Volvo T24, Skidoo Widetrac, Renault Megane de gånger jag inte får veden hemkörd per lastbil eller som i våras med skotare.
 
H Hybro skrev:
Luftig.
[bild]
Kontrar med fler pallar och jag tror det va panelbrädor på sidorna denna gång.
 
  • Två vedhögar under presenningar bredvid skjul i skogsmiljö, höstlöv på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Bygger nästa rad bakom nu 😂
Frun säger att det ser hemskt ut. Och jag måste hålla mig bakom bodlängan
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Bygger nästa rad bakom nu 😂
Frun säger att det ser hemskt ut. Och jag måste hålla mig bakom bodlängan
Har hon givit någon begränsning på hur långt bakom bodlängan du kan gå?
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Har hon givit någon begränsning på hur långt bakom bodlängan du kan gå?
Nää inte direkt, har inte ställt så precisa frågor 😂
Bygger jag bakom så borde jag klara två rader till.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Fick åtgärda lite plåt som låg på vedtraven i helgen, men nu är det riktigt förankrat.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Det har varit rätt byigt sista veckorna, fladdrar och flaxar runt saker lite här och där nu. Hoppades verkligen på att snön skulle börja komma nu snart.
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Nää inte direkt, har inte ställt så precisa frågor 😂
Bygger jag bakom så borde jag klara två rader till.
Så länge du håller dig på egen fastighet bör det väl vara lugnt.. Det påstås vara ett ålderstecken att ha ved för flera år;)
 
  • Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Så länge du håller dig på egen fastighet bör det väl vara lugnt.. Det påstås vara ett ålderstecken att ha ved för flera år;)
Kan man inte få kalla det för beredskap 😆
Visa att jag planerat för sämre tider helt enkelt.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Så länge du håller dig på egen fastighet bör det väl vara lugnt.. Det påstås vara ett ålderstecken att ha ved för flera år;)
Definitivt ett ålderstecken att ha ved i reserv.😂 Och även konstatera när man åker förbi en lövröjning/gallring, speciellt av björk, och ondgör sig över vilken fin ved som ingen tar hand om, där personen i sättet bredvid säger " du har väl tillräckligt med eget att att hand om".😉
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Norrtull Norrtull skrev:
Kan man inte få kalla det för beredskap 😆
Visa att jag planerat för sämre tider helt enkelt.
Kalla det vad du vill, skissa en snygg vedbod eller typ en carport som kan användas till fordon om veden skulle eldas upp och få partnerns tillåtelse att bygga nått snyggare
 
A AndersS skrev:
Definitivt ett ålderstecken att ha ved i reserv.😂 Och även konstatera när man åker förbi en lövröjning/gallring, speciellt av björk, och ondgör sig över vilken fin ved som ingen tar hand om, där personen i sättet bredvid säger " du har väl tillräckligt med eget att att hand om".😉
Det där kändes som en fullträff även på en 47årings själ!
Ser sånt allt för ofta runt mina trakter. Blir ledsen varje gång jag ser sånt. Ved för 2-3år i reserv är väl bara att annat sätt att vara ”framtidssäker”.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Det där kändes som en fullträff även på en 47årings själ!
Ser sånt allt för ofta runt mina trakter. Blir ledsen varje gång jag ser sånt. Ved för 2-3år i reserv är väl bara att annat sätt att vara ”framtidssäker”.
Torr huggen kluven björkved kan du nog lägga in i bod så du har ved livet ut
 
F fribygg skrev:
Kalla det vad du vill, skissa en snygg vedbod eller typ en carport som kan användas till fordon om veden skulle eldas upp och få partnerns tillåtelse att bygga nått snyggare
Det kommer upp något till våren. Det sa jag även att det skulle hänt denna vår, men vi pratar inte om det här hemma 😂
Jag är tydligen en prokastinerare med 3-5s fokustid.
 
Norrtull Norrtull skrev:
Det kommer upp något till våren. Det sa jag även att det skulle hänt denna vår, men vi pratar inte om det här hemma 😂
Jag är tydligen en prokastinerare med 3-5s fokustid.
Bygg så det rymmer åtminstånde en traktor
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.