J
kashieda kashieda skrev:
Berätta, vilka system kan du mer om?
Timers!
 
  • Haha
djac och 4 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Timers!
Tänker du typ äggklocka eller något avancerat som man kopplar till ström? 😂
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
karlmb och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tänker du typ äggklocka eller något avancerat som man kopplar till ström? 😂
Äggklocka så men vet när man ska påverka strömbrytaren. 😇
 
  • Haha
  • Gilla
karlmb och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tänker du typ äggklocka eller något avancerat som man kopplar till ström? 😂
 
  • Ett träställ med ett timglas, sand halvvägs genom den övre kulan. Transparent, tidsmätning, klassiskt föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Fartland och 4 till
  • Laddar…
...vilket får mig att tänka på att jag har ett par övervakningskameror över. Tror att en av dem ska få riktas mot ett timglas, så får jag ju timer i telefonen! 👍
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Fartland och 5 till
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
...vilket får mig att tänka på att jag har ett par övervakningskameror över. Tror att en av dem ska få riktas mot ett timglas, så får jag ju timer i telefonen! 👍
1, 3 och 5 minuter! 👍❤️
 
  • Övervakningsbild av trädgård på natten och närbild av tre sandtimrar i en teknisk enhet med temperatur och luftfuktighetsindikatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fartland och 2 till
  • Laddar…
Hehe, tack för info - var finns de Plejd-kunniga ? :)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
O olof63 skrev:
Hehe, tack för info - var finns de Plejd-kunniga ? :)
På din fråga svarar jag "Vet inte - men ring plejds support. De borde ju kunna merga två system kan man tycka." 👍
 
  • Haha
BSOD
  • Laddar…
pdov
O olof63 skrev:
Har två system installerad3 av olika elektriker, de kommer upp på två rader i appen. Hur kan jag installera / flytta den ena så de bara kommer upp på en rad ?
O olof63 skrev:
Hehe, tack för info - var finns de Plejd-kunniga ? :)
Min killgissning är att det inte på ett enkelt sätt går att bara slå ihop två separat uppsatta Plejd-system. Möjligtvis att det som @David Wallin skriver går att göra via Plejds support, ringer till dem på 010-2078901 eller maila support@plejd.com. Finns även en Facebookgrupp som man kan fråga i.

Vill du lösa det själv så tror jag att lösningen är att helt enkelt radera det ena systemet, nollställa plejd-puckarna och lägga till dem som nya i det systemet du vill behålla.
Du kanske skulle varit tydligare till din andra elektriker att du redan hade ett plejd-system uppsatt av en annan elektriker och att det var detta system som du ville ha utökat. Är det nyligen gjort så skulle jag reklamera installationen till den andra elektrikern och säga att han får komma tillbaka och göra rätt.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Äggklocka så men vet när man ska påverka strömbrytaren. 😇
Hemautomation när den är som bäst! 😂 Och inte behövs något moln för att ändra tiden! 👍
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Nissens
O olof63 skrev:
Hehe, tack för info - var finns de Plejd-kunniga ? :)
Plejd har supportgrupp på facebook. Där får du kunniga svar snabbt.
 
Nissens
David Wallin David Wallin skrev:
För övrigt känns det som att tystnaden snarare bevisar vår tes här. Man glömmer lätt att även nördar ofta uppskattar när "det bara fungerar". Att ingen tycks veta vilken HACS som är bäst till Plejd visar bara att, som vi länge tjatat om, om man vill göra mer än att dimra lampor och slå på och av binära strömbrytare så väljer man inte Plejd. Att fultrycka in Plejd i Home Assistant är en nödlösning, därför förespråkar vi inte det. Så att inte många verkar ha testat visar bara att vi "plejdhatare" lever som vi lär.
Det är ju märkligt då att många som använder Plejd gör många fler saker med Plejd än det ”ni tjatar om”. Tystnaden beror på att här på byggahus samlas de som är ointresserade av Plejd i Plejd trådarna.

Fatta att många gör en mängd olika implementationer med Plejd, det spelar liksom ingen roll vad du och dina kompisar tycker om det. ☺️
 
Nissens
kashieda kashieda skrev:
Berätta, vilka system kan du mer om?
Jag är undantaget som bekräftar regeln.

Men namnet på tråden borde vara något helt annat.
 
  • Haha
kashieda
  • Laddar…
Vad är det för bt plugg man ska ha om man vill köra Plejd med HA, räcker det med en sån som följer med tex en datormus eller är den för "enkel"
 
R
nino nino skrev:
Vad är det för bt plugg man ska ha om man vill köra Plejd med HA, räcker det med en sån som följer med tex en datormus eller är den för "enkel"
Har du en RPI som du kör HA på så borde det räcka. Den har blåtand. Se "tested on" i länken nedan:

https://github.com/icanos/hassio-plejd/blob/master/plejd/README.md
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.