AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ändå trevligt hur mycket sprängningar man får för sina dyra skattepengar. Där har politikerna inte snålat
Ja, tänk om de lagt pengarna på att inte skänka bort gemensamt ägda saker till sina kompisar istället. Eller konsulter...
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Jag hamnade på akuten sommaren 2020, det var helt tomt på folk! Fantastiskt när hypokondrikerna håller sig borta 🤩(120 i vilopuls och blodtryck på 239/160)
 
  • Gilla
  • Wow
Violina och 3 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Vi fick skriva en egen vårdbegäran så blev det fart , före det var det kortison sprutor i leden med hjälp av röntgen + det eviga klagande på vikten.
Min vikt kan ingen klaga på, jag är nog utsliten för jag jobbat för mycket.
 
EddieHansson
Blev inget fikabröd från lokala handlarn den här gången...
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Maria T och 11 till
  • Laddar…
Får skriva en till GAAAAHHH !!! idag.
Stått hela dagen och löst andras problem.
# Inget chema på en kopplingsbox, jag kopplade 1-1 2-2 o.s.v....det var fel.
# Medskickad kabel hade en ledare för lite.
# Felkopplad timer i ett styrskåp, tog mig 2 timmar att lösa.
# Så ont i höften/benet att jag kännde mig svimfärdig.
# När jag ska åka hem är min telefon borta.
# Har bara bankid på den telefonen, och har inte betalt räkningarna än (glömt p.g.a att jag haft så ont)
Nä, jag mår inte bra nu.
 
  • Ledsen
  • Gilla
Violina och 14 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Blev inget fikabröd från lokala handlarn den här gången...
Har du inga ovänner? GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
MasMats
  • Laddar…
EddieHansson
Alfredo Alfredo skrev:
Har du inga ovänner? GAAAAHHHH!!!
?
 
EddieHansson EddieHansson skrev:
?
Som du kan ge ett insektswienerbröd till?! :)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
GAAAH för folk som postar bajs bilder..
Gaaaahhhh!! Jag kan lägga upp nya bilder från dagens "lek" men jag är lite irriterad... 😠
 
  • Gilla
  • Ledsen
Violina och 2 till
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Tyvärr blir man ju ofta hänvisad till akuten av VC.
Ja, så är det här med tyvärr men om vårdcentralen hade fungerat bra och effektivt så hade det avlastat akuten avsevärt.
Plus att man sluppit anlita nätläkare och privat vård.
 
  • Gilla
EddieHansson och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
nätläkare
Ett annat utmärkt sätt att urholka vården i Sverige.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Ett annat utmärkt sätt att urholka vården i Sverige.
Ja, det är dags att regionerna ser över tillgängligheten till vårdcentralerna och 1177 alt. justerar debiteringen.
 
G Greger_08 skrev:
Varför det dom ger ju bara en lite Alvedon och skickar hem dig sen får du gå till vårdcentralen igen och hoppas att du får remiss..
Och vad är dina förväntningar att vi ska göra på akuten för dig? Det finns ingen mirakelbehandling för de flesta långvariga problem. Och bara för att man kommer till akuten betyder inte det att andra som har ont ska hamna efter dig i kö till operation. Smärta i en höft känns förstås jätteakut för den som har ont och inte kan leva som normalt. Men så länge man är hyfsat ung och kapabel i övrigt kan man hanka sig fram på kryckor och evnt vara sjukskriven i väntan på operation, det är inget man blir inlagd på sjukhus för.

Om man väntar på tid för operation eller att komma till ortoped för bedömning äe mitt bästa råd att ringa till mottagningens sjukskötersketelefon och berätta ifall man har det väldigt besvärligt, och också meddela att man kan ta besöktid eller operationstid med kort varsel ifall det uppstår en lucka. Man kan också efterhöra om vårdgarantin är tillämpbar.

Att söka till akuten med kroniska/långvariga besvär är inte bra. Det slösar tid och gör att andra får vänta längre på vård istället.
 
  • Gilla
IgelSpikey och 5 till
  • Laddar…
GAAAAHH! Fick punka på skottkärran häromdagen. Hål i ventilen. Åkte till Jula för att handla en ny slang men de var tillfälligt slut. Kompletta reservhjul fanns i lager för 349:- så jag köpte en ny skottkärra istället för 299:-

Så nu har jag tre skottkärror, vara en med punktering 😃
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 8 till
  • Laddar…
hsd
Var också på Jula å sökte kärrhjul, hemska priser
Såå gick över till Biltema 89:90 , ungefär likadant 😃
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.