat.

Men jag blev ändå rätt nöjd med den här skjutdörren till vedboden som jag byggde i somras. Den är gjord av brädor som höll upp det gamla vedskyddet, samt spillvirke från det nya jag byggde.
Sjukt fin bod också. Verkligen lyckade proportioner, material och färgsättning!
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Grymt snyggt.
Jag får inte ens mina innerskjutdörrar, i ett träslag, att vara raka (måste gå tillbaks till ritbordet tror jag) :/
 
  • Gilla
Nilstyko
  • Laddar…
V VLJ skrev:
Långbord klart. Linoljevaxad skiva på toppen och underredet är målat i en rödbrun äggoljetempera som är svår att fånga på bild.
[bild]
Blev en matchande bänk av restvirket.
Träbord framför vit vägg, blå gammal tunna med planta, mörkt trägolv och vit matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Igelknorr och 14 till
  • Laddar…
Vad gör man med tre Benno? Kanske buntar ihop dem och sätter på hjul?
Träborr, pluggar och pluggmarkör. Tre limfogbitar och förstärkning på baksidan. Överraskade mig själv med hyfsad passform. Fortsättning följer…
 
  • Svart hattformad plastplugg mot vit bakgrund, verkar ha struktur liknande snurrad tråd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Lång, demonterad möbeldel på snöig bakgård vid skymning. Delvis monterade benstöd, parkerade bilar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Träslede under konstruktion på blå arbetsbänk utomhus, kvällsbelysning, snö, verktyg, skräp på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Omonterade trähyllor på gatusten, med tygpaneler, etiketter, dagsljus, utomhusbyggnadsarbete i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.