Köpte fönster från Polen, både fast och skjutdörrar. Båda dessa typer av fönster läcker in. Sedan är skjutdörrarna väldigt tröga att öppna

Är det någon som har erfarenhet av Polska fönster? Köpte från en fabrik i Polen som heter Norweg och som lovade nordenanpassade fönster!
De läcker in och är tröga att öppna.
 
Redigerat av moderator:
H
Var läcker det in? Bilder underlättar
 
Jag köpte måttanpassade fönster, entrédörr och skjutglasparti från https://www.malecokna.pl/en

Det var 2019 och jag är supernöjd med bemötande, kvalité på produkterna och priset.
 
  • Gilla
Jonas Svensson74 och 1 till
  • Laddar…
Att det läcker och särskilt skjutdörren är trög kan också bero på montering, så vi behöver nog bilder hur det ser ut och var det läcker in
 
  • Gilla
TobeNils och 2 till
  • Laddar…
Jag har polska fönster sen 5 år tillbaka, de är supertäta, och då är det blåsigt här, vid regn och blåst får jag vatten på hela fönstret. Med lite tur så är det en injusteringsfråga för dig
 
  • Gilla
TobeNils
  • Laddar…
Vi vet var det läcker in men inte hur det kommer in vatten.
V VLJ skrev:
Att det läcker och särskilt skjutdörren är trög kan också bero på montering, så vi behöver nog bilder hur det ser ut och var det läcker in
Vi vet var det läcker in men inte hur det kommer in vatten. Vi har tätat, gjort om och tätat runt fönstren så där är det tätt. Tänkte mest på om någon har samma erfarenhet!
 
  • Repairsbehov vid fönster, sliten fönsterkarm och lister, dammigt golv, pågående renovering eller skada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på ett smutsigt fönsterhörn, med utsikt över en trätrall utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet trägolv och dörrpost med skador och sprickor; mögel eller förfall synligt; underhåll behövs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glasdörrar till en uteplats med hängstol och bord, molnig himmel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
För tydlighetens skull bör det ju även nämnas att "polska fönster" är lika beskrivande som "svenska köttbullar". Det finns såklart alla möjliga varianter, konstruktioner och prisklasser.
 
  • Gilla
jonle336 och 31 till
  • Laddar…
Är ni helt säkra på att det läcker i fönster-karm, det skulle ju kunna komma från karm-vägg också?
 
  • Gilla
matsgran och 11 till
  • Laddar…
G Gabbe1 skrev:
För tydlighetens skull bör det ju även nämnas att "polska fönster" är lika beskrivande som "svenska köttbullar". Det finns såklart alla möjliga varianter, konstruktioner och prisklasser.
Jag köpte via en återförsäljare som var här och kollade och konstaterade att de var fönstren som läkte in och inte att snickaren hade gjort ett dåligt jobb ( två gånger har vi tagit bort
P Plutus skrev:
Är ni helt säkra på att det läcker i fönster-karm, det skulle ju kunna komma från karm-vägg också?
hej, det har vi kollat och gjort om en gång då vi trodde att det berodde på det
 
H
Om snickaren har gjort ett bra jobb och ni har bytt två gånger, så kanske inte fönstren är bättre än så här.

Läcker alla fönster?
 
Kanske bilder utifrån?
 
  • Gilla
Chonguis och 3 till
  • Laddar…
H
Har polska dörrar och fönster.
Super nöjd.
Inga problem
 
H hus520 skrev:
Om snickaren har gjort ett bra jobb och ni har bytt två gånger, så kanske inte fönstren är bättre än så här.

Läcker alla fönster?
Tre av fyra skjutdörrar och ett av tre fasta fönster! Har funderat på om det kan ha med blecken att göra att det slår in vatten. Huset ligger väldigt utsatt vid havet men vi har Elitefönster på ett attefallshus och där är det inga problem
 
  • Gilla
Tdi770
  • Laddar…
H
Har du bilder på hur det ser ut utifrån?
Låter som det är något där som läcker
 
  • Gilla
Chonguis och 4 till
  • Laddar…
Jag tycker läckan ser gammal ut. Har du en övervåning med fönster? Eller kan det läcka från taket och leta sig ner?

allt gott

Tomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.