Alfredo Alfredo skrev:
Bara för att du är du då. Det blir ingen vana!

[bild]
Bäst att förklara för vår nytillkomne vän att balrogen är den stora varelsen omgiven av eld som tar upp nästan hela bilden. Den lille svartklädde är Ernst Kirchsteiger som har börjat sätta upp stängerna till julbrödet i taket på TV-studion.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Den lille svartklädde är Ernst Kirchsteiger som har börjat sätta upp stängerna till julbrödet
Jag gillar hur du tänker.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Varför hjälper ingen mig. Frågan är verkligen enkel och glasklar. Tycker jag.

Vill inte ha en hög med brytare över varandra o undrar om det finns ngt man kan lösa med endast 1 fjärr med funktioner för 3 olika Diskbänk övriga bänkar o vitrinskåp

Ska ni inte vara hjälpsamma här? Tacka vet jag familjeback.se. Där får man stöd.

Tack för mig! /Besviken
 
  • Gilla
  • Ledsen
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför hjälper ingen mig.
Hej Besviken!
Jag tror det beror på senapen, försök med aioli så ska du se att allt blir bättre och du kanske blir mer förstådd.
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Jag tror det beror på senapen, försök med aiol
Jag tycker om senap. Aiol är äckligt och dessutom kan jag inte stava till aiol. Men skit i det. Hur ska jag kopla minna sladar?
 
  • Haha
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tycker om senap. Aiol är äckligt och dessutom kan jag inte stava till aiol. Men skit i det. Hur ska jag kopla minna sladar?
Slädar mena du… släden kopla du in i första grenen sedan den fösta in i den andra grenen sedan ändra in i den tredje renen så får du en sambandsfunktion som är auktoriserad utav rennäringen och det gör att din funktion fungerar fatta du😆
 
  • Haha
  • Wow
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Jag har problem med min sänglampa. Det är modell som ska skruvas upp på väggen men i elforumet har jag läst att det då blir en fast installation och kräver elektriker för att kopplas in. Samtidigt kan jag läsa att jag inte får ta bort orginalsladden med stickpropp för då ryker CE-märkningen.
Vilken kabel ska jag ehh menar elektrikern använda?

Går vi sedan till juridik-forumet så läser jag att en fastskruvad lampa blir fastighetstillbehör och ska ingå vid försäljning.
Varför säljs ens sådana lampor?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Hur ska jag kopla minna sladar?
Ordentligt.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Varför hjälper ingen mig. Frågan är verkligen enkel och glasklar. Tycker jag.

Vill inte ha en hög med brytare över varandra o undrar om det finns ngt man kan lösa med endast 1 fjärr med funktioner för 3 olika Diskbänk övriga bänkar o vitrinskåp

Ska ni inte vara hjälpsamma här? Tacka vet jag familjeback.se. Där får man stöd.

Tack för mig! /Besviken
Du måste mäta. Du kan inte bara utgå från färgerna på kablarna som kommer ut ur väggen.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Jag har problem med min sänglampa. Det är modell som ska skruvas upp på väggen men i elforumet har jag läst att det då blir en fast installation och kräver elektriker för att kopplas in. Samtidigt kan jag läsa att jag inte får ta bort orginalsladden med stickpropp för då ryker CE-märkningen.
Vilken kabel ska jag ehh menar elektrikern använda?

Går vi sedan till juridik-forumet så läser jag att en fastskruvad lampa blir fastighetstillbehör och ska ingå vid försäljning.
Varför säljs ens sådana lampor?
Och det gäller dig också:
Du måste mäta. Du kan inte bara utgå från färgerna på kablarna som kommer ut ur väggen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
M Mellanbarn skrev:
Jag har problem med min sänglampa. Det är modell som ska skruvas upp på väggen men i elforumet har jag läst att det då blir en fast installation och kräver elektriker för att kopplas in. Samtidigt kan jag läsa att jag inte får ta bort orginalsladden med stickpropp för då ryker CE-märkningen.
Vilken kabel ska jag ehh menar elektrikern använda?

Går vi sedan till juridik-forumet så läser jag att en fastskruvad lampa blir fastighetstillbehör och ska ingå vid försäljning.
Varför säljs ens sådana lampor?
Tänk på att det går mer toapapper när elektrikern och hans kollegor kommer. Du behöver också baka och ordna kaffe åt dom.
 
  • Gilla
  • Haha
fubar och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Du måste mäta. Du kan inte bara utgå från färgerna på kablarna som kommer ut ur väggen.
Varför finns ens färgerna om de inte har nån betydelse? Det där tror jag inte ett ögonblick på.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
R
M Mellanbarn skrev:
Jag har problem med min sänglampa. Det är modell som ska skruvas upp på väggen men i elforumet har jag läst att det då blir en fast installation och kräver elektriker för att kopplas in. Samtidigt kan jag läsa att jag inte får ta bort orginalsladden med stickpropp för då ryker CE-märkningen.
Vilken kabel ska jag ehh menar elektrikern använda?

Går vi sedan till juridik-forumet så läser jag att en fastskruvad lampa blir fastighetstillbehör och ska ingå vid försäljning.
Varför säljs ens sådana lampor?
Problem o problem… varför tror du att elformen kommer o bli elkritisk?..
Säckraste kabeln är väll den man gö på toa då elkillen inte ha fått grattis till toapappert då få man detta med en kabel grattis ju, o det brunna färga betyda att man är i fas-1 enligt UE…😛

Detta är alvarsligt att du skriver djur i diket i forumet då heela for ut i rummet är djur aktivister..😂 o därpå mena att ett fastruvat lamm ska överlåtas vid en forsakning till den nya ägaren eeeju helt beffängt…🙈
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Och det gäller dig också:
Du måste mäta. Du kan inte bara utgå från färgerna på kablarna som kommer ut ur väggen.
Precis, mät färgen när du lägger en kabel på vägen.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
R
kashieda kashieda skrev:
Precis, mät färgen när du lägger en kabel på vägen.
Nu nu få du inte va son, fö färga bli ju brunn på en svarter vägg eller väg eller nåt…😂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.