Roga1337 Roga1337 skrev:
😮…med lik menar du tompavor som skulle pantas🤔
Nej.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Under mina två första skolår (74-76) hade vi en tramporgel i klassrummet. Vill minnas att fröken spelade på den ibland när vi hade musik eller möjligen vid jul. Bytte skola inför årskurs tre, och där fanns ingen orgel trots att skolan var 15-20 år gammal.

Min första skola var bara några år gammal, byggd 1969, så orgeln var inte något som lämnats kvar sedan tiden då kristendomen hade en mycket mer framträdande roll.

Är detta något annan som har liknande minnen?

[bild]
Klart det fanns tramporgel i klassrummen!!!
Gick lågstadiet 1978-1980...Skolan startades / byggdes1973
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Maria T
S Sona2012 skrev:
Klart det fanns tramporgel i klassrummen!!!
Gick lågstadiet 1978-1980...Skolan startades / byggdes1973
Det var som rackarns, orglarna hängde med i nybyggen då. Den skolan jag gick i (började 1971) byggdes 1957 så jag trodde nog att de var en "nymodighet" från 1950-talet.
 
Jonas Persson
Maria T Maria T skrev:
Det var som rackarns, orglarna hängde med i nybyggen då. Den skolan jag gick i (började 1971) byggdes 1957 så jag trodde nog att de var en "nymodighet" från 1950-talet.
Ja att de fortfarande släpptes in 73 säger en del.
 
I en annan tråd återuppväckte jag minnet av en gammalt TV-serie "Villervalle i Söderhavet", tror det var den första tv-serien jag kunde se och senare gjord långfilm räknas inte. Och den drömmiljö som den utspelades i.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
är det någon som noterat att man numera nästan aldrig ser företag som bjuder på något i mataffären längre. Typisk kan vara att något företag som vill få oss att köpa någon ny produkt. Är det ett pandemi -fenomen?
 
trähandtag trähandtag skrev:
är det någon som noterat att man numera nästan aldrig ser företag som bjuder på något i mataffären längre. Typisk kan vara att något företag som vill få oss att köpa någon ny produkt. Är det ett pandemi -fenomen?
Någon enstaka förekommer, men sällan. De jag stött på har varit nya tillverkare.
 
Aningen sorgset "inspirerad" av ett inlägg i Humorhörnan.

Logotyp, blå och vit, text "SAS Scandinavian Airlines", enkel, företagsidentitet, flygbolag.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Aningen sorgset "inspirerad" av ett inlägg i Humorhörnan.

[bild]
Tur man inte hade aktier där
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
hsd
Vilken var senaste stora aktiekraschen , fermenta ?
 
hsd hsd skrev:
Vilken var senaste stora aktiekraschen , fermenta ?
Måste väl varit IT- bubblan...
Framtidsfabriken eller Von Hølsteins företag Icon lab!???

Framfab vet jag morsan missade en stor vinst för att hon blev girig... Hon köpte för100kr och sa hon skulle sälja när det nådde 2500 men väl där hoppades hon på mer och förlorade allt när den kraschade. Hade hon sålt i tid hade hennes investerade 10 tusen givit 250 tusen, nu tror jag hon fick 2 tusen.....
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson
Folkaktien, Telia...
 
  • Gilla
Sona2012 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Folkaktien, Telia...
Inom kort, SAS!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Hörde en låt på nattradion påväg till jobbet som kändes bekant men hade inte nån större aning om vad det var. Tyvärr som hårdrockare så har man skelett i garderoben, Camboida med Kim Wilde fråm 1981, vansinnigt bra.
 
  • Gilla
NL12345 och 6 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Hörde en låt på nattradion påväg till jobbet som kändes bekant men hade inte nån större aning om vad det var. Tyvärr som hårdrockare så har man skelett i garderoben, Camboida med Kim Wilde fråm 1981, vansinnigt bra.
Bra låt för nattradion när man glider fram i mörkret i bilen ute i landet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.