D Dimitris76 skrev:
Monteringsdetalj.
Tjena! Din andra bild - är maskinerna kopplade till en förlängningssladd eller är det en fast installation?
 
Genaugenau Genaugenau skrev:
Tjena! Din andra bild - är maskinerna kopplade till en förlängningssladd eller är det en fast installation?
Förlängningssladd avsedd för båda maskinernas kombinerad max effekt.
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
D Dimitris76 skrev:
Förlängningssladd avsedd för båda maskinernas kombinerad max effekt.
Super, jag har själv en för kort TM sladd men förstod att förlängningssladd inte rekommenderas generellt. Maskinen har 2000W effekt och jag har en förlängningssladd hemma á 3500W Max men det är svårt att döma amperetolerans. Om du har tips på en bra produkt får du gärna dela :)

Jättefint resultat du annars fick! Inspirerande!
 
Genaugenau Genaugenau skrev:
Super, jag har själv en för kort TM sladd men förstod att förlängningssladd inte rekommenderas generellt. Maskinen har 2000W effekt och jag har en förlängningssladd hemma á 3500W Max men det är svårt att döma amperetolerans. Om du har tips på en bra produkt får du gärna dela :)

Jättefint resultat du annars fick! Inspirerande!
Har du en modernare torktumlare med värmepump, är det inte farligt. Och tvättmaskinen dra mycket ström bara vid vattenuppvärmingsfasen.
Jag har kännat av sladden och den var aldrig varm. YMMV
 
  • Gilla
Genaugenau
  • Laddar…
D Dimitris76 skrev:
Har du en modernare torktumlare med värmepump, är det inte farligt. Och tvättmaskinen dra mycket ström bara vid vattenuppvärmingsfasen.
Jag har kännat av sladden och den var aldrig varm. YMMV
Modern TM, Electrolux Perfectcare 600
 
A
D Dimitris76 skrev:
Förlängningssladd avsedd för båda maskinernas kombinerad max effekt.
4000W är den kombinerade maxeffekten, 17A!
Om det är enfas vill säga

ser nu att det är en vp tumlare då kommer du ju undan med 2700W-12A
 
Genaugenau Genaugenau skrev:
Modern TM, Electrolux Perfectcare 600
Som sagt YMMV. Det som funkar för mig kan anses som oacceptabelt ut ur elsäkerhets perspektiv hos dig.
Denna tråd handlar om eleverade maskiner på tvättstugamöbel.
Prata med en behörig elektriker om du känner dig osäker!
 
  • Gilla
PNF
  • Laddar…
K Kvackatore skrev:
Vill tacka för all inspiration och alla tips i detta inlägg!
Nedan ser ni vår tvättstuga.

Någon nämnde att man ville ha yta att ställa korgen på under tvättmaskin/torktumlare.
IKEA har en utfällbar arbetsyta som är ny i sortimentet som fungerar utmärkt för detta ändamål.
Man monterar den på samma sätt som innerlåda.

[länk]
Skitsnyggt! Vad är det för skåp under maskinerna? De ser ganska höga ut. Upplever ni det jobbigt att maskinerna är så högt när ni ska fylla på tvättmedel?
 
S sophiastreiby skrev:
Skitsnyggt! Vad är det för skåp under maskinerna? De ser ganska höga ut. Upplever ni det jobbigt att maskinerna är så högt när ni ska fylla på tvättmedel?
Dessa skåp under men har inte mellanskivan i, förstärkt med vinkelbeslag i kanterna.
https://www.ikea.com/se/sv/p/metod-oeverskapsstomme-foer-kyl-frys-vit-00205539/

Har höga ben också för att robotdammsugaren skall komma under.

Ja, det är högt, jag är 185cm lång och jag ser ner i doseringsfacken men är man kortare blir det svårare. Vår maskin har autodosering så vi doserar inte i facken utan bara fyller på typ var 4-5e tvätt med flytande så det gör oss inte så mycket. Samtidigt är det perfekt höjd för att plocka i och ur tvätt och det anser vi är viktigare samt att vi har mer förvaring under..
 
H Håkan A skrev:
Varför så låga skåp under era tvättmaskiner?
Jag har satt både tvättmaskin och torktumlare uppepå bänkskivan dvs 90 cm över golv.
Då slipper man böja sig för att plocka i och ur.
Underbänken och maskinerna är det Ikea köksstommar som står på en regel i bakkant och enkla standard plastben i framkant.
Har nog varit så i 15 år utan problem.
Kan du vissa bild
 
Hej Allihop,
Tack för all inspiration.
Så här ser vår lilla tvättstuga ut!

Till min fråga. Hur har ni fäst stommarna till väggen bakom? När tvättmaskinens centrifug kommer igång leder vibrationerna in i väggen och vidare till andra sidan där vi har badrum.
Är nämligen orolig för att vibrationerna skall fåtalen på väggen att spricka.
Mvh
 
  • Kök med tvättmaskiner, skåp, diskho och kylskåp; modernt, kompakt, grått och vitt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Djäklars så trångt!
 
  • Gilla
Savo Darwish och 1 till
  • Laddar…
Savo Darwish Savo Darwish skrev:
Hej Allihop,
Tack för all inspiration.
Så här ser vår lilla tvättstuga ut!

Till min fråga. Hur har ni fäst stommarna till väggen bakom? När tvättmaskinens centrifug kommer igång leder vibrationerna in i väggen och vidare till andra sidan där vi har badrum.
Är nämligen orolig för att vibrationerna skall fåtalen på väggen att spricka.
Mvh
Se till att det inte finns kontakt mellan tvättmaskinen och möbelns sidoväggar.
Det skall finnas tillräckligt stort gapp för att kunna röra sig vid centrifungering utan att slå emot sidoväggarna.
 
Alla ni som använt er av Ikea säljan bänkskiva, hur har ni gjort för att få dit täcksidan på kanten efter man kapat skivan? Står att man ska använda kontaktlim.
 
H hedstrom skrev:
Alla ni som använt er av Ikea säljan bänkskiva, hur har ni gjort för att få dit täcksidan på kanten efter man kapat skivan? Står att man ska använda kontaktlim.
Skruvat inifrån skåpen? Om du har skåp vilket jag misstänker.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.