lilytwig lilytwig skrev:
Du menar om jag tror att de ljuger eller ej. Nej jag har aldrig sett den frågeställningen. Finns inget skäl att misstänka det.
Easee har ju konstant ljugit om sina produkter under hela den här processen. Om så inte varit fallet så skulle inte den här tråden existera!
 
  • Gilla
Nerre och 1 till
  • Laddar…
Nej, de ljuger inte. Varför skulle de göra det?
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, de ljuger inte. Varför skulle de göra det?
Jo, de har ljugit, många gånger dessutom. Varför - det kan man bara spekulera i.

- De har sagt att de uppfyller standarder som de inte uppfyller.
- De har CE-märkt en produkt utan att ha gjort de tester som krävs för att få CE-märka.
- De har sagt att de och ESV är överens om saker som de inte är överens om.
o.s.v.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Nissens
lilytwig lilytwig skrev:
Den nya boxen har en uppdaterad dokumentation och ska monteras med jfb.
Produkten må likna den tidigare, men är en annan produkt.
Det hjälper inte att sminka en gris, den förblir en gris…

Det är samma produkt, men de har ändrat specen och satt på ett klistermärke. Specändringen är att de halverat effekten och infört att en extern JFB.

Så, sannolikt är den enda fysiska skillnaden gentemot den stoppade boxen klistermärket…
 
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Nej, de ljuger inte. Varför skulle de göra det?
Det är på grund av att de ljugit och tagit genvägar som de befinner sig i den situation de är i.

Easee har agerat oerhört amatörmässigt, och på den vägen är det…
 
Nissens
lilytwig lilytwig skrev:
ESV får nog ta det som att det är en annan produkt. De har fixat isolation på CP bytt Wifi till Bt vid installation. Kräver ext Jfb, och ändrat dokumentationen. Ska därmed uppfylla alla punkter ESV slagit ner på.
Var hittade du info om att de fixat isolationsproblemet? Det har jag inte sett någonstans… men kan ha missat förstås.
 
Nissens
Nyfniken Nyfniken skrev:
Allt handlar väl egentligen om artikelnumret. Nytt artikelnummer = ny produkt (vilket givetvis kräver en ny deklaration).
Nja, ESV har reagerat och har avkrävt Easee på en förklaring, vi får väl se hur det slutar. Kan bli vite…
 
Nissens Nissens skrev:
Nja
"Nja"?

Håller du med eller håller du inte med om att det som avgör om det är en ny produkt eller inte är om produkten har samma artikelnummer?
 
  • Haha
gmogmo
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är på grund av att de ljugit och tagit genvägar som de befinner sig i den situation de är i.

Easee har agerat oerhört amatörmässigt, och på den vägen är det…
Att de upplevs amatörmässiga kan jag hålla med om. Men att de ljugit tror jag inte.
Jag försöker lära barnen att det är skillnad på att ha fel och att ljuga. De har absolut gjort fel, men jag tror inte att det är avsiktligt.
 
  • Gilla
blackarrow och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det är samma produkt, men de har ändrat specen och satt på ett klistermärke. Specändringen är att de halverat effekten och infört att en extern JFB.

Så, sannolikt är den enda fysiska skillnaden gentemot den stoppade boxen klistermärket…
Vad tycker du krävs för att det ska vara en ny produkt? Vad måste (hur lite) måste ändras för att något ska vara olika produkter?
 
Nissens
tveksamt tveksamt skrev:
Vad tycker du krävs för att det ska vara en ny produkt? Vad måste (hur lite) måste ändras för att något ska vara olika produkter?
Till exempel att man ändrar något i konstruktionen. Att sätta på en klisterlapp räcker inte.

Snart får vi väl se vad ESV tycker. 😊
 
Mikael_L
Nyfniken Nyfniken skrev:
Allt handlar väl egentligen om artikelnumret. Nytt artikelnummer = ny produkt (vilket givetvis kräver en ny deklaration).
Undra hur de gör när vissa tillverkare har lite olika produktnummer för samma dator, för att få sälja till El-Giganten, Netonnet, Mediamarkt osv.
Detta är ju alltså en konstruktion för att elektronikladorna ska klara sig med sina prisgarantier. När man trott att man hittat samma dator billigare, så pekar de på att artikelnumret skiljer.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Det löser man med ett dokument som säger att produkterna i alla betydande avseenden är identiska så att samma dokumentation är giltig.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Till exempel att man ändrar något i konstruktionen. Att sätta på en klisterlapp räcker inte.

Snart får vi väl se vad ESV tycker. 😊
Jo, det räcker med ett nytt nummer och ny dokumentation. Du är väldigt säker, men har mycket fel i dina påståenden.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Nissens
D Daniel 109 skrev:
Jo, det räcker med ett nytt nummer och ny dokumentation. Du är väldigt säker, men har mycket fel i dina påståenden.
Du får nog läsa lite bättre vad jag och du själv skrev.

Du frågade vad jag TYCKER!

Jag svarade vad jag TYCKER.

Sedan skrev jag att vi snart får se vad ESV säger.

Att du tolkar det på ditt egna sätt är ditt problem, du har genomgående visat stort förtroende för vad Easee gör, min bild är att Easee gjort i stort sett alla fel man kan göra. Det är därför de nu närmar sig konkurs.

ESV har hotat Easee med vite om det stämmer att de börjat sälja den stoppade boxen, Easee har fått frågor från ESV som skall vara besvarade inom kort. I min värld så är det vad ESV kommer fram till som gäller.

Men nu vet vi din uppfattning, vi får väl se om du ändrar dig om ESV gör en annan bedömning än du, vilket är hyfsat sannolikt.

Du har uttryckt dig väldigt tvärsäkert, det blir underhållning att se vad du säger om ESV har en annan åsikt än du. 😂
 
Redigerat:
  • Gilla
kungjohan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.