Händer väl lite smågrejer fast jag inte uppdaterat 🙂

Fått upp elementen i vindslägenheten, passade samtidigt på att få säkerhetsventilen bytt från 2 till 2.5 och kollade trycket i blåsan.
Den gamla hade läckt såg rörmokaren.

Fixade tvättmaskinen som hade en näve hundhår och en halv tändsticksask i silen.
Beställde en ny sil då den gamla var lite trasig

Panel på en sida på skjulet

En träkonstruktion under uppbyggnad, omgivet av träd, med en båt och en fyrhjuling i bakgrunden, sett från en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
.

Städat ihop lite i garaget, börjar närma sig vinter 😬

Börjat regla i nedre trapphuset för isolering.

Ett solbelyst rum med rör, dörr, fönster, blommor på fönsterbräda och en trappstång.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skåpet till vänster i bild ska bort och ett nytt grundare och smalare ska dit, det blir från golv till tak. Elmätare sitter innanför och det ska dit minst 2 lgh mätare till.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Har väl inte lagt upp någon bild från baksidan kom jag på, har ju varit igenväxt tidigare men grannen tog ju ner massor i somras

Ett gult flerfamiljshus under renovering med verktyg och material utspridda, mot bakgrund av blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fönstret till vänster om balkongen är igensatt och även det till höger.

Fönster och dörr vid balkongen är bytt för 5-7åt sen så dom får bli kvar men flyttas så klart ut som de andra fönstren

Har inte bestämt om de två längst till höger ska bort eller vara kvar...

För första gången kändes det inte helt bortkastat att man ska ge sig på den sidan till våren 🙂

Det blir ett tak/garage från vänster till ungefär halva huset, taket blir precis under de nedre vänstra fönstren, ca 2.6m högt och 3.5m brett och 6m låmgt, då är jag precis i bäckslänten på sista plinten och kanske en meter på den första

Ska städas innan snön kommer, hoppas jag
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 10 till
  • Laddar…
Hur ska jag göra balkongen?
Samma panel som på huset? Liggande stående?
Tryckimpregnerat liggande som nu eller stående?
Original har det nog varit plåt som varit rundat i hörnen, den med rundade toppar

Vit träfasad, fönster, metalltrappa, bil, stege, antenn, delvis molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Ett barn ska inte kunna klättra på ett balkongräcke tycker jag, men jag vet inte om det finns någon byggregel om det när det inte är högre än så.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ett barn ska inte kunna klättra på ett balkongräcke tycker jag, men jag vet inte om det finns någon byggregel om det när det inte är högre än så.
Bra tanke, hade inte själv tänkt på det.
 
BirgitS
AXS AXS skrev:
Om du hittar något till vettigt pris som funkar med måtten tycker jag enkelt svart stål är snyggast.

Som denna:
[länk]
Bör kollas upp att mellanrummen inte är mer än 10 cm bara.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Om du hittar något till vettigt pris som funkar med måtten tycker jag enkelt svart stål är snyggast.

Som denna:
[länk]
Ja det kanske vore bra, inte så jäkla svårt att svetsa ihop själv heller och pulverlack linje tror jag finns i byn
 
Räckeshöjden skall också vara minst 110 cm enligt gällande regelverk. Sen har ju springornas maximala bredd blivit nämd.
 
Redigerat:
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Första gången jag ser belysningen söderut i skymning

Vitt hus med tre våningar, träd, grå himmel, tagen genom fönster, suddig förgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ser att trädrasslet ska ner i vår 🙂
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Hur ska jag göra balkongen?
Samma panel som på huset? Liggande stående?
Tryckimpregnerat liggande som nu eller stående?
Original har det nog varit plåt som varit rundat i hörnen, den med rundade toppar

[bild]
Blir det inte snyggast med ett likadant som trappräcket? Det borde nån smidesverkstad kunna fixa.
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Sinusprofilerad plåt, som det var i original, är jättefint tycker jag 👍
Höjd på balkongräcke anges i BBR
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Blir det inte snyggast med ett likadant som trappräcket? Det borde nån smidesverkstad kunna fixa.
Absolut! Helt klart snyggast med samma design som räcket vid entrén!!!
 
  • Gilla
MiWi och 1 till
  • Laddar…
Funderat på svart sockel? Skulle passa bra tror jag...
 
Vgt Vgt skrev:
Funderat på svart sockel? Skulle passa bra tror jag...
Nej jag hade nog tänkt samma grå (s-5001 om jag inte kommer ihåg fel) som ytterdörren och sen cementgrå på själva trappen.

Idag är det bara blästrat och väntar på att jag ska laga i skador.

Men har även funderat på att lägga på 20-40mm cellplast och putsa på det för att få ut sockeln, idag ligger den 34+22mm innanför och det gillar jag inte egentligen.
Men samtidigt är det ett hyreshus så det behöver ju inte vara exakt som jag skulle gjort om jag bott där 🙂
 
  • Gilla
Vgt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.