Ursäkta nybörjarfråga, men det verkar finnas en app till SPC. Kan man började med endast en naken 4320 utan keypad och styra allting med appen om centralen saknar modem eller RF receiver? Jag undrar om larmet kan använda typ dynamisk DNS så man inte behöver mer än appen för att kunna sköta allt.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Ursäkta nybörjarfråga, men det verkar finnas en app till SPC. Kan man började med endast en naken 4320 utan keypad och styra allting med appen om centralen saknar modem eller RF receiver? Jag undrar om larmet kan använda typ dynamisk DNS så man inte behöver mer än appen för att kunna sköta allt.
Du kan köra utan map men du måste koppla en dator till centralen och lägga upp en ats till spcconnect samt programmera sektioner, koder med mera. När centralen har nätverk kan du göra allt det via spcconnects hemsida, dock inte via appen.
Appen är rätt så begränsad till larma av/på isolera sektioner och läsa loggen typ.
 
T Tkosj skrev:
Du kan köra utan map men du måste koppla en dator till centralen och lägga upp en ats till spcconnect samt programmera sektioner, koder med mera. När centralen har nätverk kan du göra allt det via spcconnects hemsida, dock inte via appen.
Appen är rätt så begränsad till larma av/på isolera sektioner och läsa loggen typ.
Kan du förklara vad en ats är?

Man pluggar alltså en LAN-kabel in i SPC, installerae spcconnect på datorn och programmerar upp systemet på det sättet?

Och sedan kör man vardagsgrejer med appen tills man hittar en billig knappsats. Är detta rätt uppfattat?
 
A Anders_Nilsson skrev:
Kan du förklara vad en ats är?

Man pluggar alltså en LAN-kabel in i SPC, installerae spcconnect på datorn och programmerar upp systemet på det sättet?

Och sedan kör man vardagsgrejer med appen tills man hittar en billig knappsats. Är detta rätt uppfattat?
Se PM
 
A Anders_Nilsson skrev:
Kan du förklara vad en ats är?

Man pluggar alltså en LAN-kabel in i SPC, installerae spcconnect på datorn och programmerar upp systemet på det sättet?

Och sedan kör man vardagsgrejer med appen tills man hittar en billig knappsats. Är detta rätt uppfattat?
ATS = kommunikationsväg
Den vägen som centralen pratar med omvärlden. Används både för molntjänsten SPC Connect och för larmöverföring. Olika ATS-vägar kan programmeras att skicka alla signaler parallellt eller filtrera så bara vissa saker skickas till valda mottagare.
 
Har problem med mitt SPCN 342 modem(endast data). Var tvungen att byta centralen och modemet pga blixtnedslag. Men hur jag än bär mig åt får jag inte modemet att agera kommunikationsväg till SPC connect app eller web när jag kopplar ur ethernet. Har konfigurerat FlexC samt satt upp modemet som kommunikationsväg 1 före ethernet. Det står att allt är okej när jag kollar status. Men efter ett tag får jag mejl att ATS är nere. Har testat simkortet i mobilen och data funkar. Kör Comviq kontant. Tips?
 
C Christian_l skrev:
Har problem med mitt SPCN 342 modem(endast data). Var tvungen att byta centralen och modemet pga blixtnedslag. Men hur jag än bär mig åt får jag inte modemet att agera kommunikationsväg till SPC connect app eller web när jag kopplar ur ethernet. Har konfigurerat FlexC samt satt upp modemet som kommunikationsväg 1 före ethernet. Det står att allt är okej när jag kollar status. Men efter ett tag får jag mejl att ATS är nere. Har testat simkortet i mobilen och data funkar. Kör Comviq kontant. Tips?S
C Christian_l skrev:
Har problem med mitt SPCN 342 modem(endast data). Var tvungen att byta centralen och modemet pga blixtnedslag. Men hur jag än bär mig åt får jag inte modemet att agera kommunikationsväg till SPC connect app eller web när jag kopplar ur ethernet. Har konfigurerat FlexC samt satt upp modemet som kommunikationsväg 1 före ethernet. Det står att allt är okej när jag kollar status. Men efter ett tag får jag mejl att ATS är nere. Har testat simkortet i mobilen och data funkar. Kör Comviq kontant. Tips?
Svarar mig själv. Gjorde om allt ytterligare en gång och tog ur modem, simkort, startade om samt satte upp ATS och ATP på nytt, och nu verkar det funka...
 
>>"Gjorde om allt ytterligare en gång och tog ur modem, simkort, startade om samt satte upp ATS och ATP på nytt, och nu verkar det funka..."

Skulle tro att din gamla ATS/ATP på något sätt blivit länkad till det gamla modemet och därför det strulade. Alternativt så strulade det med APN, när du startade om utan modemet och sedan med modemet så hämtade den APN på nytt från SIM-kortet.
 
  • Gilla
Christian_l
  • Laddar…
Hej

Den gamle laptopen dog , hade ju spcconnect pro installerat på den ...

Men fick för mig att när man startade upp spcconnect pro , då skulle man använda ett särsklit login ?
 
RilleRock
L larsw1 skrev:
Hej

Den gamle laptopen dog , hade ju spcconnect pro installerat på den ...

Men fick för mig att när man startade upp spcconnect pro , då skulle man använda ett särsklit login ?
Admin
SpcConnectPro
 
Tusen tack :)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Hej,
jag har en spc4320 och idag gick larmet pga följande:

XBUS rf jamming Fault [Keypad 1: KEY 1]

Kan det vara något falsk larm? Eller händer det bara när någon försöker jamma systemet?
 
  • Gilla
S7200
  • Laddar…
I Italiese skrev:
XBUS rf jamming Fault [Keypad 1: KEY 1]
Trådlösa störningar. Den detekterar att någon försöker störa ut kommunikationen mellan en trådlös enhet och centralenheten.

Kan vara nån skit i etern också, typ lysrörsdon etc.
 
Hej,
Är det någon som har SpcConnectPro ?
Jag skall försöka komma igång med SPC.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.