Maria T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kebabpizza special
Pizza med kebabkött, toppas med isbergssallad, gurka, tomat och rödlök samt kebabsås 😋
Åh, vi gillar verkligen Kebabpizza och köpte senast förra onsdagen och det är ju såååå kul hur olika det kan vara. Vi har tre pizzaställen i närheten som vi gillar men köper olika varianter från dessa då de inte är bra på samma (lyxigt ja). Så den kebabpizzan vi köpte var normal storlek på pizzabotten, ett överflöd med kött (till och med mannen sa "hur många ska äta denna"?, färska grönsaker och såsen kommer bredvid.
Den är inte vacker att se på, kanske nästa gång jag fotar. Blev till en lunch också.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Till Middag idag åts det Auberginer-Lasagne👍
Portion lasagne med sallad och tomat, glas mjölk, rutig bordstablett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
NACHOS till middag i hushållet 😍 En favorit det med..

Nacho tallrik med färgglada grönsaker, rödlök, dressing, och texten "NACHOTALLRIK" överlagrat på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvarvarande liten skvätt köttfärssås (som tacokryddades), salsa, sallad, vitlökssås, ost, picklad rödlök, inlagd chili och nachos 👍
 
  • Älska
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Snigla Snigla skrev:
NACHOS till middag i hushållet 😍 En favorit det med..

[bild]

Kvarvarande liten skvätt köttfärssås (som tacokryddades), salsa, sallad, vitlökssås, ost, picklad rödlök, inlagd chili och nachos 👍
Restaurang Stortorget i Lund hade åtminstone tidigare Nachos-tallrik som stående rätt på menyn.
Underrubriken löd: "Ett kulinariskt bevis på att kaos är granne med Gud" 😜
 
  • Haha
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Ibland rensar väl ni också i krislådan och håller koll på datum? Hittade både köttsoppa och gulaschsoppa som behövde användas. Idag blev det gulaschen med tillägg av några frikadeller och lite créme fraîches på det. Riktigt gott. Köttsoppan glömmer jag gärna ☺️
 
  • Gryta med köttbullar, sås, vit klump (eventuellt färskost), glas vatten, rutig bordstablett, träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Kebabpizza special
Pizza med kebabkött, toppas med isbergssallad, gurka, tomat och rödlök samt kebabsås 😋
Bra med sås! 👌😋

Här hemikring gäller:
Kebabpizza Special, med sallad, tomat, gurka, lök och feferoni.
Kebabpizza Super, ovanstående + strips.

Lika i övriga landet?
 
  • Gilla
Roga1337 och 2 till
  • Laddar…
Storsockret
Blev pizza här också idag, vanlig ugn och jäst alldeles för kort. Men det är ju pizza så det blir gott ändå.

Nybakad pizza på skärbräda, gyllenbrunt osttäcke, tomatsås, blåst av bubblor, brända kanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nybakad pizza med skaldjur och skinka på skärbräda, mjölströdd träbänk, hembakat utseende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 6 till
  • Laddar…
Maria T
FredrikR FredrikR skrev:
Bra med sås! 👌😋

Här hemikring gäller:
Kebabpizza Special, med sallad, tomat, gurka, lök och feferoni.
Kebabpizza Super, ovanstående + strips.

Lika i övriga landet?
Stockholmsförort sydöst 🙂

De tre pizzerior (av fem i närheten) som har Kebabpizza på menyn, så utmärker sig en enda där de skickar med såserna i burkar så att en själv kan klicka på hur mycket/lite en vill ha.
I övrigt är det mesta lika - tomatsås, lök, färsk tomat samt feferoni (om en inte tackar nej till det sistnämnda) samt kebabkött.
De olika pizzeriorna vi väljer mellan har olika typer av deg - en har tjock deg med god, ätbar, kant och de andra har tunna pizzor. De svalnar fortare såklart eftersom vi alltid hämtar. Lite beroende på vad vi känner för.

Då jag har 18 minuter till Stockholms central (ett skämt, pendeltågen går aldrig som de ska enligt tabell) och ändå känner att jag ätit många pizzor där, i stan, så är det helt klart en grej i "orten" med kebabpizza.
Finns säkert nån pizzeria inom tullarna som serverar Kebabpizza, dock har jag inte stött på den.

Om jag ens ska nämna nåt om pizzor i Stockholm så är det att de Italienska restauranger som även har pizza på menyn, välj bort dem. De vill servera pizza och pasta. Om jag vill äta Italiensk mat i Stockholm så väljer jag bort de som har pizza, och mycket pasta, på menyn.
Uppvuxen nära (90 meter) från en av de tidigaste pizzeriorna i Stockholm, Lilla Capri (Hantverkargatan). De verkar ha gått ner sig rejält nu när jag läser recensionerna.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
[bild]

Räkmackans 🍤 dag idag - firades här hemma med en större variant.. 👍
Jag är så tråkig och snål, men tycker att räkmackan från biltema är jäkligt god!
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag är så tråkig och snål, men tycker att räkmackan från biltema är jäkligt god!
Har inte ens noterat räkmacka på "vårt" Biltema, testar ff korvarna och det blir väl till att avancera 🙂🙃
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag är så tråkig och snål, men tycker att räkmackan från biltema är jäkligt god!
Jag var för snål för att köpa.. ! Jag fick hela smörgåstårtan för mindre än Ica skulle ha för sin räkmacka (en)

110 kr ungefär kostade ”min räkmacka” 👍😊
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Ibland rensar väl ni också i krislådan och håller koll på datum? Hittade både köttsoppa och gulaschsoppa som behövde användas. Idag blev det gulaschen med tillägg av några frikadeller och lite créme fraîches på det. Riktigt gott. Köttsoppan glömmer jag gärna ☺️
Jag är inte så kinkig på datum.. varken på burkar eller kylskåpsvarar.. (passar mig lite för gris o fågel, färskt kött så att säga)

men var går gränsen för en gulaschsoppa? I plåtburk?
Hittade en idag nämligen.. hade ramlat ner och hamnat bakom massa andra saker.

Den gick ut för nästan två år sedan (jag kastade.. fast det tog emot)
 
Snigla Snigla skrev:
Jag är inte så kinkig på datum.. varken på burkar eller kylskåpsvarar.. (passar mig lite för gris o fågel, färskt kött så att säga)

men var går gränsen för en gulaschsoppa? I plåtburk?
Hittade en idag nämligen.. hade ramlat ner och hamnat bakom massa andra saker.

Den gick ut för nästan två år sedan (jag kastade.. fast det tog emot)
Hade gjort samma men… egentligen är det väl lukt och utseende som ska avgöra 😊
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Tallrik med grillat kött, morötter, lök, bestick och glas på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grishjärta, kycklingvingar och morötter samt lök.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Roga1337 och 4 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
[bild]
Grishjärta, kycklingvingar och morötter samt lök.
Ryyyys :) Grishjärta alltså ( säger en som aldrig har smakat )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.