Stefan N Stefan N skrev:
Ja, dom ska söva han och gå in med kateter.
Han fick smärtstillande och dropp. Se till att ha bra försäkring på era älsklingar, 35-40 000:- kostar detta.
[bild]
[bild]
Tror ändå man vinner på att inte ha försäkring på de små liven 40k säg dom lever till 15 är 2.6k per år vilket är billigare än min Agria.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, dom ska söva han och gå in med kateter.
Han fick smärtstillande och dropp. Se till att ha bra försäkring på era älsklingar, 35-40 000:- kostar detta.
[bild]
[bild]
Jag var inne med en av kissarna i förmiddags pga hjärtsvikt. Blev inlagd åtminstone till i morgon. Men slantarna rullar iväg fort.
 
  • Älska
  • Ledsen
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
4774 4774 skrev:
Ska oxå testa, men det får bli vid sämre väder för nu är de endast inne för att äta och sedan sova med oss (mig) på natten.
Det mesta går bra.
En katt sitter under en pall med en kruka ovanpå i ett hörn med mönstrad tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 6 till
  • Laddar…
J
Kan tipsa om att beställa från Johan Bülow som levererar riktigt bra kattonger med tak. Passar mycket bra för katt på 4-6 kg (nog ok upp till 8 kg). Bra smak också hälsar Zorro.
 
  • En fluffig katt sitter i en kartong med tuggade kanter på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En katt sitter i en öppen kartong med text, i ett vardagsrum. Soffa, ryggsäck och bokhylla syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tror ändå man vinner på att inte ha försäkring på de små liven 40k säg dom lever till 15 är 2.6k per år vilket är billigare än min Agria.
Med tanke på att min redan är uppe i över 100’ pga olycka, akut operation, inläggning en vecka och flera prover och uppföljningar så är jag tacksam för en bra försäkring och att jag slapp välja avlivning, men alla gör som de vill. Det finns de som aldrig skulle offra en krona hos veterinären gällande en katt.

Jag har en glad, snart 3 år gammal katt, som ligger i mitt knä och spinner istället för att vara slängd på sophögen.
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Med tanke på att min redan är uppe i över 100’ pga olycka, akut operation, inläggning en vecka och flera prover och uppföljningar så är jag tacksam för en bra försäkring och att jag slapp välja avlivning, men alla gör som de vill. Det finns de som aldrig skulle offra en krona hos veterinären gällande en katt.

Jag har en glad, snart 3 år gammal katt, som ligger i mitt knä och spinner istället för att vara slängd på sophögen.
Visst är det så men min förra katt blev 16 år utan att besöka veterinären mer än någon gång utan åtgärd.

Edit: varför slänga? Bara punga upp de 100k
 
  • Wow
dicliff
  • Laddar…
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Visst är det så men min förra katt blev 16 år utan att besöka veterinären mer än någon gång utan åtgärd.
Var glad för det. Jag antar att du inte har några andra försäkringar heller, på boende, familj, bil mm. Du har ju klarat dig såhär länge och tänk vad pengar du sparar.
 
E Elektra skrev:
Var glad för det. Jag antar att du inte har några andra försäkringar heller, på boende, familj, bil mm. Du har ju klarat dig såhär länge och tänk vad pengar du sparar.
Jag har en Agria på min katt. Men borde säga upp den. Tex fick vi ingen ersättning när katten varit instängd i 10 dagar i en krypgrund. Man måste kolla upp lever och njurvärden då. Men det fick vi finansiera själva
 
4774
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, dom ska söva han och gå in med kateter.
Han fick smärtstillande och dropp. Se till att ha bra försäkring på era älsklingar, 35-40 000:- kostar detta.
[bild]
[bild]
Så då han ni i tid, det kan gå väldigt fort utför vet jag tyvärr av egen erfarenhet då en av mina tidigare små kattungar låg livlös på golvet när jag kom hem från jobbet en natt. Ilfart med taxi till Bagarmossen där de bad mig hålla i Melker ordentligt och tog sedan en skalpell och öppnade hela magen och det formligen sprutade ut var, blod över hela rummet. Kan säga att det var något av det mest traumatiska som jag varit med om. Som tur är klarade han sig och levde lycklig i 17 år 😸😸😽😽. Du har helt rätt i att understryka hur viktigt det är med bra försäkring. Den turen gick på 102345kr men kostade mig endast 1500kr och en väldig massa tårar.
 
  • Älska
  • Wow
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Dom ringde nu ikväll och sa att allt gått bra. Dom tömde ur 5dl urin och han ska va kvar tills på tisdag för att kateten ska sitta kvar och dom ska ha koll.
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 9 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har en Agria på min katt. Men borde säga upp den.
Har du ändrat dig?
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sent in i diskussionen. Husdjur är familjemedlemmar man älskar. Självfallet ska de försäkras.
 
  • Gilla
dicliff och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Har du ändrat dig?
Det där var ju innan jag blev tagen i röven av Agria
 
  • Haha
Snigla och 3 till
  • Laddar…
E
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det där var ju innan jag blev tagen i röven av Agria
Win-win med andra ord.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
4774
Stefan N Stefan N skrev:
Dom ringde nu ikväll och sa att allt gått bra. Dom tömde ur 5dl urin och han ska va kvar tills på tisdag för att kateten ska sitta kvar och dom ska ha koll.
Så glad jag blir för din/er skull att det har gått bra och det låter som att de kommer ta väl hand om lilla missen ❤️❤️❤️
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
4774
fubar fubar skrev:
Jag var inne med en av kissarna i förmiddags pga hjärtsvikt. Blev inlagd åtminstone till i morgon. Men slantarna rullar iväg fort.
Hoppas det går bra ❤️❤️❤️. Läskigt med hjärtsvikt. Vet de varför?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.