Vänder mig till er och hoppas ni kan hjälpa mig.
Felsöker en markvibrator som går på tomgång, men lägger av vid gaspådrag.
Har rengjort förgasaren (4 ggr.) Bytt tändstift, rengjort luftfilter.
Kollat massor av youtube länkar.
Kan det vara något med tändningen?

Mycket tacksam för hjälp.
 
  • Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Det låter som att den inte får tillräckligt med bensin.
 
  • Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
Vet tyvärr inte vad det är som stoppar flödet. Har rengjort 4-5 ggr. Med förgasarrengöring, trådar, tryckluft.
Har du något förslag vad jag kan prova med?
Tack för svar 😉👍
 
Har även fyllt på med ny bensin Alkylat 4 takt
 
Är det någon skillnad ifall du kör med full choke eller dör den även då?
 
Raggsockan Raggsockan skrev:
Är det någon skillnad ifall du kör med full choke eller dör den även då?
Tack för input 😉
Tyvärr dör den även då.
 
H Hasse1 skrev:
Vänder mig till er och hoppas ni kan hjälpa mig.
Felsöker en markvibrator som går på tomgång, men lägger av vid gaspådrag.
Har rengjort förgasaren (4 ggr.) Bytt tändstift, rengjort luftfilter.
Kollat massor av youtube länkar.
Kan det vara något med tändningen?

Mycket tacksam för hjälp.
Lägger till lite bilder på förgasaren, ni kanske vet om det går att skruva ut något munstycke. Och lägga i något bad.
Fortfarande tacksam för svar 😉
 
  • Motorfordonets del, troligen en throttlekropp, med fjäder och ventil, placerad på arbetsyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förgasare placerad på en klar plastbehållare vid ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förgasare från fordon uppåt synlig på vit bakgrund nära verktyg och skrivbordsklämma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror att jag har mer att rengöra. Hittade en bra länk som visar mer. 😊


Återkommer när jag testat. Men har ni tips så svara gärna. 👍😉
 
Sitter inget ganska litet bränslefilter på slangen mellan tank och förgasare? Kan vara strax undertill på tanken typ, lite skyddat. Dom brukar kunna sätta igen sig rätt rejält om maskinen stått en stund...
 
R Ramsam skrev:
Sitter inget ganska litet bränslefilter på slangen mellan tank och förgasare? Kan vara strax undertill på tanken typ, lite skyddat. Dom brukar kunna sätta igen sig rätt rejält om maskinen stått en stund...
Tack för input 😊👍
Jag ska kolla ännu noggrannare, får nog skruva bort tanken för att se. Men nu är det personligt mellan mig och markvibratorn 🤣
Jag tänker inte ge mig 👍
 
använder du mackbränsle elr Aspen ? hade grov problem andra året med min tackvare mackbränsle med efter aspen blå inga bekymmer
 
  • Gilla
Hasse1
  • Laddar…
Har du kollat oljenivån?Har en likadan och då var oljenivån låg.Samma väva fick jag tips att dom luftfiltrerna är väl inte bästa kvaliten.
 
  • Gilla
Hasse1
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
använder du mackbränsle elr Aspen ? hade grov problem andra året med min tackvare mackbränsle med efter aspen blå inga bekymmer
Tack för input.
HogeN HogeN skrev:
använder du mackbränsle elr Aspen ? hade grov problem andra året med min tackvare mackbränsle med efter aspen blå inga bekymmer
Jag har köpt nytt bränsle Aspen. Och tömt tanken. Tyvärr inte det felet den här gången.
 
V växelventil skrev:
Har du kollat oljenivån?Har en likadan och då var oljenivån låg.Samma väva fick jag tips att dom luftfiltrerna är väl inte bästa kvaliten.
Jag har kollat oljenivån och fyllt på till max strecket. Tyvärr inte det felet den här gången. Tack för tipset 👍
 
Nu har gjort rent förgasaren igen. Alla nålar, filter mm okej.
Tyvärr så är det likadant. Går väld7gt ojämnt och lägger av på gaspådrag.
Men kanske jag har fokuserat för mycket på förgasaren. Vibratorplattan läcker ut oljan som jag slår i motorn. Blir inte mycket olja kvar efter 24 timmar. Och såg nu att det läcker hela tiden. På videon har jag kört 5 minuter på tomgång och oljan sipprar ut.
Kan det vara någon packning som är trasig? Och därför den går dåligt. Vad ska jag göra? 😢
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.